  • 1. Data: 2014-05-14 14:30:51
    Temat: Jaki kompakt wodo i wstrzaso odporny?
    Od: WS <L...@c...pl>

    Mialem Olympusa Mju Tough 6000, ale upadajac na betonowe schody trafif w kant i...
    sie rozwalil :(

    Co kupic z obecnie produkowanych aparatow tego typu? Tak, do ~1200PLN, ma wytrzymac
    plywanie w slonym morzu...

    Znalazlem kilka, jakies przeciwwskazania? Mysle o zakupie tego Nikona

    1. Nikon Coolpix AW120

    2. Olympus Tough TG-2

    3. Canon PowerShot D20

    WS

  • 2. Data: 2014-05-14 14:58:30
    Temat: Re: Jaki kompakt wodo i wstrzaso odporny?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 14 May 2014 05:30:51 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > 1. Nikon Coolpix AW120
    > 2. Olympus Tough TG-2
    > 3. Canon PowerShot D20

    Ja miałem Panasonica wodo- i wstrząsoodpornego. Wytrzymał kąpiele w
    basenach w Egipice, kąpiele w morzach w Egipcie i inne kąpiele okazjonalne.
    Może zobacz tego Panasa?

    --
    Franc

  • 3. Data: 2014-05-14 18:36:38
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1...@g...c
    om>,
    WS <L...@c...pl> wrote:

    > Mialem Olympusa Mju Tough 6000, ale upadajac na betonowe schody trafif w kant
    > i... sie rozwalil :(

    Moze jestem dziwny, ale nigdy nie rozbilem ani komorki, ani SLR, ani
    laptopa.
    :-(
    --
    TA

  • 4. Data: 2014-05-14 22:05:26
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-05-14 14:58, Franc pisze:

    > Ja miałem Panasonica wodo- i wstrząsoodpornego. Wytrzymał kąpiele w
    > basenach w Egipice, kąpiele w morzach w Egipcie i inne kąpiele okazjonalne.
    > Może zobacz tego Panasa?

    ja bym się od Panasonica trzymał z daleka - w ostatnie wakacje
    załatwiłem FT10 nawet nie nurkując, tylko spokojnie pływając z maską i
    fajką po powierzchni w Chorwacji. I nie puściły jak by się można było
    spodziewać uszczelki złączy/karty/baterii tylko główna uszczelka korpusu.
    Z wcześniejszym zwykłym kompaktem Panasonica też mam nie najlepsze
    wspomnienia. Za to staruszek Olympus 3Mpix za to do dziś działa
    niezawodnie..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 5. Data: 2014-05-14 22:23:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-05-14 22:05, Michał Baszyński wrote:
> [...]
    >>> 2. Olympus Tough TG-2

> [...]
    > Z wcześniejszym zwykłym kompaktem Panasonica też mam nie najlepsze
    > wspomnienia. Za to staruszek Olympus 3Mpix za to do dziś działa

    Mam jakiegos taniego wodoszczelnego Olympusa, tez dobrze kojarze jego
    zabezpieczenie przed woda. Puszczanie nim kaczek czy zanurzanie do ok.
    granicznej glebokosci nie sprawia zadnych klopotow. Jednak w sieci
    zapewne znajda sie przyklady osob, ktorych aparat wpuscil i juz nie
    wypuscil.

  • 6. Data: 2014-05-14 23:28:37
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-05-14 14:30, WS pisze:

> [...]
    plywanie w slonym morzu...

    > Znalazlem kilka, jakies przeciwwskazania? Mysle o zakupie tego Nikona

    polecam Olympusa. Mam co prawda nie TG-2 ale tańszego 820
    fotki z ostatniego nurkowania:

    http://www.babicz.art.pl/galeria/nurkowanie-lanzarot

    Co prawda to było tylko max 6m (ale aparat ma do 10m zatem nie ma co
    przeginać).

    wojtek

  • 7. Data: 2014-05-15 02:41:04
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    plywanie w slonym morzu...

    > Znalazlem kilka, jakies przeciwwskazania? Mysle o zakupie tego Nikona

    Nikon i Canon akurat byłyby najgorszym wyborem ze względu na obiektyw
    peryskopowy, pod tym względem Olympus prezentuje się znacznie lepiej, do
    tego obiektyw w nim jest najjaśniejszy z tych trzech a pod wodą światła
    nigdy nie za dużo. Jakby chcieć lepszą jakość zdjęć to należałoby
    podnieść budżet i rozważyć Nikona 1 AW1 z jakimś szkłem bądź jakiś
    lepszy kompakt i obudowę podwodną do niego.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2014-05-15 11:10:51
    Od: borsuk <b...@a...pl>

    W dniu 2014-05-14 14:58, Franc pisze:

    > Ja miałem Panasonica wodo- i wstrząsoodpornego. Wytrzymał kąpiele w
    > basenach w Egipice, kąpiele w morzach w Egipcie i inne kąpiele okazjonalne.
    > Może zobacz tego Panasa?

    Ja też polecam Panasonic FT5, oprócz zdjęć robi znakomite filmy.
    Miałem kilka różnych panasów i nigdy nie miałem żadnych problemów.

  • 9. Data: 2014-05-16 11:27:36
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    WS <L...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    plywanie w slonym morzu...

    >Znalazlem kilka, jakies przeciwwskazania? Mysle o zakupie tego Nikona

    Od prawie roku uzywam TG-2, czasami takze podczas plytszych nurkowan. Jakis czas temu
    (czerwiec
    2013) pisalem sporo o nim na tej grupie, poszukaj watku, tu masz ID mojego posta:

  • 10. Data: 2014-05-17 20:10:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    Dzieki wszystkim za pomoc

    Wyglada, ze bedzie Panasonic FT5 (zastanawiam sie jeszcze troche nad tym TG-2)
    Jakies zdecydowane przecwwskazania? ;)

    Na plus P. jest (wg testow) lepsza jakosc zdjec (O. lepszy pod woda, ale to tak 1%
    moich zdjec max, tylko z fajka, wiec pare metrow glebokosci)

    > Moze jestem dziwny, ale nigdy nie rozbilem ani komorki, ani SLR, ani
    > laptopa.

    czasem sie jednak udaje ;)

    W dniu czwartek, 15 maja 2014 02:41:04 UTC+2 użytkownik mt napisał:
    > Nikon i Canon akurat byłyby najgorszym wyborem ze względu na obiektyw
    > peryskopowy, pod tym względem Olympus prezentuje się znacznie lepiej

    a ten P. FT5?

> [...]
    > podnieść budżet i rozważyć Nikona 1 AW1 z jakimś szkłem bądź jakiś
    > lepszy kompakt i obudowę podwodną do niego.

    Aparat ma sluzyc generalnie do robienia wakacyjnych sweet fotek, na uzytek
    prywatny...
    Ta wodoodpornosc to glownie zeby sie w deszczu nie przejmowac, dodatkowo kilka fotek
    z nurkowania z fajaka na wyjzad...
    Mam lustrzanke, ale gabaryty i delikatnosc wykluczaja jej uzycie w takich celach...
    Ma byc prosty kompakt "wszystkoodporny"

    W dniu piątek, 16 maja 2014 11:27:36 UTC+2 użytkownik I. Tichy napisał:
    > Od prawie roku uzywam TG-2, czasami takze podczas plytszych nurkowan.
    > Jakis czas temu (czerwiec 2013) pisalem sporo o nim na tej grupie

    Na kursem nurkowania sie zastanawiam, ze na chwile obecna raczej 5m max wystarczy ;)

    Dzieki,
    WS