  • 11. Data: 2009-02-02 11:51:35
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MrZ pisze:

    > na pewno nie potrzebuje nic uszczelnianego, chyba że będzie się taplać
    > w błocie, ale wtedy nie ma nic w tej cenie co by to wytrzymało.

    Pentax K200D jest uszczelniany. Jedyny problem to znaleźć uszczelniany
    obiektyw i żeby jeszcze w cenie się zmieścić ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 12. Data: 2009-02-02 11:56:48
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 11:33, Ingarden <e...@o...pl> wrote:
    > Szukam zestawu body + obiektyw. Cena okolo 2000zl (+/-500zl). Jesli
    > bedzie mniej, to sie nie zmartwie. Stosunek jakosc/cena jest dla mnie
    > waznym kryterium.
    >
    > Potrzeby i cele (priorytet malejacy):
    > - Wykorzystanie: glownie plenery, fotografia krajobrazowa, z rzadka
    > reporterka, bardzo rzadko portrety. Swiatlo zawsze zastane.
    > - W miare porzadny obiektyw zmiennoogniskowy (w najblizszej przyszlosci
    > nie zamierzam dokupywac szkla, wiec ten kitowy bedzie pewnie "do
    > wszystkiego")

    obiektyw - Zuiko 11-22mm2.8-3.5
    body - E-1, E-300, E-400, E-520 (dwa pierwsze tylko z drugiej ręki,
    E-400 lepiej też z drugiej ręki bo taniej).
    Ja wybrałbym E-1 z 11-22 (pyło i bryzgoszczelne, skuteczna
    czyszczałka, obiektyw doskonały optycznie i ma doskonały zakres
    ogniskowych do krajobrazu (22-44mm)).

    Jest nadzieja zmieścić się w 2500zł.

  • 13. Data: 2009-02-02 12:05:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@g...pl pisze:

> [...]
    > Ja wybrałbym E-1 z 11-22 (pyło i bryzgoszczelne, skuteczna
    > czyszczałka, obiektyw doskonały optycznie i ma doskonały zakres

    A to i niezły pomysł. A obiektyw później i do E-30 się przyda, bo E-1 to
    jednak już staruszek i może szybko paść, pomijając pewnie znaczne
    odstawanie w kwestii szumów i dynamiki w stosunku do współczesnych aparatów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 14. Data: 2009-02-02 12:32:24
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Obiektyw jeden czy dwa? Jak jeden, to chyba tylko 18-105VR z Nikona,
    > jest bardzo dobry optycznie (poza beczką). Policz sobie czy wolisz do
    > tego D60 czy D80.

    Przyznam sie, ze wolalbym 16-85VR w polaczeniu z D80, ale odpada ze
    wzgledu na cene (3499).

    Nikon D80 + 18-105VR to 2649 (wg ceneo), jestem w stanie tyle dac. Ale
    przyznam, ze nie przekonuje mnie stosunek jakosci od ceny D80. Nic do
    niego nie mam, mialem okazje sie pobawic i "lezal mi", ale za m/w te
    same funkcjonalnosci/parametry trzeba zaplacic wiecej niz w przypadku
    pentaxa, czy olka (przykladowo). Stara puszka, a wciaz trzyma cene..

    > Tylko nie wiem czy do Afryki nie potrzebujesz czegoś z uszczelnieniami.

    E tam.. To poludniowe wybrzeze, burz piaskowych tam nie ma. A jak bedzie
    mokro, to sobie odpuszcze pstrykanie.

    --
    le

  • 15. Data: 2009-02-02 12:43:30
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 11:33, Ingarden <e...@o...pl> wrote:
> [...]
    > - Raczej nie uzywam wysokich iso. Mimo wszystko dobrze, gdyby szumy nie
    > byly przesadne. Duzo obrabiam na komputerze, a to czesto wyciaga szumy.
    > - Sensowny AF. Korzystam czesto.
    >
    > Zapis do RAW, pierwszenstwo czasu/przeslony, bracketing, ale to pewnie
    > maja wszystkie.
    >
    > Zdarzylo mi sie miec w rekach canona, nikona, sony. Jakies starsze
    > modele, ale mysle, ze duzo sie nie zmienilo od tamtych czasow. Do budowy
    > i interfejsu kazdego dosc szybko sie przyzwyczajalem, wiec powiedzmy, ze
    > ergonomia aparatu nie ma duzego znaczenia. Wszystko zniose. Dodam, ze

    w podrozy zawsze im mniej bagazu tym lepiej.
    ja bym do tego celu wogole nie zawracal soebie glowy lustrzanka z
    obiektywem do 2000 zl - to wyrzucony pieniadz.
    najlepszy stosunek ceny do jakosci to pewnie bedziesz mial w
    zenicie :-)
    wez pod uwage hybrydy
    czyli panasonic fz 50 ( zajebisty obiektyw ) idelny do twych celow
    ( jesli jeszcze gdzies dostaniesz)
    ew panasonic G1 - ale tutaj kitowe obiektywy sa ciemnawe i niezbyt
    szeroki zakres jeszcze - potrzebowalbys dwa co komplikuje wygode
    uzytkowania i w 2000 zl sie nie zmiescisz

    Jakosc zdjec - z mojego doswiadczenia i obserwacji - w 95% przypadkow
    hybrydy w wymienionym przez Ciebie zakresie daja zdjecia rownorzedne
    jesli nawet nie lepsze.
    Ograniczenia hybrydy zauwazysz dopiero w przypadku koniecznosci b.
    szybkiego sledzenia ruchomego obiektu ( g1 juz jest rownie szybki jak
    dslr a nawet nieco szybszy )
    za to niesamowity komfort obslugi - zwyczajnie pod pacha w podrozy
    masz caly zestaw od 35 do 420 mm ekw, i ciagla gotowosc do zdjecia.
    po to te aparaty zostaly koncypowane sa to tz travelcameras.
    Jesli chcesz sfotografowac np lwa to kitem w aparacie bez narazania
    zycia tego nie zrobisz , zeby uzyskac w tele lepsza jakosc niz w
    hybrydzie to musisz wylozyc prawie 3 - 4 tys za sam tele jako taki i
    wazacy kilogram.

    XXX

  • 16. Data: 2009-02-02 12:43:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm6h3a$m5r$1@news.task.gda.pl>,
    Ingarden <e...@o...pl> wrote:

    >Dodam, ze
    > pentax i olek tez mi nie straszny :)

    Pentax K200. Ewentualnie uzywany K10D. Plus kitowe obiektywy.
    Zmiescisz se w 2000.
    Obydwa korpusy sa uszczelnione i maja stabilizacje.

    Ewentualnie Nikon D40 z kitem za 1000zl.
    Zaleta - maly i lekki. I tani, co istotne w wypadku utraty...

    TA

  • 17. Data: 2009-02-02 12:49:18
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 13:05, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A to i niezły pomysł. A obiektyw później i do E-30 się przyda, bo E-1 to
    > jednak już staruszek i może szybko paść,

    A dlaczego niby ma paść? To body było projektowane jako body
    profesjonalne, powinno klapnąć bez problemu 150-200 tys razy. Jakość
    materiałów, wykonanie również nienaganne. Aż się micha cieszy jak
    takie coś trzyma się w ręce. Surowe i ekstremalne warunki mu nie
    straszne.

    > pomijając pewnie znaczne
    > odstawanie w kwestii szumów

    Do ISO 400 nie ma żadnych problemów, a ze szkiełkiem szerokokątnym i
    bez stabilizacji 1/10sek daje niemalże 100% pewność zrobienia ostrego
    zdięcia, tym bardziej że ruch lustra to delikatne prawie niesłyszalne
    muśnięcie, a nie pier ...cie jak tanich budżetach.

    > i dynamiki w stosunku do współczesnych aparatów.

    A w tej kwestii to raczej jesteś ofiarą obiegowych opinii. Bo ja, jak
    chcę mieć doskonałe zdiątko to właśnie biorę E-1.

  • 18. Data: 2009-02-02 12:55:29
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 13:43, j...@a...at wrote:

    > czyli  panasonic fz 50 ( zajebisty obiektyw ) idelny do twych celow
    > ( jesli jeszcze gdzies dostaniesz)

    Hmmm z tymi 36mm na krótkim końcu to autor wątka z krajobrazem raczej
    nie poszaleje. Jeśłi już podpowiadamy jakieś kompakty to panasonic ale
    LX3.

  • 19. Data: 2009-02-02 13:17:34
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 13:55, j...@g...pl wrote:

    > Hmmm z tymi 36mm na krótkim końcu to autor wątka z krajobrazem raczej
    > nie poszaleje. Jeśłi już podpowiadamy jakieś kompakty to panasonic ale
    > LX3.

    dlaczego nie ?
    dokladnie fz 50 ma ekw 35 mm - mozna powiedziec standardowy szeroki
    kat.
    jesli za malo to w krajobrazie robi sie podwojna panorame. bedzisz
    mial obraz o rozdzielczosci 20 mpx czyli jak w eos d1 mark III za
    20000 zl .

    mnie w praktyce nigdy szerokiego kata w krajobrazie nie braklo wlasnie
    z uwagi na mozliwosc robienia panoramy.
    robi sie to calkiem sprawnie.

  • 20. Data: 2009-02-02 13:27:06
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 14:17, j...@a...at wrote:

> [...]
    > 20000 zl  .
    >
    > mnie w praktyce nigdy szerokiego kata w krajobrazie nie braklo wlasnie

    Czemu nie, można i robić panoramy, ale gdybym to ja był w miejscach do
    których nie mógłbym wrócić następnego dnia aby poprawić panoramy które
    nie wyszły.... I dodatkowo gdybym musiał w nocy kleić kilkadziesiąt
    panoram, aby przekonać się czy wszystko jest ok ... To raczej wolałbym
    mieć możliwość zrobienia i sprawdzenia szerokiego planu za pierwszym
    klapnięciem.