    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jaki program do wykresu
    Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Mon, 10 Jul 2017 21:02:51 +0200

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Druknąłem sobie dokumentację asymptote z zamiarem poczytania w domu do
    > poduszki, ale z tego co piszesz, to zaczynam podejrzewać, że jednak
    > wskazanym dla mnie wyborem byłoby gnuplot.

    Albo to R, które może jest kobyłą, ale na pewno nie trojańską.
    Asymptote mi się spodobał, powpuszczam sobie w niego jakieś swoje
    metafontowe rzeczy. Z takim doświadczeniem na pewno będzie mi
    łatwiej. Gnuplot ma bardzo niski próg wejścia, z tego co pamiętam.
    Bierze się jakiś w miarę pasujący przykład, wkłada swoje dane,
    potem przerabia i dostosowuje sam program. A jak sprawa jednorazowa,
    to nie zawsze warto się kopać z koniem -- jakieś opisy łatwo dodać
    lub usunąć w programie graficznym (np. inkscape w SVG).

    No i jeszcze przypominam o tym plot.ly. Na stronie jest też możliwość
    interaktywnego tworzenia obrazków ze swoich danych. Potem da się to
    wyeksportować. Ale nie korzystałem z tego sposobu.

    > Jak Wy to robicie, że we wszystkim macie orientację?
    > Normalnie krew mnie zalewa, że jestem tak ograniczony :(

    Jest nas dużo, więc w masie takie wrażenie sprawiamy. Ja na przykład
    o wielu rzeczach nie mam pojęcia, wtedy się nie odzywam. A jak mi co
    potrzebne, to staram się dopytać, gdy się trafia okazja. Za to o tym
    co wiem, chętnie opowiem.

    --
    Jarek