    From: Marx <M...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki obiektyw? help
    Date: Thu, 12 Mar 2009 10:57:02 +0100

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Lepszej jakości a nie zakresie.
    ja pisalem o lepszosci wsrod 3 obiektywow 18-200: Sigma, Tamron i Sony.
    Pod wzgledem jakosci najlepsza jest Sigma. Nie bardzo rozumiem jak jego
    komentarz mial sie do mojego porownania.

    > Hiperzoom to kompromis - obniża się jakość uzyskiwanych zdjęć, zyskuje
    > wygodę posługiwania się. Bywają sytuacje, gdy ta niższa jakość zdjęć
    > jest wystarczająco dobra i wtedy użycie hiperzooma ma sens.
    A ktory obiektyw nie jest kompromisem? :)

    > Porównywałem Tamrona 18-250 z parą kitowych obiektywów Pentaxa - DA18-55
    > i DA50-200. W zakresie ogniskowych osiąganych krótszym kitem jakość jest
    > porównywalna z jednym wyjątkiem - hiperzoom ma na szerokim końcu dużo
    > większą dystorcję beczkowatą. Przy długich ogniskowych jakościowo
    > wygrywa DA50-200.
    > Co do lampy - zgoda, jesli ma się lampę zewnętrzną.
    to jedyne sensowne rozwiazanie, i to nie tylko w lustrzankach ale i
    kompaktach.
    Technika blyskanie w sufit lampa znana jest juz chyba kilkadziesiat lat
    (np Metz od dawna w swoich instrukcjach wprost opisuje ta technike).
    Byc moze kiedys doczekamy aparatu, ktory bedzie mial mozliwosc
    skierowania wbudowanej lampy w sufit (a przy okazji lampa bedzie miała
    wieksza moc). W dobie cyfry, gdy akumulatory sa spore, jest to tak
    oczywiste, ze nie wiem czemu jeszcze tego nie ma (tzn wiem - za
    zewnetrzna lampe trzeba zabulic jak za zboze)
    Osobiscie 90% zdjec z lampa do tej pory robilem wlasnie swiecac w sufit,
    wiec na pewno bym tego uzywal.
    Marx