  • 11. Data: 2009-10-28 10:33:31
    Temat: Re: Jaki komputer do muzykowania (cross)
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Jak chcesz odblokowywać dodatkowe rdzenie poszukaj na internecie
    > odpowiednich serii i potem szukaj ich po sklepach. Znacznie zwiększysz
    > szansę na sukces.

    Serie mam spisane. Problem w tym, że bez rozpakowania pudełka nie
    zobaczę z jakiej serii jest dana sztuka, więc i tak - loteria.

    --
    le

  • 12. Data: 2009-10-28 14:47:56
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Ingarden pisze:

    > *Budżet:*
    > Pi razy drzwi 1000-1200zł. Nie interesują mnie przyszłościowe
    > rozwiązania (i tak zawsze wymieniam cały sprzęt - raz na ~5 lat),
    > istotniejszy dla mnie jest stosunek jakość/cena.
    >
    > Mój wstępny typ, to:
    > AMD Phenom II X3 720 Black Edition s.AM3 BOX 419,00
    http://www.allegro.pl/item797319146_intel_core_2_qua
    d_q8300_4x2_5_ghz_4_mb_box_775.html
    > Gigabyte GA-MA770T-UD3P PCI-E s.AM3 285,00
    http://www.allegro.pl/item784621938_plyta_glowna_gig
    abyte_ga_ep43_ud3l_775_od_reki.html
    > GoodRam 2x2GB DDR3-1333 Dual Chanel CL9 285,00
    http://www.allegro.pl/item796049243_kingmax_ddr2_4gb
    _2x2gb_pc6400_800mhz_cl5_box.html
    > Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 (->master) 165,00
    http://www.allegro.pl/item796439759_samsung_750gb_32
    mb_hd753lj_sata_3_5_fv_sklep_wwa.html

    > Da się coś lepszego wymyślić w podobnej cenie?

    Jak dla mnie to taki zestaw jest lepszy (tak dla przykładu).

    Pzdr, OMSON

  • 13. Data: 2009-10-28 15:01:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    OMSON pisze:

    > Jak dla mnie to taki zestaw jest lepszy (tak dla przykładu).
    BTW - to jest różnica rzędu 100 zł a sprzęt z pewnością bardziej
    stabilny (i pewnie idzie pokręcić również z FSB333-->400MHz wiec masz w
    sumie 3GHz na rdzeń a RAM taktowany nominalnie przy mnozniku x2, daj se
    spokój z napałami na wysoko taktowany RAM - patrz na calość, w tym
    wydajny dysk i chipset płyty).

    Pzdr, OMSON

  • 14. Data: 2009-10-29 15:38:48
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > BTW - to jest różnica rzędu 100 zł a sprzęt z pewnością bardziej
    > stabilny (i pewnie idzie pokręcić również z FSB333-->400MHz

    Ok, dzięki za propozycje - rozważę. Z Intelem nie widzieliśmy się od
    czasów P90, ale coraz bardziej przekonuję się do Duo/Quadów. W moim
    przypadku raczej Duo - używam tylko jednej aplikacji, która wykorzystuje
    więcej niż 1 rdzeń (i ciężko przestawiam się na nowości w stylu
    Photoshop > 7.0 ;)

    Mimo wszystko taki x2 550 kusi możliwością podciągnięcia do ~3,6GHz i
    posiadania 4 rdzeni za półdarmo :>

    > sumie 3GHz na rdzeń a RAM taktowany nominalnie przy mnozniku x2, daj se
    > spokój z napałami na wysoko taktowany RAM - patrz na calość, w tym
    > wydajny dysk i chipset płyty).

    Akurat kosztują tyle, co DDR2 1066MHz (CL 6,0) (właściwie to kosztowały
    - do wczoraj).

    Z ciekawości - czemu polecasz HD753LJ zamiast HD502HJ? Coś prócz różnicy
    w pojemności? Wydajnościowo wyglądają podobnie:
    http://dyski.cdrinfo.pl/benchmark/Samsung-HD753LJ-65
    8/
    http://dyski.cdrinfo.pl/benchmark/Samsung-HD502HJ-10
    08/
    http://dyski.cdrinfo.pl/benchmark/ranking/hdd/35/

    --
    le

  • 15. Data: 2009-10-31 07:29:42
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Ingarden pisze:

    > Z ciekawości - czemu polecasz HD753LJ zamiast HD502HJ? Coś prócz różnicy
    > w pojemności? Wydajnościowo wyglądają podobnie:

    Kiedyś były testy tych Samsung'ów serii F1 i poj. 640 i 750GB wypadały
    bardzo ładnie wydajnościowo (pojemniejszy chyba nawet lepiej). Natomiast
    500GB jakoś unikam, odkąd zaczęły pojawiać się ostrzegawcze informacje
    na forach i usenet'cie o problemach z firmware w dyskach tej poj.
    (napewno Seagate ale o dyskach innej marki też coś się pojawiało). Tak
    czy siak - różnice cenowe nie są aż tak znaczne więc można na wszelki
    darować sobie 500-setki...

    Pzdr, OMSON

    P.S. Wejdź w Intela - myślę, że się nie zawiedziesz. ;)