    From: Kombajn Bizon <k...@b...ru>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki dysk 2,5 cala?
    Date: Mon, 04 Jan 2010 16:16:32 +0100

    OT

    Powiem Ci szczerze, ze chybabym sie nabawil wrzodow zoladka ze stresu,
    trzymajac wszystkie zdjecia na jednym dysku zewnetrznym.
    Zwlaszcza, ze z moich obserwacji wynika, iz dyski staja sie coraz bardziej
    awaryjne - niestety...

    Aktualnie mam na katalog domowy (w tym zdjecia) 2 dyski 640GB spiete w RAID1
    i do tego 1TB podlaczany przez USB na backupy, trzymany na stale poza
    mieszkaniem. Ostatnio RAID sie przydal - jeden z dyskow zdefektowal po
    poltora roku uzywania.
    Gdyby zdefektowaly oba - mialbym jeszcze backup i dla mnie to minimum
    zapewniajace w miare spokojny sen.

    Co prawda akurat dla mnie duzo cenniejsze niz zdjecia sa dane z katalogu
    domowego - ich utrata bylaby po prostu katastrofa - ale do swoich fotografii
    tez mam ogromny sentyment i nie chcialbym ich stracic przez glupia awarie.

    Tak wiec na Twoim miejscu zastanowilbym sie nad jakims bezpieczniejszym
    rozwiazaniem, szczegolnie ze ceny dyskow sa teraz stosunkowo niskie.
    No chyba ze ewentualna utrata tych 100GB danych Cie nie przeraza.

    Aha - backup na dyskach optycznych wydaje sie byc srednim rozwiazaniem.
    Ostatnio sprawdzalem kilkanascie plytek wypalonych okolo pieciu lat temu -
    okolo polowa nie dala sie juz odczytac.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...