  • 31. Data: 2009-09-10 21:03:15
    Temat: Re: Jaki dysk moge wstawic do swojego laptopa ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Fantom" h8bi5a$5rp$...@a...news.neostrada.pl

    > No to przespales. Wlasnie specjalnie sie cofnalem i sprawdzilem.
    > Tego typu programy robia rzeczywisty odczyt z hdd. Widac to po
    > tym, ze im dalsze obszary tym predkosc odczytu spada.

    Może i tak. Miło by mi było, gdybyś mi posłał snapy z 'hdtach.exe' lub 'HDTune'.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2009-09-10 21:19:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h8bpiq$t3f$...@i...gazeta.pl

    > Może i tak. Miło by mi było, gdybyś mi posłał snapy z 'hdtach.exe' lub 'HDTune'.

    OK. Przespałem. :) Jest 1695 Mb/s wewnętrznie. :)

    W takim razie rozważania co do przydatności 3Gb/s na interfejsie są rozstrzygnięte w
    100%. :)
    Można śmiało powiedzieć, że 1.5 Gb/s to już przeżytek i wąskie gardełko. :)

    -=-

    Dzięki za oświecenie. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2009-09-10 21:50:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h8bqhf$4vs$...@i...gazeta.pl

> [...]

    w 100%. :)
    > Można śmiało powiedzieć, że 1.5 Gb/s to już przeżytek i wąskie gardełko. :)

    Czyli jedynie wewnętrzne buforowanie (32 MB czy 16 MB)
    ratuje nieco ,,złą'' sytuację na międzymordziu? :)

    Jak to dobrze -- tak obudzić się w lepszych czasach. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2009-09-11 08:32:02
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Mikolaj Tutak" h8ajee$fnf$...@n...news.neostrada.pl

    > A co jest wewnątrz?

    Dysk Seagate, który zgłasza się niestety jako Extreme Agent więc dokładnie
    nie wim który to model.

    > I czym (i jak) mierzyłeś?

    HD Tune, ATTO Disk Benchmark.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 35. Data: 2009-09-11 09:33:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" h8d2hb$s3q$...@n...news.neostrada.pl

    > Dysk Seagate, który zgłasza się niestety jako Extreme Agent więc dokładnie nie wim
    który to model.

    > HD Tune, ATTO Disk Benchmark.

    Problem rozwiązany -- przespałem rewolucję w szybkości.
    Może nawet nie była to jedna z ostatnich, które przespałem.
    2.5 widziałem po 1.23 GB/s a 3.5 z 1695 MB/s -- czyli
    SATA 1.5 staje się słabym interfejsem.

    Kolejna sprawa to nierozwinięty rynkowo RJ45, gigabitowopersekundowy ethernet.
    Ten też już jest za słaby. USB i inne ogniste to pomysły IMO poronione.
    Lepszym rozwiązaniem byłoby inwestowanie w szybki internet niż w USB czy FW.

    Na razie gigowy ethernet jest o tyle lepszy od SATA, że sięga na dziesiątki metrów.
    Dobrze by było, gdyby na tym były budowane zewnętrzne dyski, flaszki, drukarki,
    skanery, aparaty fotograficzne...

    A jeszcze lepiej, gdyby był ethernet 5 czy 10 razy szybszy - na miedzi oczywiście,
    nie na światłowodach,choć masowe stosowanie światłowodów mogłoby obniżyć ich koszty.
    ;)
    (jak wiadomo -- w muzyce nie zdało to egzaminu)

    Można by było wywalić do śmietnika USB bezprzewodowy itp. wynalazki.
    Zostałby jeno 802.11 i 802.3 czy jak się to zowie. :) Może jeszcze
    jakiś lokalny BT. Oczywiście ethernet typu PoE. :) (Power over Ethernet)

    -=-

    Dzięki za oświecenie. :) (co do wewnętrznych transferów w HDD)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2009-09-14 22:46:57
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message
> [...]
    > Lepszym rozwiązaniem byłoby inwestowanie w szybki internet niż w USB czy FW.

    usb 3.0 za rogiem, ma miec 3.2 Gb/s (dla usera, 4.0 Gb/s ogolnie) w trybie
    super speed, kable maja byc zwykle - do 3 m lub swiatlowodowe (dalsza
    przyszlosc) - pierwsze urzadzenia maja sie pojawic w 2010

    > Na razie gigowy ethernet jest o tyle lepszy od SATA, że sięga na dziesiątki metrów.
    > Dobrze by było, gdyby na tym były budowane zewnętrzne dyski, flaszki, drukarki,
    > skanery, aparaty fotograficzne...

    nie beda, usb cieszy sie zbyt duzym powodzeniem zeby ktos rezygnowal z jego
    nowszej wersji na rzecz ethernetu

  • 37. Data: 2009-09-14 22:56:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tg" b9053$4aaec817$59641b7f$1...@n...upc.ie

    > usb 3.0 za rogiem, ma miec 3.2 Gb/s (dla usera, 4.0 Gb/s ogolnie) w trybie
    > super speed, kable maja byc zwykle - do 3 m lub swiatlowodowe (dalsza
    > przyszlosc) - pierwsze urzadzenia maja sie pojawic w 2010

    6 Gb/s po SATA jest od kilku miesięcy w ruchu. :)
    Ethernet po światłowodzie daje znacznie więcej niż 3.2 Gb/s. :)

    Ale są już SATA z energetyką. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2009-09-14 23:18:24
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > Ale są już SATA z energetyką. ;)

    ale nie ma konsumetow ktorzy to kupia wiec niestety i podazy nie bedzie

    zgodne w dol usb nie dopusci innych opcji do glosu, mimo ze co do
    przepustowosci jest w tyle za innymi interfejsami zanim nawet pojawilo
    sie na rynku

    takie juz niestety zycie - popularne wcale nie musi znaczyc najlepsze
    czy chociaz dobre - ciagnace sie od lat ograniczenie najnowszej wersji
    do 3m kabla, podniesiony o 400mA (do 900) maksymalny prad dla urzadzenia
    i zaledwie 10 krotny wzrost predkosci (przypominam ze obecne usb 2.0
    juz na starcie musialoby byc z 4 razy szybsze zeby wygodnie podlaczyc
    jakis nowszy twardy dysk) powinno spowodowac odwrocenie sie od tego
    potencjalnie przestarzalego (w chwili wprowadzenia) interfejsu juz
    dawno temu, a jednak podobno do chwili obecnej sprzedalo sie ponad
    6 mld urzadzen 'na usb' co daje srednio jedno na kazda osobe na swiecie...

  • 39. Data: 2009-09-15 11:08:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tg" 915c7$4aaecf8c$59641b7f$1...@n...upc.ie

    > ale nie ma konsumetow ktorzy to kupia wiec niestety i podazy nie bedzie

    Pewnie by byli -- na dyski zewnętzne. :)

    > zgodne w dol usb nie dopusci innych opcji do glosu, mimo ze co do
    > przepustowosci jest w tyle za innymi interfejsami zanim nawet pojawilo
    > sie na rynku

    Więc co zadecydowało o popularności USB?
    Newiedza klientów? I szokujące przejście w szeregu ;) z RS232 na USB 1.1? :)

    > takie juz niestety zycie - popularne wcale nie musi znaczyc najlepsze

    Daleko nie szukając -- cały IBM PC. :)

    > czy chociaz dobre - ciagnace sie od lat ograniczenie najnowszej wersji
    > do 3m kabla, podniesiony o 400mA (do 900) maksymalny prad dla urzadzenia

    Starcza to zaledwie na jeden dysk 2.5" -- bez zapasów energetycznych.

> [...]
    > dawno temu, a jednak podobno do chwili obecnej sprzedalo sie ponad
    > 6 mld urzadzen 'na usb' co daje srednio jedno na kazda osobe na swiecie...

    Bo drukarki, nabiurkowe skanery na 600 DPI, penflaszki itp. nie
    potrzebowały większej szybkości? A dyski i tak mają swoje SATA,
    nie USB od razu z bufora dysku.

    IMO notebooki będą miały na swych ścianach czeluści SATAnistyczne, na
    dodatek obdarzone mocą piekielną, zdolną do kręcenia talerzykami. ;)

    Co do dysków z RJ45... Cała nadzieja w TV. :) I w pomnożeniu szybkości
    Ethernetu miedzianego przez 10. Na razie ludziom ponoć starcza 10 Mb/s
    i nie wiedzą po co jest 100 Mb/s a gigabitowy jest jak herezją. :) Czy
    802.11 n będzie przebite na przykład jakimś połączeniem dziesięciokrotnie
    szybszym w najbliższych latach -- trudno zgadnąć. :)

    USB obciąża chyba CPU, i to znacznie. Dobry do myszki, klawiatury,
    drukarki, backupowego dysku... Jako interfejs z prawdziwego zdarzenia
    raczej jest po prostu beznadziejny. IMO wejdą masowo zewnętrzne dyski
    na USB i ludziska zapytają:

    -- Dlaczego to tak ślamazarnie chodzi?

    Gdy penflaszka ma 2 GB, można się pogodzić z ,,zawrotnymi'' szybkościami
    rzędu 5 MB/s, ale przy dyskach wielkości 500 GB szybkość rzędu 30 MB/s porazi...
    Czy nowe USB (przewodowe i bezprzewodowe) będą na tyle dobre, aby ludzie
    je polubili?...

    -=-

    6 mld? Może i tak -- FDD ma więcej klientów. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'