  • 1. Data: 2009-09-07 06:42:01
    Temat: za mocny zasilacz
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w PC?
    mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

  • 2. Data: 2009-09-07 06:57:56
    Temat: Re: za mocny zasilacz
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w PC?
    > mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

    Po za tym, że dużo więcej trzeba wydać na UPS-a nic mi do głowy nie
    przychodzi ;)

    j.

  • 3. Data: 2009-09-07 07:10:28
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Mysle ze zadnych, ale za to sa plusy :)

  • 4. Data: 2009-09-07 07:17:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h82aj1$c7i$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w PC?
    > mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

    To zależy o ile za mocny. Jak komputer ciągnie 200W, a wstawisz zasilacz
    1500W to będziesz miał nieco większy rachunek za prąd (sprawność).

  • 5. Data: 2009-09-07 07:55:27
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > To zależy o ile za mocny. Jak komputer ciągnie 200W, a wstawisz zasilacz
    > 1500W to będziesz miał nieco większy rachunek za prąd (sprawność).

    Jesli Autor pisze, ze starczyl by mu zasilacz 400W to raczej nie ma bebechow
    wymagajacych zasilacza tylko 200W :) Ale z czysto hipotetycznej strony to
    sie zgadzam. Ale ta roznica musiala by byc znaczna aby pobor byl wiekszy niz
    zamierzony.

    A chyba najwiekszym plusem jest duzy zapas mocy (>150W), co znacznie wydluza
    zywotnosc i sprawnosc ogolna zasilacza.

  • 6. Data: 2009-09-07 08:26:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gamariel" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > A chyba najwiekszym plusem jest duzy zapas mocy (>150W), co znacznie
    > wydluza zywotnosc i sprawnosc ogolna zasilacza.
    Energetyka zawodowa ma obciążenie stacji na poziomie 50-70%. Wtedy mają
    najwyższą sprawność. Z zasilaczami pewnie jest podobnie (patrząc np na
    wykres corsair).

  • 7. Data: 2009-09-07 09:30:42
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Energetyka zawodowa ma obciążenie stacji na poziomie 50-70%. Wtedy mają
    > najwyższą sprawność. Z zasilaczami pewnie jest podobnie (patrząc np na
    > wykres corsair).

    Lekko chybione porównaie transformatora do zasilacza w komputerze.
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 8. Data: 2009-09-07 10:27:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4...@n...home.net.pl...

    > Lekko chybione porównaie transformatora do zasilacza w komputerze.

    Rozmowa toczy się o sprawności, a nie budowie. :)
    http://www.corsair.com/_images/charts/hx620w_efficie
    ncy.jpg

  • 9. Data: 2009-09-07 10:34:26
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci
    > to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteś obdarzony inteligencją.

    sprawność zupełnie innego urządzenia

  • 10. Data: 2009-09-07 11:08:56
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > Lekko chybione porównaie transformatora do zasilacza w komputerze.

    Ale sens i idea w sumie pozostaje haha.. zasilacze komputerowe tez powinny
    miec zapas rzedu 20,30%, wowczas dzialaja najoptymalniej :) Ja to wiem, ale
    niestety nie stosuje do swojego... sporo ma moja 350W na swoich barkach.