  • 31. Data: 2009-03-11 17:13:47
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx pisze:
    > Z obiektywow 18-200 to Sigma jest pod wzgledem jakosci obrazu najlepsza
    > (Sony czyli Tamron sa gorsze)

    Miałeś tę sigmę? Jej lepszość polega na zakresie, ale nie znów na
    jakości. Na 10Mpix wszystkie są o kant tyłka. Kit + tele jest lepsze od
    tej sigmy.

    > ale i najdrozsza. Lepszy jest Tamron
    > 18-250, a najlepszy 18-270 (ale i najdrozszy).

    IMHO wszystkie są o kant tyłka. Obiektyw, który zasysa tyle powietrza
    nie nadaje się do czegokolwiek.
    Początkującym nie polecam zakresu tele "byle więcej". W większości
    przypadków dostaną tanie, ciemne, długie i nieostre szkła. To już lepej
    tak do 200mm.

    > Pomysl kupna hiperzooma nie jest zly, ale duzo zalezy w jakich warunkach
    > bedzie uzywany.
    > Przy dobrej pogodzie na dworze sprawdzi sie ok, ale w domu srednio.

    W domu w ogóle.

    > Ps. Sony ostatnio pokazalo kilka projektow obiektywow, ktore dla
    > poczatkujacego lustrzankowac wychodza bardzo korzystnie. Warto miec to
    > na uwadze, gdyz obiektywy te ponoc pojawia sie niedlugo.

    Zobaczymy jakie będą ceny, ale zapowiada się nieźle.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 32. Data: 2009-03-11 17:17:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kamila82 pisze:
    > Jeszcze się na 100% nie zdecydowałam :-)
    > A co sądzicie o Nikonie D90, przekracza trochę budżet ale też o nim
    > myślałam, a najlepiej D80 ale ciężko kupić.

    D90 jest lepszy i droższy, a od niego są jeszcze lepsze i jeszcze
    droższe.. a od nich... :) i tak w kółko :)
    Na początek cokolwiek z tego kupisz będziesz zadowolona. Potem dopiero z
    czasem dowiesz się co, dlaczego i jak warto dokupić :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 33. Data: 2009-03-11 18:12:14
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help pentax
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał:

    >Chcę zastąpić kita w moim K200D jasnym zoomem w zakresie
    >17-70 To ma być i do wnętrz (dzieci, hale sportowe) i w
    >plenerek (ptaszki, architektura, sport) Jest taki uniwersalny?
    >[...]

    17-70 to ani do ptaszków ani do sportu sie nie sprawdzi. Do takich celów
    będziesz potrzebował znacznie dłuższych ogniskowych. A jeśli zrezygnować z
    ptaszków i sportu, to rozważyłbym dwie alternatywy - Tamron 17-50f2.8 lub
    Pentax DA*16-50f2.8. Ten drugi znacznie droższy, ale za to uszczelniany i z
    bezgłośnym silnikiem SDM.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 34. Data: 2009-03-11 18:29:24
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <gp7vd6$6er$1@news.wp.pl> Janko Muzykant napisał(a):

    > Oj, stereotypy :)
    > Kobiety paradują z lustrami na szyi, które przydałoby się, by były
    > lekkie, ale małe być nie muszą.
    > Gdzieś od ponad roku jestem zadziwiony migracją w lustra właśnie przez
    > kobiety (patrząc na Kraków).

    Kobiety *od wieków* bardzo lubią lustra.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 35. Data: 2009-03-11 18:52:45
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    tramp pisze:
    > tu sobie popatrz http://pentax.org.pl/viewforum.php?f=15
    Patrzyłem

    --
    Krzysiek

  • 36. Data: 2009-03-11 19:17:12
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > ptaszków i sportu, to rozważyłbym dwie alternatywy - Tamron 17-50f2.8 lub
    No właśnie miałem sie pytać o tego Tamrona i chyba na niego
    sie skuszę.
    Jeszcze jest Sigma SIGMA 18-50 mm f/2.8 EX DC Macro w
    porównywalnej cenie, ale jak czytalem to widzę delikatną
    przewage Tamrona, potwierdzasz to?
    > Pentax DA*16-50f2.8. Ten drugi znacznie droższy, ale za
    to > uszczelniany i z bezgłośnym silnikiem SDM.
    Bardzo kuszący, musze to przemyśleć zwłaszcza że to co kupie
    ma być na lata.
    --
    Krzysiek

  • 37. Data: 2009-03-11 19:52:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał:

    >No właśnie miałem sie pytać o tego Tamrona i chyba na niego
    >sie skuszę.

    Tylko warto przed zakupem sprawdzić kupowany egzemplarz ze swoją puszką -
    wprawdzie ja nie sprawdzałem i pierwszy kupiony egzemplarz jest bardzo
    dobry, ale podobno rozrzut osobniczy jakości optycznej jest w tych
    obiektywach spory a i przypadłość FF/BF się trafia.

    >Jeszcze jest Sigma SIGMA 18-50 mm f/2.8 EX DC Macro w
    >porównywalnej cenie, ale jak czytalem to widzę delikatną
    >przewage Tamrona, potwierdzasz to?

    Do Sigmy się zraziłem po obejrzeniu pierwszego egzemplarza. Tamron wtedy nie
    był jeszcze dostępny a zastanawiałem się, czy nie pzresiąść się z kita na
    coś jaśniejszego. Pożyczyłem od kolegi na plenerze tą Sigmę, zacząłem robić
    próby i... zonk! Na szerokim kącie Sigma przymknięta do pzrysłony 3.5 (czyli
    do pełnej jasności kita) rysowała dużo gozrej niż kit na pełnej dziurze!
    Przy długich ogniskowych też dla uzyskania akceptowalnej ostrości wymagała
    dość silnego przymknięcia. Być może trafiłem na kiepski egzemplarz, ale od
    tego czasu pzrtestałem brać Sigmę 18-50f2.8 pod uwagę.

    >Bardzo kuszący, musze to przemyśleć zwłaszcza że to co kupie
    >ma być na lata.

    Cóż - Twoje pieniądze, Twoja decyzja:-) Ja wybrałem inaczej, ale wcale nie
    twierdzę, ze mój wybór musi być optymalny dla każdego.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 38. Data: 2009-03-12 07:10:00
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Miałeś tę sigmę? Jej lepszość polega na zakresie, ale nie znów na
    > jakości. Na 10Mpix wszystkie są o kant tyłka. Kit + tele jest lepsze od
    > tej sigmy.
    lepszym zakresie? przeciez "wsyskie cy" maja 18-200 taki sam czyli 18-200...

> [...]
    > Początkującym nie polecam zakresu tele "byle więcej". W większości
    > przypadków dostaną tanie, ciemne, długie i nieostre szkła. To już lepej
    zaznacz ze to twoje zdanie "zboczonego sprzetowca"... ;) Na szczescie
    normalni ludzie tego nie wiedza i uzywaja hiperzoomow od lat, robiac
    dobre zdjecia.

    > W domu w ogóle.
    a to czemu? W zakresie kit'a jest taki jak kit lub lepszy, a kitem
    zdjecia w domu jak najbardziej mozna robic (majac lampe)

    Marx

  • 39. Data: 2009-03-12 08:00:18
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Kamila82 pisze:

    > Jeszcze się na 100% nie zdecydowałam :-)
    > A co sądzicie o Nikonie D90, przekracza trochę budżet ale też o nim
    > myślałam, a najlepiej D80 ale ciężko kupić.

    Niedawno (kilka dni temu) widziałem w Euro. Jeszcze są, trzeba trochę
    poszukać.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 40. Data: 2009-03-12 09:06:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > lepszym zakresie? przeciez "wsyskie cy" maja 18-200 taki sam czyli
    > 18-200...

    Lepszej jakości a nie zakresie.

    > zaznacz ze to twoje zdanie "zboczonego sprzetowca"... ;) Na szczescie
    > normalni ludzie tego nie wiedza i uzywaja hiperzoomow od lat, robiac dobre
    > zdjecia.

    Bo bardziej cenią sobie wygodę niż jakość. I wcale tego nie ganię - sam
    kupiłem Tamrona 18-250 i niekiedy jego włąśnie używam. Ale tylko niekiedy -
    znacznie częściej korzystam z Tamrona 17-50 i Pentaxa 55-300.
    Hiperzoom to kompromis - obniża się jakość uzyskiwanych zdjęć, zyskuje
    wygodę posługiwania się. Bywają sytuacje, gdy ta niższa jakość zdjęć jest
    wystarczająco dobra i wtedy użycie hiperzooma ma sens.

    > a to czemu? W zakresie kit'a jest taki jak kit lub lepszy, a kitem zdjecia
    > w domu jak najbardziej mozna robic (majac lampe)

    Porównywałem Tamrona 18-250 z parą kitowych obiektywów Pentaxa - DA18-55 i
    DA50-200. W zakresie ogniskowych osiąganych krótszym kitem jakość jest
    porównywalna z jednym wyjątkiem - hiperzoom ma na szerokim końcu dużo
    większą dystorcję beczkowatą. Przy długich ogniskowych jakościowo wygrywa
    DA50-200.
    Co do lampy - zgoda, jesli ma się lampę zewnętrzną. Duża średnica hiperzooma
    powoduje, że przy korzystaniu z lampy wbudowanej przy krótszych ogniskowych
    (a z tych w domu często korzystamy) cień obiektywu pojawia się w kadrze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)