  • Data: 2009-03-12 13:25:35
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marx pisze:
    > lepszym zakresie? przeciez "wsyskie cy" maja 18-200 taki sam czyli
    > 18-200...

    Chodzi o to że jedyna wygoda to to, że masz jedno szkło zamiast dwóch.
    Poza tym nie ma zalet.
    Pomyśl ile razy Ci potrzeba cały czas jednego obiektywu - zarówno
    szerokiego jak i tele. Zazwyczaj w pomieszczeniach i tak jeden, a na
    zewnątrz i tak inny.
    Ludzie ten zakres potrafią mieć podzielony nawet na 3 szkła, do tego
    ciężkie i duże. W większości przypadków z góry wiadomo "co brać" na daną
    sesję :)

    > zaznacz ze to twoje zdanie "zboczonego sprzetowca"... ;)

    Wiesz o ile jakości obrazu wielu może wystarczy o tyle wady jakie mają
    te wszystkie hiperzoomiki są nie do zakwestionowania. Działają jak
    pompka i w szybkim czasie w środku na soczewkach masz masę kurzu.

    > Na szczescie
    > normalni ludzie tego nie wiedza i uzywaja hiperzoomow od lat, robiac
    > dobre zdjecia.

    Hiperzoomy to nie są znów od niewiadomo ilu lat.. To ostatnio taka moda
    na krotność i na megapiksele.
    Dobre zdjęcie to takie które podoba się autorowi. Dla mnie tamron
    przepadł za konstrukcję i jakość na długim końcu. To już wolę coś
    krótszego, ale ostrzejszego.

    Z lampą to jest inny zupełnie temat :)

    --
    jgs .--.