  • 11. Data: 2013-06-08 11:00:53
    Temat: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik pueblo napisał:

    > Czy świadomy, średnio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stałe
    > do poruszania się w internecie?

    i firewalla :)

  • 12. Data: 2013-06-08 11:04:01
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-08 10:55, pueblo pisze:
    > Czy świadomy, średnio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stałe
    > do poruszania się w internecie?

    Trudno mi ocenić swoje obycie z komputerami, ale jak przeglądnąłem
    kiedyś dziennik zdarzeń NOD32 (jak dla mnie najlepszy), to nic w nim nie
    znalazłem, a nie unikam jakichś potencjalnie niebezpiecznych stron, więc
    ja bym powiedział, że jeśli nie korzysta z bankowości internetowej, to
    antywirusa nie potrzebuje.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 13. Data: 2013-06-08 12:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2013, Mr. Misio wrote:

    > Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

    Takoż używam, nie powiem dokładnie ile, ale mierzone
    w latach, razem z firewallem.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-06-08 12:31:22
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    "Janek Wlodak" <w...@n...pl> napisał w
    :
    : "(c)RaSz"
    : news:51b22d39$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
    : > :
    : > To w mianowniku, czy w dopełniaczu?
    : > No i jak wyżej: WWW - adres?
    : >
    : Powiedz, tak trudno w google wbić "avira"? Czy naprawdę IQ ci nie wychodzi
    : ponad 40?
    :

    Ja też cenię sobie Twoją inteligencję, tudzież pomoc jakiej udzielasz...

  • 15. Data: 2013-06-08 12:39:33
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w

    : A jak ktoś nie wykona żadnej z tych rzeczy, to jak ma coś złapać?

    Kasperski sygnalizuje mi ataki "na port" - tu pokazuje się nr portu. A
    zdarza się to - uwaga! - 2 do 5-ciu razy... dziennie! Nie wiem co-i-jak, ale
    jeśli alarmuje, to jest to raczej groźne, nieprawdaż? Dlatego właśnie
    postanowiłem dołożyć ochronę i do laptopa, choć rzadko na nim korzystałem z
    i-netu...

    :
    : (...) Do tego nieraz odpalam podejrzane pliki w sandboxie.
    :

    Hmm, pierwsze słyszę, ale o PC-tach wiem mało. Co to takiego ten sandbox?

    --
    Pozdrawiam - Rafał

  • 16. Data: 2013-06-08 12:48:57
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-07 21:56, Michal pisze:
    > Dla komputerowych blondynek zalecany jednak pakiet z antywirusem o
    > trochę lepszej skuteczności.

    Czyli Eset Smart Security 6, tylko cena, w stosunku do polskich płac,
    jest delikatnie mówiąc "chora" (ok. 100 zł/rok).

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 17. Data: 2013-06-08 14:03:48
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > : ponad 40?
    > :
    >

    > Ja też cenię sobie Twoją inteligencję, tudzież pomoc jakiej udzielasz...

    Gościu, jak Ci ktoś podaje nazwe programu, a ty odbijasz zapytaniem o "www",
    to jak można to zrozumieć? I co sądzić o Tobie? Wybacz, ale Google to nie
    jest "cuś" co wymaga trzech fakultetów.

  • 18. Data: 2013-06-08 14:13:53
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

> [...]
    > zainstalować antywirusa na komputerze.
    > Czy świadomy, średnio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stałe
    > do poruszania się w internecie?
    > Pytam na serio - jakie są teraz zagrożenia i jak łatwo coś złapać?
    > Wiem o istnieniu wirusów, rootkitów, trojanów, "podrabianych" stronach
    > itp. Jednak co trzeba zrobić, żeby coś złapać? I gdzie?
    > Ja rozumiem, że uruchomienie zainfekowanego pliku, instalacja trefnego
    > softu, kliknięcie TAK na jakiejś stronie - to są warunki zainfekowania
    > komputera. Tak jak udostępnianie ważnych danych na niezaszyfrowanych

    Nie do końca, chciałem kiedyś na jednej stronie warsztatu z oponami
    sprawdzić ceny opon z wymianą i mi odrazu NOD krzyczał, że wirus się
    chciał ze strony załadować - nie sprawdzałem co i jak, jak będę w domu i
    znajdę adres tej strony, to sprawdzę jeszcze raz.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 19. Data: 2013-06-08 14:16:15
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik $heikh el $hah napisał:

    > Czyli Eset Smart Security 6, tylko cena, w stosunku do polskich płac,
    > jest delikatnie mówiąc "chora" (ok. 100 zł/rok).

    Za ile zł rocznie wypijasz piwa/wodki/wina?

  • 20. Data: 2013-06-08 20:13:50
    Od: "Piotr B. (pb2004)" <p...@n...pl>

    Użytkownik pueblo napisał:
> [...]
    > Wiem o istnieniu wirusów, rootkitów, trojanów, "podrabianych" stronach
    > itp. Jednak co trzeba zrobić, żeby coś złapać? I gdzie?

    Akurat czy dany użytkownik potrzebuje program antywirusowy jest bardzo
    łatwo sprawdzić. Wystarczy zbadać aktualność systemu, przeglądarek i
    wtyczek Javy, Flasha, czytnika pdf. Jeśli któraś z tych rzeczy nie
    będzie aktualna, ze szczególnym uwzględnieniem javy, taki użytkownik
    potrzebuje bezwzględnie programu antywirusowego, najlepiej płatnego. Gdy
    wszystko jest aktualne, można przyjąć że zna wagę aktualizacji i wtedy
    wystarczy mu prosty program antywirusowy typu MSE zwłaszcza gdy korzysta
    z XP. W przypadku nowszych Windowsów, gdy dodatkowo ustawi UAC na
    najwyższy poziom, taki użytkownik w miarę bezpiecznie może zrezygnować z
    programu antywirusowego.

> [...]
    > stronach.
    > A jak ktoś nie wykona żadnej z tych rzeczy, to jak ma coś złapać?

    W przypadku gdy w systemie obecne jest nieaktualne oprogramowanie, które
    otwiera dane z internetu, wystarczy wejść na zainfekowaną stronę aby
    malware zainstalowało się w systemie bez żadnej interakcji z użytkownikiem.

    > Czy zatem nadal jest tak, że stopień ochrony jest związany z tym kto i
    > jak używa komputera? Inaczej dla dziecka, inaczej dla dorosłego usera,
    > który ogranicza się do poruszania po najpopularniejszych stronach,
    > inaczej dla nazwijmy to zaawansowanego?

    Ależ zawsze tak będzie że stopień ochrony w pierwszej kolejności zależy
    od działań użytkownika. Nawet najlepszy antywirus nie ochroni w takim
    przypadku.

    --
    Piotr Borkowski