    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jaki program do wykresu
    <ok2r8m$jgk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ok4vu5$e74$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ok5995$hlk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ok5nb7$mt6$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ok7kn5$f8k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ok8783$lur$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 13 Jul 2017 21:01:31 +0200

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Nie za bardzo rozumiem po co potrzeba wywoływania w jednej linijce
    > czegoś, czego efektem ma być wykres, który, jak rozumiem, ktoś ma
    > obejrzeć, pomyśleć, pojeździć po nim kursorami, zastanowić się dlaczego
    > akurat taki wyszedł, zmierzyć jakieś różnice dwu wykresów, czy np.
    > odczytać fazę na jednym, gdy drugi przechodzi przez zero, itp.

    Często zachodzi potrzeba wielokrotnego przeprowadzenia jakiegoś
    eksperymentu. To może być rzeczywisty eksperyment, w krórym występują
    dane pomiarowe. Może być symulacja, w której liczony jest ciąg danych
    przy różnych parametrach. Mogą to być informacje ciągnięte z sieci.
    W większości przypadkó te dane są jakimiś ciągami liczb. jeśli chcę
    zobaczyć je w postaci wykresu, to potrzeba takieego wywołania.

    > Domyślam się, że ma to związek z jakimiś skryptami. Nie wiem, czy dobrze
    > rozumiem to słowo. Ja mam tylko dwa baty (Backup.bat i Backup_r.bat)
    > które robią .zip mojej kartoteki roboczej (całej/rzeczy zmienionych od
    > ostatniej całej).
    > Czy to są skrypty, czy nie za do końca?

    Zakładam, że jest, chociaż pewnie bardzo prosty.

    > Nigdy nie miałem nic wspólnego z unixem. Wydaje mi się, że tam jest to
    > bardziej popularne.

    Jest. Za to nie jest popularne narzekanie, że nie ma jednego programu,
    który robi wszystko. Mam program liczący współczynnik konwersji
    i przedstawiający go jako wykres w dB na osi w MHz. Program jest jaki
    jest, sam go napisałem, poradzili mi żeby wykres w SVG, co okazało się
    dobrym rozwiązaniem. Ale nagle wyszło, że koniecznie muszę mieć wykresy
    w plikach PNG zamiast SVG. No to dopisuję na końcu stryptu wołającego
    program "convert plik.svg plik.png" -- i sprawa załatwiona. To samo
    gdyby potrzebny był PDF. Unix ma całą basę programów robiących jedną
    rzecz, za to dobrze. Przy odrobienie wprawy zestawia się z tego jedną
    linie produkcyjną -- ustawia się programy jeden za drugim, zupełnie
    jak maszyny w fabryce przy produkcji taśmowej. I za jednym pociągnięciem
    za szmurek mam zrobione wszystko.

    Skryptowanie zaspakaja potrzebę lenistwa, ale nie tylko. Jeśli sam robię
    szereg czynności pod rząd, a w dodatku wiele ustawień musze po drodze
    wyklikać, to nigdy ni mam pewności, że się nie pomyliłem. To znaczy
    podejrzewam, że tak było, bo jestem roztargniony. Więc powtarzam wszystko
    dla sprawdzenia, czy wyjdzie to samo. Skrypt jest jednocześnie dokumentacją
    do uzyskanych wyników. To ważne.

    > Na podsumowanie dziękuję wszystkim za udział w moim wątku. Szczególnie
    > Jarkowi. To, czego chciałem się dowiedzieć już wiem (nawet trochę
    > więcej). Jak przyjdzie na to czas to skorzystam z tej wiedzy.
    >
    > Jeszcze raz dzięki!

    Cieszę się ogromnie. To jeszcze ten "convert". Też warto się zainteresować,
    działa nie tylko w uniksach, jest wersja Windows. Przerabia każdy format
    graficzny na dowolny inny (jeśli to ma sens). Ponadto robi wiele innych
    manipulacji z plikami graficznymi -- https://www.imagemagick.org

    --
    Jarek