  • Data: 2009-04-23 16:07:48
    Temat: Re: Jaki wewnętrzny czytnik kart ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Apr 2009, Radek D wrote:

    > Witam!
    >
    > Od kilku lat używam wewnętrznego czytnika kart
    > Chieftec - ale ma dwie wielki wady
    > - max transfer 6mb/s

    milibitów?? :O

    > - co drugie włożenie karty rozłącza się
    > i muszę wskakiwać pod biurko i go
    > odłączyć i podłączyć na nowo
    > Większość testów czytników opisuje tylko zewnętrzne.
    > A ja chciałbym uniwersalny czytnik na 3,5 lub 5,25
    > z przynajmniej 1 USB może być.
    > Czy możecie coś polecić ? Lian Li robi coś takiego
    > ale zastanawiam się czy to nie to samo co mój Chieftec.
    >
    > Czy używacie tego typu paneli - jakich firm jaki transfer ?
    >
    > Myślę nad czymś takim - ale nie wiem jak z transferem.
    > http://allegro.pl/item615793478.html

    To Ci powiem, bo mam :P

    Otóż wbrew wszelkim radom szpeców[1] z .pecet, kupiłem właśnie
    taki wynalazek - ale z powodu SATA *z zasilaniem* z przodu.
    I jestem BARDZO zadowolony.
    Z powodu tego SATA (z zasilaniem) :D

    Ale jak chodzi o czytnik, to streszczę: "zapomnij".
    Toto miewa 1,5 MB/s, mam taki dość stary czytnik Trusta który
    ze swoim 7,5MB/s bije to cóś powyżej na głowę.
    Nawet już się przymierzałem do wymiany bebechów czytnika,
    ale na razie to w ogóle TEŻ szukam "co kupić", bo znikąd nie
    można dostać informacji o FAKTYCZNYCH osiągach współcześnie
    dostępnych czytników.
    Z drugiej strony....
    Takie "plasticzane" w obłych obudowach to chyba jeden Chińczyk
    na jednym chipsecie klepie, stabilnej pracy z dużymi kartami
    mi się osiągnąć nie udało :]

    Korzystając z okazji - jak ktoś wie które modele pracują w okolicach
    20 MB/s to się chwalić :D
    Wewnętrzne, zewnętrzne...
    Hasło "Apacer" już widziałem wcześniej (na .pecet właśnie), więc
    chyba ta firma to bardziej Hoya niż Hama ;), trzeba się
    przyjrzeć.

    [1] Wytłumaczenie (szpecom z .pecet) że IBM zepsuł konstrukcję peceta,
    wyprowadzając złącza z tyłu, było dla mnie za trudne, bo próbowali
    mnie przekonać do wyprowadzenia sobie tego z tyłu (wrrrr...).
    Jak ktoś myślał na SATĄ z przodu - to ZDECYDOWANIE polecam.
    Ale w roli czytnika - nijak.

    pzdr, Gotfryd