  • 61. Data: 2014-01-28 11:55:12
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Faktycznie czy tylko iluzorycznie, na papierze poprawiła?

    Z drobiazgów np. górna belka jest przezroczysta dzięki czemu nie wypala cały
    czas ekranu. Taka pierdułka a miła.

  • 62. Data: 2014-01-28 11:55:55
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    m-ios-6-1-3-i39125610
    > Ojejku, nie pomyślałem że masz na myśli zakup sprzętu używanego. Ale chyba
    > przecież nie o to chodzi..

    Skoro działa to czemu przepłacać ? auto też zawsze kupujesz nowe ?

  • 63. Data: 2014-01-28 12:41:36
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A niby dlaczego?
    2 - 3 zwrotnice w zasilaniu jednej anteny mogą się okazać lepsze, niż 2 - 3 anteny
    promieniujące na siebie.

    -----

  • 64. Data: 2014-01-28 13:02:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    Tuesday, January 28, 2014, 11:55:55 AM, you wrote:

    > Skoro działa to czemu przepłacać ? auto też zawsze kupujesz nowe ?

    Kupowanie w obecnych czasach używanej elektroniki to duża nierozwaga.
    Trwałość jest bliska okresowi gwarancji.

    Co do samochodu - jedyny jaki kupiłem, to własnie nowy. I służy mi już
    15 lat. Tylko ja pierdzialem w fotel kierowcy i nikt inny nie kichał
    na kierownicę. Wiem, co było naprawiane i jak bardzo go przez te 15
    lat poobijałem. Nie musze się zastanawiać, z ilu kawałków został
    pospawany i czy poprzedni właścicie na pewno wymienił pasek rozrządu
    2 kkm temu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2014-01-28 13:08:48
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Kupowanie w obecnych czasach używanej elektroniki to duża nierozwaga.
    > Trwałość jest bliska okresowi gwarancji.

    Zależy od kogo się kupuje.

> [...]
    > lat poobijałem. Nie musze się zastanawiać, z ilu kawałków został
    > pospawany i czy poprzedni właścicie na pewno wymienił pasek rozrządu

    Pokaż mi w PL ilu jest takich co kupują nowe auta .. 1% ??

  • 66. Data: 2014-01-28 13:15:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    [...]

    > Zależy od kogo się kupuje.

    Nie ma znaczenia - producenci nie są zainteresowani podwyższaniem
    trwałości a lutowanie bezołowiowe doskonale ogranicza trwałość
    elektroniki. I to całkowicie powtarzalnie.

    > Pokaż mi w PL ilu jest takich co kupują nowe auta .. 1% ??

    Ktoś musi te nowe kupować, żeby na rynek wtórny mogły trafić używane.
    To nie Kuba. Salony samochodowe jakoś w Polsce nadal fukcjonują.
    Gdyby mnie tylko było teraz stać, to znowu kupiłbym nowy samochód.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2014-01-28 13:18:03
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

> [...]

    > trwałości a lutowanie bezołowiowe doskonale ogranicza trwałość
    > elektroniki. I to całkowicie powtarzalnie.

    Ale jeśli wiesz ile sprzęt był używany a ile leżał :)

    > Ktoś musi te nowe kupować, żeby na rynek wtórny mogły trafić używane.

    Oczywiście tylko ciekawe jaki jest procent zakupu w ciągu roku aut nowych a
    jaki używanych.

    > To nie Kuba. Salony samochodowe jakoś w Polsce nadal fukcjonują.
    > Gdyby mnie tylko było teraz stać, to znowu kupiłbym nowy samochód.

    Jak byś miał marżę 100% to też byś istniał :)

    ps. To chyba OT więc chyba skończmy ten wątek :)

  • 68. Data: 2014-01-28 13:38:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 13:08:48
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > Pokaż mi w PL ilu jest takich co kupują nowe auta .. 1% ??

    W 2012 zarejestrowano w PL 312.076 nowych aut. Na koniec 2012 roku w
    Polsce było zarejestrowane około 18.740.000 aut. Czyli z tego wynikałoby
    że każde auto zarejestrowane w ciągu roku zostało sprzedane półtora
    raza. A to nie do końca prawda. ;-)
    A tak naprawdę w 2012 zarejestrowano w Polsce 645.987 aut używanych.
    Wychodzi że nowe auta to 32,57% kupionych aut. Czyli sporo. Nawet w
    stosunku do wszystkich aut na drogach nowe to nie jest 1% tylko
    ~1,66%. ;-)
    Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a nie to ile
    z nich zmienia właściciela.

    A takich co kupują nowe auta jest sporo. Ja na ten przykład dosłownie
    2 tygodnie temu gdy okazało się że poprzednie auto zaczyna generować
    duże koszty obsługi. Obejrzałem oferty tego co jest na rynku i ma 3-4
    lata, po przeliczeniu kosztów podatku, przeglądu i wymiany na wszelki
    wypadek tego co się zużywa, solidnego ubezpieczenia, że nie będę raczej
    pewny przebiegu etc. doszedłem do wniosku że wolę wziąć kredyt 50/50 i
    kupić nowe auto z gwarancją.

    Zdrówko

  • 69. Data: 2014-01-28 13:41:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    > Ale jeśli wiesz ile sprzęt był używany a ile leżał :)

    Ale to wiesz tylko w przypadku sprzętu nowego - nie był używany, nie
    dochodziło do termicznych napięć na lutowaniach i nie ma zmęczenia
    materiału. W przypadku sprzętu używanego z samej definicji jest to już
    używane. Myślisz, że ktoś kupuje sprzęt elektroniczny, żeby go odłożyć
    na półkę na pół roku i sprzedać Tobie za połowę ceny? Jaki by to miało
    sens ekonomiczny?

    > Oczywiście tylko ciekawe jaki jest procent zakupu w ciągu roku aut nowych a
    > jaki używanych.

    Mógłbyś sie mocno zdziwić...

    > Jak byś miał marżę 100% to też byś istniał :)

    Nie myl marży z narzutem. Przy marży 100% musiałbyś towar dostawać za
    darmo.

    > ps. To chyba OT więc chyba skończmy ten wątek :)

    A ktoś nam nakazuje?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2014-01-28 14:26:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2014 13:38:20 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> [...]
    > Wychodzi że nowe auta to 32,57% kupionych aut. Czyli sporo. Nawet w
    > stosunku do wszystkich aut na drogach nowe to nie jest 1% tylko

    Piękna statystyka, z tym, że nie rozróżnia fizyków od firm. a IMO jednak
    więkzość zakupów nowych samochodów wyrabiają firmy.

    > Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a nie to ile
    > z nich zmienia właściciela.

    A tam, jest tego znacznie mniej niz kiedys.

> [...]
    > wypadek tego co się zużywa, solidnego ubezpieczenia, że nie będę raczej
    > pewny przebiegu etc. doszedłem do wniosku że wolę wziąć kredyt 50/50 i

    Z ciekawości -- liczyłeś może ile *realnie* kosztuje ta gwarancja?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns