eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 118

  • 71. Data: 2014-01-28 14:52:07
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 13:26:43
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    > Piękna statystyka, z tym, że nie rozróżnia fizyków od firm. a IMO
    > jednak więkzość zakupów nowych samochodów wyrabiają firmy.

    Sam byłem zdziwiony aż zapytałem jednego z dealerów najpopularniejszej
    marki wybieranej jako służbowe czyli Skody. Auta rejestrowane "na
    firmę" to około 20% sprzedaży. Dealer Peugeot-a podał że około 1/4
    sprzedaży. Ato dealerzy w Warszawie gdzie firmowych aut jest
    statystycznie więcej niż w innych regionach bo tu mieści się większość
    firm flotowych.

    > > Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a nie
    > > to ile z nich zmienia właściciela.
    >
    > A tam, jest tego znacznie mniej niz kiedys.

    Niestety więcej od czasu jak można rejestrować auta sprowadzane starsze
    niż 10-letnie. na koniec 2012 na ~17.840.000 zarejestrowanych aut tylko
    ~4.346.000 miało mniej niż 10 lat. Wśród tej liczby ~861.000 to
    auta będące własnością firm.

    > Z ciekawości -- liczyłeś może ile *realnie* kosztuje ta gwarancja?

    Co znaczy dla Ciebie realnie? Gwarancja to jeden z elementów zakupu.
    Innym elementem jest np. wysokość ubezpieczenia - zniżki jaką uzyskałem
    nie byłbym w stanie dostać mimo bezawaryjnej jazdy. Inna to np.
    świadomość że awarie to moje działania a nie spadek po nei wiadomo
    jakim traktowaniu auta.

    Zdrówko


  • 72. Data: 2014-01-28 15:11:00
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2014 14:52:07 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > > > Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a nie
    > > > to ile z nich zmienia właściciela.
    > >
    > > A tam, jest tego znacznie mniej niz kiedys.
    >
    > Niestety więcej od czasu jak można rejestrować auta sprowadzane starsze
    > niż 10-letnie.

    Ale litości, to nie jest program publicystyczny w TV. >10-letnie auto,
    jesli jest normalnie serwisowanie nie jest ,,problemem polskich
    dróg''...

    > > Z ciekawości -- liczyłeś może ile *realnie* kosztuje ta gwarancja?
    >
    > Co znaczy dla Ciebie realnie?

    Obowiązkowe ,,strzyżenia'' w ASO.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns


  • 73. Data: 2014-01-28 15:20:13
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Hello Chris,
    > Tuesday, January 28, 2014, 1:18:03 PM, you wrote:
    >>>>>> Skoro działa to czemu przepłacać ? auto też zawsze kupujesz nowe ?
    >>>>> Kupowanie w obecnych czasach używanej elektroniki to duża nierozwaga.
    >>>>> Trwałość jest bliska okresowi gwarancji.
    >>>> Zależy od kogo się kupuje.
    >>> Nie ma znaczenia - producenci nie są zainteresowani podwyższaniem
    >>> trwałości a lutowanie bezołowiowe doskonale ogranicza trwałość
    >>> elektroniki. I to całkowicie powtarzalnie.
    >> Ale jeśli wiesz ile sprzęt był używany a ile leżał :)
    > Ale to wiesz tylko w przypadku sprzętu nowego - nie był używany, nie
    > dochodziło do termicznych napięć na lutowaniach i nie ma zmęczenia
    > materiału. W przypadku sprzętu używanego z samej definicji jest to już
    > używane. Myślisz, że ktoś kupuje sprzęt elektroniczny, żeby go odłożyć
    > na półkę na pół roku i sprzedać Tobie za połowę ceny? Jaki by to miało
    > sens ekonomiczny?

    Bo kupiłem to od brata i wiem jak to było używane a cena była umowna :)

    >>>>> Co do samochodu - jedyny jaki kupiłem, to własnie nowy. I służy mi już
    >>>>> 15 lat. Tylko ja pierdzialem w fotel kierowcy i nikt inny nie kichał
    >>>>> na kierownicę. Wiem, co było naprawiane i jak bardzo go przez te 15
    >>>>> lat poobijałem. Nie musze się zastanawiać, z ilu kawałków został
    >>>>> pospawany i czy poprzedni właścicie na pewno wymienił pasek rozrządu
    >>>>> 2 kkm temu.
    >>>> Pokaż mi w PL ilu jest takich co kupują nowe auta .. 1% ??
    >>> Ktoś musi te nowe kupować, żeby na rynek wtórny mogły trafić używane.
    >> Oczywiście tylko ciekawe jaki jest procent zakupu w ciągu roku aut
    >> nowych a jaki używanych.
    > Mógłbyś sie mocno zdziwić...
    >>> To nie Kuba. Salony samochodowe jakoś w Polsce nadal fukcjonują.
    >>> Gdyby mnie tylko było teraz stać, to znowu kupiłbym nowy samochód.
    >> Jak byś miał marżę 100% to też byś istniał :)
    > Nie myl marży z narzutem. Przy marży 100% musiałbyś towar dostawać za
    > darmo.

    Ok .. narzut 100% ale może być też 1%, część firm traktuje salony jako
    reklamę i dopłaca do niego.

    >> ps. To chyba OT więc chyba skończmy ten wątek :)
    > A ktoś nam nakazuje?

    w sumie ...

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 74. Data: 2014-01-28 15:23:06
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Michal Tyrala nabazgrał(a):

    > On Tue, 28 Jan 2014 14:52:07 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    >>>> Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a nie
    >>>> to ile z nich zmienia właściciela.
    >>> A tam, jest tego znacznie mniej niz kiedys.
    >> Niestety więcej od czasu jak można rejestrować auta sprowadzane starsze
    >> niż 10-letnie.
    > Ale litości, to nie jest program publicystyczny w TV. >10-letnie auto,
    > jesli jest normalnie serwisowanie nie jest ,,problemem polskich
    > dróg''...

    Ja mam auto które ma 13 lat i 150 tyś przebiegu, auto regularnie serwisowane
    a jedyna wada to korozja pokazująca się w paru miejscach (obecnie jako
    następny punkt do roboty)

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 75. Data: 2014-01-28 15:42:45
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 14:11:00
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    > On Tue, 28 Jan 2014 14:52:07 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > > > > Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a
    > > > > nie to ile z nich zmienia właściciela.
    > > >
    > > > A tam, jest tego znacznie mniej niz kiedys.
    > >
    > > Niestety więcej od czasu jak można rejestrować auta sprowadzane
    > > starsze niż 10-letnie.
    >
    > Ale litości, to nie jest program publicystyczny w TV. >10-letnie auto,
    > jesli jest normalnie serwisowanie nie jest ,,problemem polskich
    > dróg''...

    Zwróć uwagę że tylko mniej więcej ćwierć aut to 10 lat i młodsze. W
    "normalne" serwisowanie auta mającego ponad 10 lat raczej nie wierzę.
    Normalne to takie że na czas są wymieniane materiały eksploatacyjne i
    to co się zepsuje a nie tylko to by jeździł a przegląd zrobiony za kasę
    "do ręki". Po prostu w starym samochodzie zaczyna to być drogie w
    porównaniu do jego wartości.

    > Obowiązkowe ,,strzyżenia'' w ASO.

    Jak patrzyłem na ceny przeglądów to akurat w czasie gwarancji nie są
    specjalnie droższe niż w warsztacie w którym dotychczasowe auto
    robiłem na bieżaco. Co do naprawa - na razie gwarancja. Przy czym nie
    mam obowiązku robienoia napraw w ASO. Ciut rynek się zmienił jak
    sprzedaż zaczęła lecieć w dół bo kryzys się zaczął.

    Zdrówko



  • 76. Data: 2014-01-28 15:54:50
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 15:23:06
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > Ja mam auto które ma 13 lat i 150 tyś przebiegu, auto regularnie
    > serwisowane a jedyna wada to korozja pokazująca się w paru miejscach
    > (obecnie jako następny punkt do roboty)

    Toyota Corolla żony OIDP 2 lata starsza - ~270kkm po polskich drogach.
    Regularnie serwisowana. Tyle że wartość remontu zawieszenia przekracza
    wartość samochodu. Pewnie ktoś nim jeszcze pojeździ ale ja doszedłem do
    wniosku że nie warto pakować kasy w stary samochód.

    Zdrówko


  • 77. Data: 2014-01-28 15:58:36
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Dnia 2014-01-28, o godz. 14:11:00
    > Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):
    >> On Tue, 28 Jan 2014 14:52:07 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    >>>>> Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a
    >>>>> nie to ile z nich zmienia właściciela.
    >>>> A tam, jest tego znacznie mniej niz kiedys.
    >>> Niestety więcej od czasu jak można rejestrować auta sprowadzane
    >>> starsze niż 10-letnie.
    >> Ale litości, to nie jest program publicystyczny w TV. >10-letnie auto,
    >> jesli jest normalnie serwisowanie nie jest ,,problemem polskich
    >> dróg''...
    > Zwróć uwagę że tylko mniej więcej ćwierć aut to 10 lat i młodsze. W
    > "normalne" serwisowanie auta mającego ponad 10 lat raczej nie wierzę.
    > Normalne to takie że na czas są wymieniane materiały eksploatacyjne i
    > to co się zepsuje a nie tylko to by jeździł a przegląd zrobiony za kasę
    > "do ręki". Po prostu w starym samochodzie zaczyna to być drogie w
    > porównaniu do jego wartości.

    To ja jestem jakiś głupi bo wymieniam zgodnie z instrukcją albo
    profilaktycznie jak przewody i świece przed zimą :)
    Co do kosztów starego auta jeśli nie jest zajechane to wydatków prawie nie
    ma, od nowości z drogich rzeczy wymienione tylko amorki, rozrząd, przewody +
    świece, drążki i chyba w sumie to wszystko z czego co pamiętam. Exploatacji
    jak oleje, filtry, płyny, wycieraczki nie liczę bo to w każdym aucie co XX
    km się wymienia.

    >> Obowiązkowe ,,strzyżenia'' w ASO.
    > Jak patrzyłem na ceny przeglądów to akurat w czasie gwarancji nie są
    > specjalnie droższe niż w warsztacie w którym dotychczasowe auto
    > robiłem na bieżaco. Co do naprawa - na razie gwarancja. Przy czym nie
    > mam obowiązku robienoia napraw w ASO. Ciut rynek się zmienił jak
    > sprzedaż zaczęła lecieć w dół bo kryzys się zaczął.

    Potwierdzam, KIA CEED (drugie auto) kupiona faktycznie używana (3 lata po
    leasingu) ale cały serwis gwarancyjny, przeglądy a nawet głupia wymiana
    żarówki H7 (uperdliwy dostęp) robiona w ASO i ceny nie odstraszają.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 78. Data: 2014-01-28 16:04:12
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Dnia 2014-01-28, o godz. 15:23:06
    > "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):
    >> Ja mam auto które ma 13 lat i 150 tyś przebiegu, auto regularnie
    >> serwisowane a jedyna wada to korozja pokazująca się w paru miejscach
    >> (obecnie jako następny punkt do roboty)
    > Toyota Corolla żony OIDP 2 lata starsza - ~270kkm po polskich drogach.
    > Regularnie serwisowana. Tyle że wartość remontu zawieszenia przekracza
    > wartość samochodu. Pewnie ktoś nim jeszcze pojeździ ale ja doszedłem do
    > wniosku że nie warto pakować kasy w stary samochód.

    Ja amorki przód wymieniałem w wakacje, koszta o ile pamiętam to coś ok 500
    zł z robotą. Tył ciągle sprawny, na stacji diagnostycznej sprawność ponad
    70% i nawet jak się pytałem czy wymieniać przy okazji przodu to powiedzieli
    że szkoda kasy.

    ps, Co do kosztów to w Motorze (styczniowy) twoja Corolla, Ford Fokus i
    moje V40 są dokładnie na tym samym poziomie kosztów serwisu.

    Brata Mazda 6 jest o ile pamiętam z 2006 roku i ma na liczniku 80 tyś MIL i
    jak myślał nad wymianą to mu odradzili bo za dobre auto a cena będzie zbyt
    niska przy sprzedaży żeby dokładać 3x tyle do nowego auta tej klasy.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 79. Data: 2014-01-28 16:06:10
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2014 15:42:45 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > > Ale litości, to nie jest program publicystyczny w TV. >10-letnie auto,
    > > jesli jest normalnie serwisowanie nie jest ,,problemem polskich
    > > dróg''...
    >
    > Zwróć uwagę że tylko mniej więcej ćwierć aut to 10 lat i młodsze. W
    > "normalne" serwisowanie auta mającego ponad 10 lat raczej nie wierzę.
    > Normalne to takie że na czas są wymieniane materiały eksploatacyjne i
    > to co się zepsuje a nie tylko to by jeździł a przegląd zrobiony za kasę
    > "do ręki". Po prostu w starym samochodzie zaczyna to być drogie w
    > porównaniu do jego wartości.

    _W porównaniu do wartości_. Bezwzględnie koszty podobne, o ile mówimy o
    normalnej eksploatacji, bez ekscesów typu padnięty automat, czy inne
    rozrywki nowoczesnych turbodieseli.

    PS. Pamiętasz może jakie truchła się widywało no polskich drogach w
    czasach przedunijnych? W tamtych czasach to mógł być ,,problem polskich
    dróg'' :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns


  • 80. Data: 2014-01-28 19:00:04
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    >"Chris" <a...@g...pl> napisał(a):
    >> Pokaż mi w PL ilu jest takich co kupują nowe auta .. 1% ??
    >W 2012 zarejestrowano w PL 312.076 nowych aut. Na koniec 2012 roku w
    >Polsce było zarejestrowane około 18.740.000 aut. Czyli z tego
    >wynikałoby
    >że każde auto zarejestrowane w ciągu roku zostało sprzedane półtora
    >raza. A to nie do końca prawda. ;-)
    >A tak naprawdę w 2012 zarejestrowano w Polsce 645.987 aut używanych.
    >Wychodzi że nowe auta to 32,57% kupionych aut. Czyli sporo. Nawet w
    >stosunku do wszystkich aut na drogach nowe to nie jest 1% tylko
    >~1,66%. ;-)
    >Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a nie to
    >ile
    >z nich zmienia właściciela.

    To nie jest zaden problem. Czesto omijasz samotne kola, bo sie urwaly,
    czy ktos ci bagaznik zmasakrowal i przeprasza, bo hamulce nie dzialaly
    ?

    No dobra, na pewno sie i to zdarza, ale to margines.

    A nawiasem mowiac - 312 tys aut o obecnosci na rynku powiedzmy 16 lat,
    plus 645 tys o obecnosci na rynku 6 lat
    (bo kupujemy 10 letnie) daje raptem 8.8 mln. Nawet przy wydluzeniu do
    20 i 10 lat wychodzi 12 mln.
    Cos tu jest nie tak ... czy przypadkiem czesc z tych aut nie jest juz
    dawno rozebrana na czesci ?

    >A takich co kupują nowe auta jest sporo. Ja na ten przykład dosłownie
    >2 tygodnie temu gdy okazało się że poprzednie auto zaczyna generować
    >duże koszty obsługi. Obejrzałem oferty tego co jest na rynku i ma 3-4
    >lata, po przeliczeniu kosztów podatku, przeglądu i wymiany na wszelki
    >wypadek tego co się zużywa, solidnego ubezpieczenia, że nie będę
    >raczej
    >pewny przebiegu etc. doszedłem do wniosku że wolę wziąć kredyt 50/50
    >i
    >kupić nowe auto z gwarancją.

    Jest to rozsadna kalkulacja i w miare wzrostu zarobkow mechanikow i
    skomplikowania aut bedzie coraz czestsza ... ale nowe klasy rodzinnej
    (vectra, passat) to jednak ze 100 tys kosztuje i nie bardzo jest na
    polska kieszen.

    J.


strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: