  • 21. Data: 2009-02-02 13:50:45
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: c...@p...onet.pl

    Widziałam ostatnio w MediaMarkecie w Zabrzu, Canona EOS 1000D z dwoma
    obiektywami za 1999 zł. Specjalistą nie jestem, ale może by się to
    nadawało?

  • 22. Data: 2009-02-02 13:53:57
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 14:27, j...@g...pl wrote:

    > Czemu nie, można i robić panoramy, ale gdybym to ja był w miejscach do
    > których nie mógłbym wrócić następnego dnia aby poprawić panoramy które
    > nie wyszły.... I dodatkowo gdybym musiał w nocy kleić kilkadziesiąt
    > panoram, aby przekonać się czy wszystko jest ok ... To raczej wolałbym
    > mieć możliwość zrobienia i sprawdzenia szerokiego planu za pierwszym
    > klapnięciem.

    robienie panoram w krajobrazie nie jest zlem koniecznym. to calkiem
    fajnie funkcjonuje.
    przeciwnie tam gdzie potrzeba duzej rozdzielczosci swiadomie sklada
    sie obraz z kilku pojedynczych zdjec.
    gdybym mial zrobic panorame powiedzmy obiektywem 17 mm to lepsza
    jakosc dostaniesz robiac dwa zdjecia oiektywem 35 mm. zlozenie nie
    jest problemem -w wiekszosci wypadkow programy robia to
    automatycznie.
    za do masz z drugiej strony tele az eqw. 420 mm.
    owszem sa hybrydy i o szerszym zakresie.
    ja podalem fz 50 z uwagi na to iz zoom i odleglosc zmieniamy
    pierscieniem . nie elektrycznie - ogniskowanie i nastawiane na ostrosc
    - wewnetrzne . zadnych ruchliwych tubusow. to wpaniala zaleta i odbija
    sie pozytywnie na mozliwosci zassania ew pylow.

  • 23. Data: 2009-02-02 14:06:07
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 15:17, Ingarden <e...@o...pl> wrote:

    > Przyznam sie, ze rowniez zastanawialem sie nad hybryda. Ale np. taki
    > LX3, choc ma duzo zalet (kat, podobno jasny obiektyw) kosztuje jakies
    > 1600zl. To w sumie niewiele wiecej niz lustrzanka.
    >
    > Sony A200 + Tamron 17-50 2.8 (uzywany, bez BF/FF) wyjdzie okolo 2000.
    > Powaznie hybryda zrobi zdjecia "rownorzedne jesli nawet nie lepsze"? Nie
    > upieram sie, ze nie. Raz tylko mialem stycznosc z hybryda i nie znam ich
    > mozliwosci. Mimo wszystko jestem sceptyczny.
    >
    > --
    > le

    ho , ho , hoo
    lx 3 to cacko . zobacz jaki jasny obiektyw ale to nie hybryda tylko
    compakt.
    taniutkie dslr z tanim kitem nie bardzo sie maja z czym mierzyc.

    zaleta hybrydy z superzoomem jest to ze obsluguje sie jak lustrzanke a
    jest wygona jak compakt.
    raczej nie namaiwlynbym do tych tanszych jak fz 28 gdzie ostrosc i
    zoom nastawia sie elektrycznie. te wysuwane tubusy wkrotce staja sie
    wahliwe.

  • 24. Data: 2009-02-02 14:09:45
    Od: "Doctor" <a...@g...com>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Widziałam ostatnio w MediaMarkecie w Zabrzu, Canona EOS 1000D z dwoma
    obiektywami za 1999 zł. Specjalistą nie jestem, ale może by się to
    nadawało?

    Ja kupiłbym coś takiego choć chętniej może z 450D ale jak może byś słabsze
    body to to wystarczy Ci w zupełności
    http://www.allegro.pl/item544731039_canon_eos_1000d_
    17_85_f_4_5_6_is_f_vat_gw_canon.html

    Masz wszystko o czym pisałeś masz niemal wszystko co potrzebujesz obiektyw
    ma swoje wady ale mało co mu dorówna w uniwersalności w tym przedziale
    cenowym.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-02-02 14:12:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > zaleta hybrydy z superzoomem jest to ze obsluguje sie jak lustrzanke a
    > jest wygona jak compakt.

    Ja bym powiedział, że na odwrót - obsługuje się jak kompakt, a
    niewygodne toto jak lustrzanka ;)

    Oczywiście dotyczy większości hiperzoomów (czyli tych z zoomem 10x i
    większym). Wśród Zoomów ok. 20x nie ma chyba nawet jednego egzemplarza,
    w którym ogniskową regulowałoby się pierścieniem na obiektywie, a jeśli
    jest pierścień, to i tak elektryczny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 26. Data: 2009-02-02 14:17:21
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

  • 27. Data: 2009-02-02 14:24:22
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 15:12, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > większym). Wśród Zoomów ok. 20x nie ma chyba nawet jednego egzemplarza,
    > w którym ogniskową regulowałoby się pierścieniem na obiektywie, a jeśli

    zoom 20-krotny nie jest potrzebny - to juz za duzo´. pojawiaja sie
    wady , ktore niwecza zalety.

    ale taki zoom 12 * w fz 50 ma pierscienie.
    moja hybryda obsluguje sie jak dslr a wygodna jak kompakt

  • 28. Data: 2009-02-02 14:26:45
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 05:53:57 -0800 (PST), j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > jakosc dostaniesz robiac dwa zdjecia oiektywem 35 mm. zlozenie nie
    > jest problemem -w wiekszosci wypadkow programy robia to

    daj na luz - klejenie zdjec aby uzyskać szerszy kat widzenia to jakiś
    absurd. Niektórzy owszem tak robią, ale wiekszość woli od razu kupić
    odpowiedni obiektyw/aparat.

    --
    www.warszawski.info

  • 29. Data: 2009-02-02 14:37:07
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 14:53, j...@a...at wrote:

    > robienie panoram w krajobrazie nie jest zlem koniecznym. to calkiem
    > fajnie funkcjonuje.
    > przeciwnie tam gdzie potrzeba duzej rozdzielczosci swiadomie sklada
    > sie obraz z kilku pojedynczych zdjec.

    Nie przeczę, ja też czasami robię świadome panoramy ... to znaczy z
    głowicą QVTR i statywem ;-) ... ale zawyczaj wystarcza mi obiektyw
    7-14 (czyli 14-28 w ekwiwalencie) bo nie robię odbitek większych niż
    30x40cm. gdybym był producentem fototapet z widoczkami, to pewnie
    robiłbym same panoramy.

> [...]
    > jakosc dostaniesz robiac dwa zdjecia oiektywem 35 mm. zlozenie nie
    > jest problemem -w wiekszosci wypadkow  programy robia to

    Ze atomatycznie to wiem, ale czy dobrze ;-)

    > za do masz z drugiej strony tele az eqw. 420 mm.

    Tylko po co mi taka lufa do "widoczków" ?

    Czasami zabieram ze sobą 40-150 (80-300) bo lekki, tani i nie zabiera
    dużo miejsca, tyle, ze przy takich ogniskowych i widoczkach raczej
    rzadko jest używany.

    > owszem sa hybrydy i o szerszym zakresie.

    28mm? 24mm była R1 może jeszcze jakiś inny modej jest na rynku ... a
    coś szerzej ?

> [...]
    > - wewnetrzne . zadnych ruchliwych tubusow. to wpaniala zaleta i odbija
    > sie pozytywnie na mozliwosci zassania ew pylow.

    Jakbyś nie zauważył to polecany przezemnie 11-22 jest uszczelniany.

  • 30. Data: 2009-02-02 14:39:18
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 15:17:21 +0100, Ingarden napisał(a):

    > Przyznam sie, ze rowniez zastanawialem sie nad hybryda. Ale np. taki
    > LX3, choc ma duzo zalet (kat, podobno jasny obiektyw) kosztuje jakies
    > 1600zl. To w sumie niewiele wiecej niz lustrzanka.

    Ale za to jest naprawde mały. Też ostatnio mam taki dylemat i jednak powiem
    iż gabaryty aparatu to naprawde ważna sprawa. Mi np lustrzanki czy innej
    hybrydy zwyczajnie nie chciało by sie nosić. Ja zobacze co pokaże olek z
    m4/3 i wtedy podejmę decyzje.

    > Powaznie hybryda zrobi zdjecia "rownorzedne jesli nawet nie lepsze"?

    Nie ma szans. Jednak duza matryca jest znacznie bardziej uniwersalna. I
    szumy mniejsze, zakres tonalny większy.
    Wspomniany LX3 ponoć ma naprawdę dobry zakres tonalny (wg dxomark) co przy
    krajobrazach może być zaletą. Niestety jakość obrazu ulega szybkiej
    degradacji przy wzroście ISO a sample nawet przy iso 400 wygladały naprawdę
    marnie.

    > Nie upieram sie, ze nie. Raz tylko mialem stycznosc z hybryda i nie znam ich
    > mozliwosci. Mimo wszystko jestem sceptyczny.

    Np taki kompaktowy LX3 jest kompromisem miedzy jakością zdjecia a
    wielkościa aparatu. Gdy sie do tego doda jasny obiektyw jest sie nad czym
    zastanawiać.
    Niestety większość hybryd jest duża, ciężka i ma kiepską matryce. IMO nie
    ma co sobie tym głowy zawracać.

    --
    www.warszawski.info