  • Data: 2017-07-14 15:12:42
    Temat: Re: Jaki program do wykresu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IrfanView zajmuje się tylko formatami bitmapowymi. Chyba, bo go ledwie
    > kilka razy w życiu widziałem.

    Chyba tak.
    Policzyłem formaty na jego liście skojarzeń - jest ich 67. Czy któryś
    jest wektorowy - a kto go tam wie.

    > Gdybym miał przetwarzać mapy (dajmy na to, że topograficzne), w sensie
    > cięcia dużej mapy na mniejsze kwadraty, albo sklejania wielu małych
    > w jedną, i nie miał możliwości opisania tego sktyptem -- to bym się
    > wściekł.

    Mam zero doświadczenia w korzystaniu ze skryptów.
    Powiedz mi, czy takie zadanie załatwisz w całości skryptem:
    Na stronie www jest skan mapy zeskanowanej 200dpi. Nie masz ekranu metr
    na metr więc nie możesz zrobić sobie zrzutu, który mógłbyś w skali 1:1
    wydrukować na A4.
    Zadanie 1:
    Zaczynając od wybranego miejsca zrobić serię 12 (3x4) zrzutów.
    Ja to robiłem ręcznie uruchamiając w IrfanView opcję przechwytywania
    ekranów do kolejnych plików i przesuwając obraz myszą.
    Da się jakoś w skrypcie zapisać "złap obraz myszą i przesuń w lewo o 4/5
    ekranu, albo wróć na początek i przesuń w dół o 4/5 i potem znów kolejno
    w prawo?
    Zadanie 2:
    Powycinać ze zrzutów ekranu brzegi zawierające jakieś suwaki skali itp.
    Ja to robiłem (dla wszystkich plików) jedną komendą przetwarzania
    wsadowego w IrfanView (ale wybraną ręcznie z menu).
    Zadanie 3:
    Połączyć te mapy w jedną.
    Do tego napisałem sobie programik (ustalenie pozycji dołączanej bitmapy
    na podstawie wyszukania zgodności kwadracika 3x3 piksle).

    Faktycznie to robiłem dużo większe mapy - np 60 zrzutów aby potem z nich
    wykadrować kilka fragmentów do wydrukowania.

    Nie było mi to potrzebne zawodowo. Raz na rok, przed wyjazdem na spływ
    robiłem sobie mapki okolicy. 30 lat temu spływ = kajaki+namioty teraz
    spływ = kajaki+namioty+samochody. Właśnie ze względu na te samochody i
    ciągłe przerzucanie kajaków mapki się przydają.
    P.G.