  • Data: 2021-06-30 14:35:07
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29 cze 2021 o 18:41, J.F pisze:

    > A Rosjanie lubili skroty jako nazwy wlasne :-)

    Śmiersz? ;)

    na;1083.html

    > Jak widac nie tylko Rosjanie :)

    > BASIC to tez skrot.

    BIOS -- także...

    > Na pewno widzialem.

    Widocznie ukryłeś swe widzenie przed Twymi czytelnikami... ;)
    [niejedna wróżka tak czyni]
    Pisałeś coś na kształt: ,,widocznie jakoś sobie radzi''...

    > I widzialem drugi - mamy dwa systemy, dwie pozycje - ktora lepsza? :-)

    To ,,odwieczny'' problem -- nie tylko GNSS.
    Są chociażby xDOPy i nieidentyfikacyjne szumy...

    Pisząc 'GPS' -- myślimy o amerykańskim GNSS.
    Pisząc 'GNSS' -- myślimy o różnych GNSS.

    Po co komplikujesz tak proste sprawy?

    Trochę jak 'EGNOS' I 'SBAS'.

    > No wlasnie - Mercedes jest samochodem, a nie czescia samochodu :-)

    Mercedes jest imieniem.
    Problem ogromu ;) liter opisałem.

    > A to jakies dziwne miejsce :-)

    Już pisałem -- często tak mam.
    Ogólnie -- wystarczy przeszkoda
    - pozioma (zadaszenie czy nawet jezioro...)
    lub
    - pionowa (choćby ściana czy drzewo...)
    lub jakaś inna przyczyna...

    > W telefonie sie chyba nie da.

    Mając dobry telefon -- można zlecić bombardowanie, ale akurat ja ;)
    nie znam dobrego numeru ;) telefonu, pod którym przyjęto by takie
    zlecenie...

    Widywałem takie sytuacje na filmach -- facet telefonicznie podawał
    koordynaty artylerzystom... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    Postscriptum: Ogólnie złapanie pozycji za pomocą RN9P trwa w mych
    mieszkaniach metr od okna kilka sekund, z tym, że na
    Krętej (na parterze) trwa to dłużej niż na (ostatniej kondygnacji)
    Pogodnej. Nie są to zupełnie zmrożone starty, bo masa aplikacji
    włącza ów odbiornik co jakiś czas, ale są to rzeczywiste fixacje ;)
    GNSS, nie zaś WiFi, GSM czy BT lub zapamiętane... Z dokładnością
    jest też różnie -- na Pogodnej są to zazwyczaj pojedyncze metry;
    zaś na Krętej bywa zupełnie różnie, ale zazwyczaj 20 metrów ów
    błąd nie przekracza. Są też miejsca (łazienka, garderoba i WC)
    wewnątrz tych mieszkań, gdzie złapanie (czy choćby utrzymanie)
    pozycji zwykle nie jest możliwe. Rzecz jasna na zewnątrz budynków
    złapanie pozycji tym telefonem trwa zazwyczaj parę sekund, ale
    bywają miejsca i sytuacje szczególne, w których trudno złapać
    pozycję... Lasy niekoniecznie są wielką przeszkodą...