  • 11. Data: 2009-09-07 16:58:50
    Temat: Re: Jaki dysk moge wstawic do swojego laptopa ?
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Fantom pisze:
    > Wlasnie zastanawialem sie nad ta seria tylko 320 GB.

    Ja wziąłem 250GB bo ma tylko jeden talerz i ... mam takie zdanie, że
    dzięki temu dysk jest bardziej cichy i chłodny.

    > Oryginalnie mam jakiegos Hitachi - i jak widze parametry ktore podales
    > to moj ma transfer dwa razy mniejszy a dostep gorszy o jakies 10 %.

    Jak napisałem poprzednio to najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać a
    zakres średnich szybkości transferu z 6 testów mieści się w zakresie
    70,1-79,9MB/s a średnie czasy dostępu w zakresie 16,1-18,8ms.
    Co ciekawsze starszy model o tej pojemności jest jakieś 10MB/s.

    > Ten dysk co masz to SATA II i dziala bez problemu w T61 ?

    Tak nie ma z nim najmniejszych problemów.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 12. Data: 2009-09-07 19:17:33
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Widzę, że kolega nie zauważył co cytowałem. Dotyczy to SATA 3Gbps. Otóż
    > dla normalnego człowieka dyskach w zupełności starcza SATA 1,5Gbps (nie ma
    > żadnych SATA I, SATA II). Widziałeś, aby dysk miał transfer >150 MB/s?

    Aha. Jasne.
    Tylko, ze akurat dysk ktory wybralem jest SATA II i nie wiem czy bedzie
    oracowal w moim laptoku - nawet nie wiem czy te dyski maja zworki czy cos
    aby ustawic SATA I

    Fantom

  • 13. Data: 2009-09-07 19:53:20
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2009 21:17:33 +0200, Fantom napisał(a):

> [...]
    > Tylko, ze akurat dysk ktory wybralem jest SATA II i nie wiem czy bedzie
    > oracowal w moim laptoku - nawet nie wiem czy te dyski maja zworki czy cos

    Jedyny chipset, który miał problemy z SATA300 to KT600 od VIA. Nie wydaje
    mi się coby jakikolwiek producent na ty m laptopy robił.

  • 14. Data: 2009-09-08 12:10:53
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    qwerty wrote:

> [...]
    > Otóż dla normalnego człowieka dyskach w zupełności starcza SATA
    > 1,5Gbps (nie ma żadnych SATA I, SATA II). Widziałeś, aby dysk miał

    SATA 1,5Gbps tylko teoretycznie osiąga 150MB/s, w praktyce jest to jakieś
    120MB/s i przy najnowszych dyskach 3.5" 7200RPM, byłoby to czynnikiem
    limitującym transfer. Zresztą nawet przy nizszych transferach mozna zauwazyc
    wzrost wydajnosci dysków przy przejsciu z SATA150 na SATA300.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 15. Data: 2009-09-08 20:03:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" h85i7m$5aj$...@n...news.neostrada.pl

> [...]
    > to czynnikiem limitującym transfer. Zresztą nawet przy nizszych transferach mozna
    zauwazyc wzrost wydajnosci dysków przy przejsciu

    HDD nie może być obsługiwany w dosłownie każdej chwili, więc jeśli
    są graniczne wartości (transferu na interfejsie i transferu wewnątrz
    dysku) to może dojść do tego, że 1.5 przytnie ogólną wydajność. :)

    Ale ja nie znam dysku z szybkością 120 MB/s -- chyba jestem do tyłu. :)
    Dla mnie setka to dużo. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-09-09 13:01:04
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > są graniczne wartości (transferu na interfejsie i transferu wewnątrz
    > dysku) to może dojść do tego, że 1.5 przytnie ogólną wydajność. :)

    Oczywiście, dlatego wychwalanie SATA150 mając do wyboru SATA300 jest głupie.
    Jeśli jest możliwość to trzeba używać interfejsu szybszego, oczywiście
    rewelacji nie bedzie.

    > Ale ja nie znam dysku z szybkością 120 MB/s -- chyba jestem do tyłu.
    > :) Dla mnie setka to dużo. :)

    Tak jakoś ma mój zewnętrzy Seagate.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 17. Data: 2009-09-09 14:12:03
    Od: Chopin <s...@w...pEEl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Chopin" h82k8b$qkc$...@n...onet.pl

    > Generalnie uważam, że najważniejszą rolę w przyspieszaniu odegrała
    > przyokazyjna defragmentacja zapisu na dysku, nie zaś postawienie
    > systemu od nanowa. :)
    >
    > nanowa -- definicja w innym wątku ;)
    > przyokazyjność -- patrz piętro wyżej

    Defragmentacja była robiona na bieżąco Diskeeper'em, który jest
    dostarczany do komputerków Lenovo.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 18. Data: 2009-09-09 18:51:34
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Ale ja nie znam dysku z szybkością 120 MB/s -- chyba jestem do tyłu. :)
    > Dla mnie setka to dużo. :)

    Ja mam seagate 7200.12 - on jakos tyle ciagnie na jednym talerzu

    Fantom

  • 19. Data: 2009-09-09 20:57:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chopin" h88d3j$b00$...@n...onet.pl

    > Defragmentacja była robiona na bieżąco Diskeeper'em, który jest dostarczany do
    komputerków Lenovo.

    U mnie WXP nie przyspiesza od postawienia (; nananowo. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2009-09-09 20:58:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" h889ho$4t0$...@n...news.neostrada.pl