  • 41. Data: 2011-06-17 23:13:27
    Temat: Re: Jaki do 55tys
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    news:itgecm$19rn$1@news.mm.pl...
    > A teraz możesz się dalej nadymać i śmiać... ;)
    > robiąc dobrą minę do kiepskiej gry.

    Zadowolenie klientów (w które akurat wierze, choć osobiście znam tylko
    jednego użytkownika octavii) to nie jest jednak argument za przynależnością
    auta do danego segmentu. Przyjęto, ze segment D zaczyna się od rozstawu osi
    2700 i octavia sie nie łapie. Największym kompaktem (lub jednym z
    największych, bo czytałem o tym w 2007 czy 2008, więc być może pojawiło się
    coś większego) jest lancer - ma rozstaw osi 2635, octavia od 2575 do 2578,
    najdłuższa octavia to 4581, lancer jest 4 mm dłuższy. A lancer to
    zdecydowanie jeszcze kompakt, czyli klasa C. Cenowo lancer też wygrywa, bo
    najtańszy kosztuje poniżej 52 tys., a jest przy tym naprawdę nieźle
    wyposażony (choć nie wiem nic o promocjach czy zniżkach na octavie). O ile
    kogoś nie odstraszają ceny części w ASO (ale jest sporo zamienników,choć
    daleko mu do popularnej skody).

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 42. Data: 2011-06-17 23:24:25
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Poprawka: KIA Sportage.

    --
    CB

  • 43. Data: 2011-06-18 10:17:03
    Od: Tomek Glowka <s...@o...pl>

    On 17 Cze, 23:13, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> wrote:
> [...]
    > auta do danego segmentu. Przyjęto, ze segment D zaczyna się od rozstawu osi
    I to ma wystarczyć?
    Zresztą, cbnet wpierw "zakwalifikował" Octavię do czegoś co nazwał C+
    a nie do D, gdzie jak sądzę widziałby raczej Passata. Wg tej
    domniemanej cenowo-wyposażeniowej kwalifikacji można by np. nazwać
    Superba przedstawicielem "klasy" D+.
    > i octavia sie nie łapie.
    Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecność
    regulowanych nawiewów na tylne siedzenia lub możliwością dobrania
    skrzyni automatycznej do prawie każdego silnika.

> [...]
    > najdłuższa octavia to 4581, lancer jest 4 mm dłuższy. A lancer to
    > zdecydowanie jeszcze kompakt, czyli klasa C.
    Lancer jest nadmuchany, ale dla pasażerów niewiele z tego wynika.
    Przyjrzyj się lepiej parametrom nowej Lancii Delta. Co to za klasa wg
    Ciebie???
    pozdrawiam, tomek

  • 44. Data: 2011-06-18 10:24:19
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2011-06-16 20:33, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > I wez pod uwage, ze w AutoSwiecie zawsze wygrywa Skoda, wiec gdyby i w
    > tym tescie byla to by napewno wygrala.
    >
    > Ps. Ja bym wybral Skode wlasnie, ale nie wszyscy podzielaja pewnie moj
    > poglad.

    Jeżdżę Skodą od ponad dwóch lat. Nie zamieniłbym tego na inny "dupowóz".
    Wygodne siedzenia, funkcjonalne schowki, ZERO awarii przez dwa lata,
    oszczędny [1,9TDI] - jak dla mnie bomba :)

    --
    Dominik

  • 45. Data: 2011-06-18 13:15:43
    Od: "Agata" <b...@g...pl>

    > Notabene: bardzo dobre silniki.

    Silniki? Ale chyba Kia Sportage?

    Duster ma bardzo słabą ofertę (tzn nie ma nic dla kogoś kto lubi poszaleć):

    http://dacia-duster.audik.eu/dane-techniczne/

    ale Sportage to już coś innego: http://kia.dodaj-gazu.pl/2011/01/kia-sportage/

    takie 2 litry benzynka kto by nie chciał mieć takiego dużego silnika...

  • 46. Data: 2011-06-18 22:06:34
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek Glowka" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Lancer jest nadmuchany, ale dla pasażerów niewiele z tego wynika.

    Wynika więcej miejsca niż np. w i30 czy octavii - przed zakupem siedziałem i
    w jednym i w drugim, więc mam porównanie. Z tyłu w lancerze jest naprawdę
    przestronnie, z przodu zresztą też.

    >Przyjrzyj się lepiej parametrom nowej Lancii Delta. Co to za klasa wg
    > Ciebie???

    Wg mnie jest już w klasie D, ze względu na rozstaw osi - 2700 mm.

  • 47. Data: 2011-06-18 22:22:35
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-18 10:24, Dominik pisze:

    > Jeżdżę Skodą od ponad dwóch lat. Nie zamieniłbym tego na inny "dupowóz".
    > Wygodne siedzenia, funkcjonalne schowki, ZERO awarii przez dwa lata,
    > oszczędny [1,9TDI] - jak dla mnie bomba :)

    to jest Twoj subiektywny punkt widzenia.

    Przy takich stwierdzeniach powinienes podac jakie inne marki miales
    doswiadczyc zaposiadowywac, skoro skodowe siedzenia uwazasz za wygodne.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 48. Data: 2011-06-18 22:28:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-17 19:13, Agata pisze:

    > masz 55 tyś i chcesz kupić bardzo nieciekawe auto? Gdybym miała takie fundusze
    > na nowe auto to tylko Dacia Duster, ludzie na http://dacia-duster.audik.eu/
    > sobie chwalą. Auto jest oryginalne i sądzę że nie straci tak na wartości bo
    > SUV zawsze jednak trzyma.

    dzisiaj po raz pierwszy obadalem dustera pozadnie - byla okazja.

    W srodku plastiko-fantastiko (i ten przesiakajacy plastikiem zapach, feee).
    Duzo elementow totanie nie przemyslanych - wykkonczonych - najbardziej
    rozwalila mnie blacha na progu zaladowczym bagaznika - to bedzie
    pierwsze co bedzie rdzewiec, bo to sie zawsze porysuje przy wkladaniu
    czegokolwiek do bagaznika - na pytanie czy sa oslonki - nie ma.

    Ogolnie - biorac pod uwage cene - auto OK. Taniej nie kupi sie nowego
    4x4 podobnej wielkosci.

    Jednak mogloby byc lepsze wyposazenie/wykonczenie - przynajmniej w opcji.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 49. Data: 2011-06-18 22:32:30
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]
    > sobie chwalą. Auto jest oryginalne i sądzę że nie straci tak na wartości bo

    dzisiaj po raz pierwszy obadalem dustera porzadnie - byla okazja ku temu.

    W srodku plastiko-fantastiko (i ten przesiakajacy plastikiem zapach, feee).
    Duzo elementow totanie nie przemyslanych - zle wykonczonych -
    najbardziej rozwalila mnie blacha na progu zaladowczym bagaznika - to
    bedzie pierwsze co bedzie rdzewiec, bo to sie zawsze porysuje przy
    wkladaniu czegokolwiek do bagaznika - na pytanie czy sa oslonki - nie
    ma. Wielkosc bagaznika nie powala (z zewnatrz wydaje sie, ze powinien
    byc wiekszy). Rowniez miejsca dla pasazerow z tylu nie ma zbyt wiele.

    Ogolnie - biorac pod uwage cene - auto OK. Taniej nie kupi sie nowego
    4x4 podobnej wielkosci. Z zewnatrz sprawia nawet nienajgorsze wrazenie -
    mam nadzieje, ze w terenie bedzie rownie dzielny na jakiego wyglada.

  • 50. Data: 2011-06-19 20:53:00
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Jeżdżę Skodą od ponad dwóch lat. Nie zamieniłbym tego na inny "dupowóz".
    > Wygodne siedzenia, funkcjonalne schowki, ZERO awarii przez dwa lata,
    > oszczędny [1,9TDI] - jak dla mnie bomba :)

    W swojej klasie ma plusy, jednak jesli jezdziło sie wczesniej jej
    starszym lepszym bratem czyli Passatem to wszędzie widzi się
    oszczędności w materiałach, wykonczeniu, wyposażeniu, czasem nawet
    głupie pierdoły które umilały życie są pominięte. NO i samo
    prowadzenie... naprawdę warto dopłacić do VW.
    No i względy estetyczne ale to już rzecz gustu - Octavia jest po
    prostu dużo brzydsza.