    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <ah3znu52rd7.11zx5dlrv9fab$.dlg@40tude.net>
    <5...@4...net>
    <1rbzvvi8i66ba$.10lt4sp9znmha.dlg@40tude.net>
    <60d75821$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <60d78d23$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <60d7959d$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <sb9gls$6kn$1@news.icm.edu.pl>
    <60d855a0$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <sbf9j5$1n8d$1@gioia.aioe.org>
    <3k9k51tf6xv1.1qsdqc4et81e9$.dlg@40tude.net>
    <sbfh9i$1la3$1@gioia.aioe.org>
    Date: Tue, 29 Jun 2021 18:41:59 +0200

    On Tue, 29 Jun 2021 18:21:06 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > GLONASS to już skrót.
    > Globalnaja Nawigacionnaja Sputnikovaya Sistema
    > I chyba nazwa własna -- jak GPS, Galileo czy BeiDou...

    A Rosjanie lubili skroty jako nazwy wlasne :-)

    > https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Co-jest-nazwa-wlas
    na;1083.html
    > Spośród wymienionych przez Pana przykładów nazwą własną jest
    > tylko Cobol. Jest on także skrótowcem (od angielskiego Common
    > Business Oriented Language) - jedno drugiemu nie przeczy.

    Jak widac nie tylko Rosjanie :)

    BASIC to tez skrot.

    > Redmi Note 9 pro.

    > Kiedyś poruszyliśmy tutaj ten problem -- wówczas ;) nie
    > widziałeś czasowego problemu. (ja widziałem i widzę nadal)

    Na pewno widzialem.
    I widzialem drugi - mamy dwa systemy, dwie pozycje - ktora lepsza? :-)

    > Jak Mercedes jest samochodem? ;)

    No wlasnie - Mercedes jest samochodem, a nie czescia samochodu :-)

    > Zwłaszcza tam, gdzie dostatecznie widać/słychać
    > sygnał tylko dwóch satelitów GPS naraz. ;)

    A to jakies dziwne miejsce :-)

    > Galileo startował wraz z chińskim, przez co Beidou
    > jakoś kłócił się z Galileo, ale chyba teraz jest OK.

    > Da się -- można zbombardować obsługę naziemną lub
    > zestrzelić satelity... ;)

    W telefonie sie chyba nie da.

    > Pisałem wcześniej w tym wątku, że chyba nie można wyłączać
    > selektywnie odbioru części GNSS -- przykładowo zostawić
    > tylko odbiór GPS lub tylko odbiór GLONASS, ale **chyba**

    no wlasnie.

    > można jakoś odczytać to, co odbiorniki GNSS odbiorą,
    > zanim przerobią odbierane informacje w (rzekomo zjadliwą)
    > papkę... Nie wiem, bo mnie to nie interesuje, póki nie mam
    > dual-frequency...

    J.