  • Data: 2009-02-02 14:37:07
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lut, 14:53, j...@a...at wrote:

    > robienie panoram w krajobrazie nie jest zlem koniecznym. to calkiem
    > fajnie funkcjonuje.
    > przeciwnie tam gdzie potrzeba duzej rozdzielczosci swiadomie sklada
    > sie obraz z kilku pojedynczych zdjec.

    Nie przeczę, ja też czasami robię świadome panoramy ... to znaczy z
    głowicą QVTR i statywem ;-) ... ale zawyczaj wystarcza mi obiektyw
    7-14 (czyli 14-28 w ekwiwalencie) bo nie robię odbitek większych niż
    30x40cm. gdybym był producentem fototapet z widoczkami, to pewnie
    robiłbym same panoramy.

    > gdybym mial zrobic panorame powiedzmy obiektywem 17 mm to lepsza
    > jakosc dostaniesz robiac dwa zdjecia oiektywem 35 mm. zlozenie nie
    > jest problemem -w wiekszosci wypadkow  programy robia to
    > automatycznie.

    Ze atomatycznie to wiem, ale czy dobrze ;-)

    > za do masz z drugiej strony tele az eqw. 420 mm.

    Tylko po co mi taka lufa do "widoczków" ?

    Czasami zabieram ze sobą 40-150 (80-300) bo lekki, tani i nie zabiera
    dużo miejsca, tyle, ze przy takich ogniskowych i widoczkach raczej
    rzadko jest używany.

    > owszem sa hybrydy i o szerszym zakresie.

    28mm? 24mm była R1 może jeszcze jakiś inny modej jest na rynku ... a
    coś szerzej ?

    > ja podalem fz 50 z uwagi na to iz zoom i odleglosc zmieniamy
    > pierscieniem . nie elektrycznie - ogniskowanie i nastawiane na ostrosc
    > - wewnetrzne . zadnych ruchliwych tubusow. to wpaniala zaleta i odbija
    > sie pozytywnie na mozliwosci zassania ew pylow.

    Jakbyś nie zauważył to polecany przezemnie 11-22 jest uszczelniany.