    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie 32-bitowe MCU?
    Date: Sat, 07 Feb 2015 18:41:56 +0100

    W dniu 2015-02-07 o 13:35, Artur Miller pisze:

    > Właśnie nad LPC się zastanawiałem... i jest jedną z następnych opcji.
    > Tylko czy NXP nie zrobi czegos w stylu Atmela, że nagle procki zaczną
    > znikać z rynku...
    >
    > tego chyba nikt nie wie

    Ja używam LPCX1768 (Cortex M3)od pięciu lat. Nie wiem ile zamierzają go
    jeszcze produkować. Ale spokojnie, gdy zacznie znikać z rynku to po
    prostu najpierw jego cena będzie wyraźnie wyższa niż znacznie lepszych
    procków z nowych linii. Zawsze jest czas aby przeprojektować płytkę i
    przepisać kod na coś nowszego. W starych urządzeniach używam jeszcze SAB
    80537 (klon 51) i ich ceny dochodzą do 120 zł :)
    W tej chwili NXP robi rodziny Cortex M0/M0+, M3 i M4. M3 ma już kilka
    lat, ale nie oznacza żadnych procków z tej rodziny jako obsolete.
    Wspomniany LPC 15xx należy do M3. M4 jest nowszy, ale trudno znaleźć w
    tej grupie obudowy mniejsze niż LQFP 100. Dominują BGA. Nie wiem co ty
    robisz ale dla mnie to jest niekorzystne bo póki co robię montaż SMD sam
    na dwóch warstwach i BGA nie wchodzi w rachubę.
    Zaletą M4 jest zmienny przecinek, ale być może nie potrzebujesz.
    Ciekawa jest rodzina M0. Sporo jest tam małych obudów, typu QFN 33, czy
    LQFP48. Są też SSOP28. Zobacz sobie LPC11E68JBD48 - 256 kB Flash, 36 KB
    RAM i 4 KB EEprom. Obudowa LQFP 48 czyli całkiem całkiem. Produkt dość
    nowy, więc go szybko nie wycofają. Tylko nie ma JTAG, a wyłącznie SWD.
    Neie jest to straszne uitrudnienie ale typowe Interfejsy JTAG pod
    OpenOCD nie będa tu działać. Zalecałbym kupić np. w Kamami płytkę
    LPCXpresso, bo ona ma SWD. Po odłamaniu od płytki uruchomieniowej,
    interfejs możesz używać do programowania i debugowania własnych płytek.
    W ten sposób sobie pracuję nad projektami z LPC11xx, mimo że do
    LPC17xx mam środowisko pod Eclipse CDT gcc i OpenOCD.

    --
    pozdrawiam
    MD