    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki program do wykresu
    Date: Tue, 11 Jul 2017 10:55:12 +0200

    > Albo to R, które może jest kobyłą, ale na pewno nie trojańską.
    > Asymptote mi się spodobał, powpuszczam sobie w niego jakieś swoje
    > metafontowe rzeczy. Z takim doświadczeniem na pewno będzie mi
    > łatwiej.

    Przejrzałem pierwsze rozdziały. To nie moje klimaty. Wygląda, że oprócz
    Asymptote to trzeba by mieć ileś tam rzeczy poinstalowane (coś do
    oglądania PostScriptu, coś dla TeXa, itd.) i jeszcze jakieś zmienne
    systemowe każą jakoś ustawiać, co rusz piszą o DOS.

    W LaTeXu napisałem instrukcję do naszego pierwszego produktu w 1988r.
    Ale jak pojawił się jakiś (z mojego punktu widzenia) normalny edytor
    (chyba Works) to wolałem jednak ten styl pracy.
    Tak samo jak tylko kupiliśmy Borlanda Turbo C++ 1.0 (1988) od razu
    odszedłem od pisania programów w stylu edycja osobno, kompilacja z linii
    na rzecz pracy w środowisku.

    Pod Win7 to nawet nie umiem do danego rozszerzenia przypisać narzędzia
    do wywołania. W XP to się znajdowało a tu nie widzę.
    A to by się przydało, choć dla jednego zadania to da się obejść :)

    Na razie nic nie instaluję (nie lubię zaśmiecać dopóki nie wiem co
    wybieram).
    Ciekawe, czy zadziała sam w sobie. Sprawdzę.

    W sumie ja potrzebuję do:
    - zrobienia jednego wykresu (wstawialnego do pilku tekstowego), tak aby
    przy zmianie parametrów łatwo było uzyskać zmieniony (gdyby nie to
    zrobiłbym go pod dowolnym edytorem graficznym),
    - zachowania świadomości, że w razie potrzeby jestem w stanie dowolny
    wykres z dowolnych danych sobie wygenerować.

    Dotychczas z grafiką to tylko działałem na bitmapach (napisałem sobie
    programiki):
    - dorysowywanie limitów na zrzucie z ekranu analizatora widma (według
    danych co zostało zrzucone - skala itp).
    - łączenie zrzutów z ekranu z map (np. 12 zrzutów z ekranu z map
    topograficznych na jeden wydruk A4 i zafoliować i na kajak). Się
    okazało, że łączy też zrzuty z widoków satelitarnych z GoogleMaps.

    > Gnuplot ma bardzo niski próg wejścia, z tego co pamiętam.

    To może być kluczowy argument, ale jak Asymptote sam w sobie (bez
    jakichś LaTeXów) zadziała (uda mi się draw((0,0)--(100,100));) to
    zostanie tylko wyszukanie jak wykreślić złożoną funkcję.

    > No i jeszcze przypominam o tym plot.ly.

    Ilość (4 propozycje) przerosła mój zakres pracy bez notatek. Muszę sobie
    zrobić spis. To już nigdy nie będę Was męczył :)
    P.G.