  • Data: 2009-03-12 09:06:04
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > lepszym zakresie? przeciez "wsyskie cy" maja 18-200 taki sam czyli
    > 18-200...

    Lepszej jakości a nie zakresie.

    > zaznacz ze to twoje zdanie "zboczonego sprzetowca"... ;) Na szczescie
    > normalni ludzie tego nie wiedza i uzywaja hiperzoomow od lat, robiac dobre
    > zdjecia.

    Bo bardziej cenią sobie wygodę niż jakość. I wcale tego nie ganię - sam
    kupiłem Tamrona 18-250 i niekiedy jego włąśnie używam. Ale tylko niekiedy -
    znacznie częściej korzystam z Tamrona 17-50 i Pentaxa 55-300.
    Hiperzoom to kompromis - obniża się jakość uzyskiwanych zdjęć, zyskuje
    wygodę posługiwania się. Bywają sytuacje, gdy ta niższa jakość zdjęć jest
    wystarczająco dobra i wtedy użycie hiperzooma ma sens.

    > a to czemu? W zakresie kit'a jest taki jak kit lub lepszy, a kitem zdjecia
    > w domu jak najbardziej mozna robic (majac lampe)

    Porównywałem Tamrona 18-250 z parą kitowych obiektywów Pentaxa - DA18-55 i
    DA50-200. W zakresie ogniskowych osiąganych krótszym kitem jakość jest
    porównywalna z jednym wyjątkiem - hiperzoom ma na szerokim końcu dużo
    większą dystorcję beczkowatą. Przy długich ogniskowych jakościowo wygrywa
    DA50-200.
    Co do lampy - zgoda, jesli ma się lampę zewnętrzną. Duża średnica hiperzooma
    powoduje, że przy korzystaniu z lampy wbudowanej przy krótszych ogniskowych
    (a z tych w domu często korzystamy) cień obiektywu pojawia się w kadrze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)