  • 21. Data: 2017-07-10 21:02:51
    Temat: Re: Jaki program do wykresu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Druknąłem sobie dokumentację asymptote z zamiarem poczytania w domu do
    > poduszki, ale z tego co piszesz, to zaczynam podejrzewać, że jednak
    > wskazanym dla mnie wyborem byłoby gnuplot.

    Albo to R, które może jest kobyłą, ale na pewno nie trojańską.
    Asymptote mi się spodobał, powpuszczam sobie w niego jakieś swoje
    metafontowe rzeczy. Z takim doświadczeniem na pewno będzie mi
    łatwiej. Gnuplot ma bardzo niski próg wejścia, z tego co pamiętam.
    Bierze się jakiś w miarę pasujący przykład, wkłada swoje dane,
    potem przerabia i dostosowuje sam program. A jak sprawa jednorazowa,
    to nie zawsze warto się kopać z koniem -- jakieś opisy łatwo dodać
    lub usunąć w programie graficznym (np. inkscape w SVG).

    No i jeszcze przypominam o tym plot.ly. Na stronie jest też możliwość
    interaktywnego tworzenia obrazków ze swoich danych. Potem da się to
    wyeksportować. Ale nie korzystałem z tego sposobu.

    > Jak Wy to robicie, że we wszystkim macie orientację?
    > Normalnie krew mnie zalewa, że jestem tak ograniczony :(

    Jest nas dużo, więc w masie takie wrażenie sprawiamy. Ja na przykład
    o wielu rzeczach nie mam pojęcia, wtedy się nie odzywam. A jak mi co
    potrzebne, to staram się dopytać, gdy się trafia okazja. Za to o tym
    co wiem, chętnie opowiem.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2017-07-10 22:20:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jul 2017 18:33:18 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > jakieś 6..8 lat temu - teraz planuję sobie przypomnieć, ale to dopiero
    > za jakiś czas. Robiąc coś innego postanowiłem w międzyczasie poprosić o
    > informacje, aby gdy dojdę do tematu mieć jakieś warianty do rozważenia.
    > Pod Oo nie udawało mi się uzyskać ładnego wykresu dla tej funkcji. Oo
    > nie zrobi chyba takich linii siatki jak by się chciało, poza tym dla
    > takiej krzywej z załamaniami trzeba by mnóstwo punktów zrobić, a Oo ma
    > tendencję do podpisywania na osi X wszystkich próbek. Chyba nie było
    > szansy uzyskania po prostu skali log podpisanej co 10, ale od dawna nie

    Sprobowalem ... skala co 10 akurat wychodzi, gorzej jakbys chcial co
    innego, np oktawy.

    J.

  • 23. Data: 2017-07-11 07:28:47
    Od: dyrdymala <m...@g...com>

    On 2017-07-10 14:10, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > funkcji częstotliwości (f w skali log)?
    > Chodzi mi o to, aby ten wykres dało się potem elegancko przenieść do
    > dokumentu tekstowego.
    >
    > Sądzę, że korzystając z wpisywania parametrów równaniami udało by mi się
    > coś w tym stylu uzyskać z PSpice czy LTSpice ale jak z przeniesieniem
    > potem do tekstu to nie próbowałem.
    >
    > Podejrzewam, że jakieś programy nie elektroniczne a matematyczne lepiej
    > się do tego nadadzą, ale nigdy żadnego nie używałem.
    >
    > Liczę na wiedzę i uprzejmość grupy - że uzyskam listę nadających się do
    > tego programów, albo że jest jakiś jeden jedynie słuszny :)

    0330/02.01.01_60/en_300330v020101p.pdf

    > Annex H.
    > P.G.
    Szczerze polecam SciDaVis (http://scidavis.sourceforge.net/). Jest to
    bezpłatny analog programu "ORIGIN". Obydwa przeznaczone głównie do
    matematycznej obróbki i graficznej interpretacji danych eksperymentalnych.
    pzdrw
    M,

  • 24. Data: 2017-07-11 10:55:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Asymptote mi się spodobał, powpuszczam sobie w niego jakieś swoje
    > metafontowe rzeczy. Z takim doświadczeniem na pewno będzie mi

    Przejrzałem pierwsze rozdziały. To nie moje klimaty. Wygląda, że oprócz
    Asymptote to trzeba by mieć ileś tam rzeczy poinstalowane (coś do
    oglądania PostScriptu, coś dla TeXa, itd.) i jeszcze jakieś zmienne
    systemowe każą jakoś ustawiać, co rusz piszą o DOS.

    W LaTeXu napisałem instrukcję do naszego pierwszego produktu w 1988r.
    Ale jak pojawił się jakiś (z mojego punktu widzenia) normalny edytor
    (chyba Works) to wolałem jednak ten styl pracy.
    Tak samo jak tylko kupiliśmy Borlanda Turbo C++ 1.0 (1988) od razu
    odszedłem od pisania programów w stylu edycja osobno, kompilacja z linii
    na rzecz pracy w środowisku.

    Pod Win7 to nawet nie umiem do danego rozszerzenia przypisać narzędzia
    do wywołania. W XP to się znajdowało a tu nie widzę.
    A to by się przydało, choć dla jednego zadania to da się obejść :)

    Na razie nic nie instaluję (nie lubię zaśmiecać dopóki nie wiem co
    wybieram).
    Ciekawe, czy zadziała sam w sobie. Sprawdzę.

    W sumie ja potrzebuję do:
    - zrobienia jednego wykresu (wstawialnego do pilku tekstowego), tak aby
    przy zmianie parametrów łatwo było uzyskać zmieniony (gdyby nie to
    zrobiłbym go pod dowolnym edytorem graficznym),
    - zachowania świadomości, że w razie potrzeby jestem w stanie dowolny
    wykres z dowolnych danych sobie wygenerować.

    Dotychczas z grafiką to tylko działałem na bitmapach (napisałem sobie
    programiki):
    - dorysowywanie limitów na zrzucie z ekranu analizatora widma (według
    danych co zostało zrzucone - skala itp).
    - łączenie zrzutów z ekranu z map (np. 12 zrzutów z ekranu z map
    topograficznych na jeden wydruk A4 i zafoliować i na kajak). Się
    okazało, że łączy też zrzuty z widoków satelitarnych z GoogleMaps.

    > Gnuplot ma bardzo niski próg wejścia, z tego co pamiętam.

    To może być kluczowy argument, ale jak Asymptote sam w sobie (bez
    jakichś LaTeXów) zadziała (uda mi się draw((0,0)--(100,100));) to
    zostanie tylko wyszukanie jak wykreślić złożoną funkcję.

    > No i jeszcze przypominam o tym plot.ly.

    Ilość (4 propozycje) przerosła mój zakres pracy bez notatek. Muszę sobie
    zrobić spis. To już nigdy nie będę Was męczył :)
    P.G.

  • 25. Data: 2017-07-11 11:01:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-10 o 22:20, J.F. pisze:

    > Sprobowalem ... skala co 10 akurat wychodzi, gorzej jakbys chcial co
    > innego, np oktawy.

    Dzięki za info. Nie brałem pod uwagę (pamiętałem, że nie bardzo mi
    wychodziło), ale w sumie wygenerowanie w arkuszu 1200 wyników aby dla 4"
    szerokości rysunku (cal na dekadę) przy 300dpi był wynik na pixel jest
    może najprostsze. Grafika z arkusza musi się dać jakoś do tekstu przenieść.

    Ale jak już się zapytałem to zrobię rozpoznanie (i notatki) aby
    wiedzieć, że w razi W mam w zanadrzu takie a takie narzędzia i już nie
    być tak skończonym głąbem :).
    P.G.

  • 26. Data: 2017-07-11 11:04:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 07:28, dyrdymala pisze:
    > Szczerze polecam SciDaVis (http://scidavis.sourceforge.net/).

    Dzięki.
    Trafia na moją listę do:
    - rozpoznania w najbliższym czasie.

    Niestety ta lista mi się wydłuża a czasu brak.
    Niedawno wypytałem o edytory grafiki z możliwością wymiarowania i
    czekają na rozpoznanie.

    Dlaczego da cholerna doba ma tylko 24h?!
    P.G.

  • 27. Data: 2017-07-11 14:49:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > To może być kluczowy argument, ale jak Asymptote sam w sobie (bez
    > jakichś LaTeXów) zadziała (uda mi się draw((0,0)--(100,100));) to
    > zostanie tylko wyszukanie jak wykreślić złożoną funkcję.

    Skoro "draw((0,0)--(100,100))" jest satysfakcjonującą drogą do
    narysowanie kreski, to może olać te wszystkie nasze rady i pisać
    wprost do pliku SVG? To by wyglądało tak:

    <line x1="0" y1="0" x2="100" y2="200" />

    Popatrzyłem na te obrazki w "Appendiksie H" -- proste kreski plus
    sam wykres, zapewne z punktów zapisanych w jakimś pliku. Dla kogoś,
    kto umie programować w dowolnym języku, stworzenie siatki, a potem
    narysowanie na jej tle swojej linii jest zadaniem prostymi przyjemnym.

    Taki przykład:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/
    Log_paper.svg

    Tu widać, że ten miłu język pozwala na stworzenie własnych definicji
    i późniejsze ich wykorzystywanie. Kilka prostych poleceń -- i już mamy
    tło wykresu o dowolnych rozmiarach i wybranych skalach.

    Jak deklarować grubość kresek, kolory, napisy i wiele innych rzeczy
    -- tego można dowiedzieć się analizując inne przykłady, lub zaglądając
    do któregoś z licznych tutoriali. Na przykład tu:

    https://www.w3schools.com/graphics/svg_intro.asp

    > Ilość (4 propozycje) przerosła mój zakres pracy bez notatek.
    > Muszę sobie zrobić spis. To już nigdy nie będę Was męczył :)

    Ja bym zamiast notatek zrobił wykres, na którym za pomocą kolorowych
    elementów zostało przedstawione spełnianie różnych kryteriów, jakie
    były stawiane poszukiwanemu oprogramowaniu.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2017-07-11 14:53:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]

    kto umie programować w dowolnym języku, stworzenie siatki, a potem
    narysowanie na jej tle swojej linii jest zadaniem prostymi przyjemnym.

    Tu widać, że ten miły język pozwala na stworzenie własnych definicji

  • 29. Data: 2017-07-11 15:50:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Jul 2017 14:10:01 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Jaki byście użyli program (darmowy) aby uzyskać z funkcji wykres w
    dB w

    Albo gnuplot albo Octave.

  • 30. Data: 2017-07-11 16:02:41
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jul 2017 10:55:12 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    > - zachowania świadomości, że w razie potrzeby jestem w stanie
    dowolny
    > wykres z dowolnych danych sobie wygenerować.

    Takie rzeczy to w Matlabie. Octave jest prawie klonem Matlaba. Plusem
    Octave jest fakt że jest też w Androidzie.

    Jeżeli znasz Pythona, to jest w nim biblioteka do wykresów wzorowana
    na matlabowskiej. Też przyjemne.