eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-15 12:44:45
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-01-15 08:16, Maciej Sobczak wrote:

    > Nie zrozumiałeś problemu. Nie chodzi o kolejność wywołania funkcji w podwyrażeniach
    (to nie jest gwarantowane i dla mnie OK),

    To Ty nie zrozumiales.
    O to chodzi jak najbardziej (i nie jest to OK ! bo wprowadza
    niedeterminizm).
    Pisze wyraznie z rapocie: kolejnosc _ewaluacji podwyrazen_ jest w C/C++
    dowolna.

    > tylko o kolejność wyliczenia sum i różnic. Funkcje mogą być wywołane dowolnie, ale
    ja w tak napisanym >wyrażeniu chcę mieć gwarancję, że odejmowanie ich wyników będzie
    zrobione wcześniej, niż dodawanie.

    To tez i owszem.

    Bo nawet przy czystych funkcjach od tego może zależeć poprawność programu.
    > Wiesz, dlaczego?

    Numerykowi (fakt ze bylemu:) chcesz mowic dlaczego? Heh

    Dlatego numeryczne jezyki (Algol, Fortran) _gwarantowaly_ kolejnosc
    obliczen od lewej do prawej, jak rowniez mozna ja bylo wymusic/zmienic
    nawiasami (wczesniej byly wykonywane dzialania w nawiasach
    nawet przy rownorzednych priorytetowo operatorach).
    W C/C++ czy Free/ISO Pasalu (co jest dla mnie zaskoczeniem - dobrze
    ze sobie dalej spokoj z innymi Pascalami poza Turbo) _sie nie da_
    (bez kilku zmiennych tymczasowych).

    AK