  • 1. Data: 2015-02-06 09:58:32
    Temat: Ktoś napisał...
    Od: "Digital" <D...@w...pl>

    Cytat z http://cbpolska.com.pl/topics182/1873.htm?start=30#2
    5130

    "Prosto tłumacząc masz tak , jeśli masz ustawione 100% modulacji , to sama
    nośna ma 4 W , ale już sygnał zmodulowany tzw PEP ma 16W (a to już
    przekroczenie norm) . Głębokość modulacji ma zatem bezpośredni wpływ na siłę
    sygnału i czytelność . Tu Ci się pewnie nasuwa pytanie czemu firmy nie
    ustawiają tak od razu , ano z kilku powodów , przede wszystkim aby zachować
    dopuszczalny poziom emisji niepożądanych , typu harmoniczne , lub przesiewy
    na sąsiednie kanały , to wszystko normują odpowiednie normy. Dlatego radia
    fabrycznie są skręcone na modulacji do 50% a niektóre i mniej . Są radia
    które potrafią przy nośnej 4W osiągnąć poziom modulacji grubo ponad 100 % ,
    np JFK II ok 140 % , Jack ok 160% lub radia z tzw Top Gun modulatorem ,
    czyli amerykańskie katarynki typu Magnum Galaxy 95T2 , gdzie nośna wtedy
    jest 4 W , a zmodulowana PEP 50 W ."

    Według mnie to jakiś żart.

  • 2. Data: 2015-02-06 10:15:22
    Temat: Re: Ktoś napisał...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Digital,

    Friday, February 6, 2015, 9:58:32 AM, you wrote:

> [...]

    > np JFK II ok 140 % , Jack ok 160% lub radia z tzw Top Gun modulatorem ,
    > czyli amerykańskie katarynki typu Magnum Galaxy 95T2 , gdzie nośna wtedy

    Cosinus fi w warunkach polowych może wynieść nawet 2. ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-02-06 10:26:26
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Digital napisał:
> [...]
    > Magnum Galaxy 95T2 , gdzie nośna wtedy jest 4 W , a zmodulowana PEP 50 W ."

    Pewnie tak a jeszcze pewniej zaczyna się przygotowanie rynku do
    sprzedaży właśnie tych ostatnich zabawek. Tworzy grupę napalonych a za
    chwilę zaspokoi ich zapotrzebowanie.

  • 4. Data: 2015-02-06 10:27:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Feb 2015 09:58:32 +0100, Digital napisał(a):

    > Według mnie to jakiś żart.

    Jakoś dziwnie to napisane ale są znane emisje AM z częściowo wytłumioną
    falą nośną, może o to chodzi.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2015-02-06 11:40:43
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2015-02-06 o 09:58, Digital pisze:

    > "Prosto tłumacząc masz tak , jeśli masz ustawione 100% modulacji , to
    > sama nośna ma 4 W , ale już sygnał zmodulowany tzw PEP ma 16W (a to już
    > przekroczenie norm) .

    W zamierzchłej epoce prawie wszystkie radia tak miały - modulowanie 100%
    am powodowało zmiany napięcia fali nośnej od zera do dwukrotnej wartości
    w stosunku do niezmodulowanej. Czyli moc latała w takt modulacji od zera
    do 16W. I nie jest to przekroczenie norm. Tak samo, jak nie jest
    przekroczeniem norm w gniazdku sieciowym to, że w szczycie jest więcej
    niż 230V.

    Natomiast zdarzały się radia, które opisano kiedyś w artykule (nie
    pamiętam periodyku) i określono je jako radia z "modulacją wklęsłą". Tam
    przy 100% modulacji sygnał był od 0 do 4W, a bez modulacji stała nośna
    4W. Czyli rozumiejąc podręcznikowo, w czasie modulowania fali nośnej jej
    moc spadała :)

    Nie pamiętam dokładnie, jakie to radia były, ale to były wówczas bardzo
    mało popularne modele (jakieś Albrechty albo coś w tym stylu). Miałem
    takie radio do sprawdzenia i widziałem na własne oczy na swoim lampowym
    oscyloskopie.

    L.

  • 6. Data: 2015-02-06 11:43:24
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]

    > Magnum Galaxy 95T2 , gdzie nośna wtedy jest 4 W , a zmodulowana PEP 50 W ."

    Aj, nie doczytałem, o to chodziło.

    No może i tak da radę przy założeniu totalnego przesterowania końcówki
    mocy i braku zrozumiałości modulacji :)

    L.

  • 7. Data: 2015-02-06 12:24:42
    Od: "Digital" <D...@w...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Aj, nie doczytałem, o to chodziło.
    >
    > No może i tak da radę przy założeniu totalnego przesterowania końcówki
    > mocy i braku zrozumiałości modulacji :)

    O to mi chodzi właśnie.

  • 8. Data: 2015-03-08 21:43:36
    Od: stryq <s...@g...pl>

    > Cosinus fi w warunkach polowych może wynieść nawet 2. ;)

    Mało jakoś :(

  • 9. Data: 2015-03-12 21:30:20
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    stryq pisze:

    > Mało jakoś :(

    Ale to dopiero warunki polowe. Na poligonie dochodzi do trzech - ty byś
    pewnie chciał do pięciu? A takie rzeczy to tylko w warunkach _bojowych_.

    --
    Darek