  • 51. Data: 2011-06-19 21:11:09
    Temat: Re: Jaki do 55tys
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-06-18 22:22, AL pisze:

    > to jest Twoj subiektywny punkt widzenia.
    >
    > Przy takich stwierdzeniach powinienes podac jakie inne marki miales
    > doswiadczyc zaposiadowywac, skoro skodowe siedzenia uwazasz za wygodne.

    dokładnie. wygodne siedzenia i skoda (octawia) tudzież golf nie idą w parze.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 52. Data: 2011-06-20 01:10:26
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Poszaleć?
    Do poszalenia to faktycznie są słabe.

    ;)

    --
    CB

  • 53. Data: 2011-06-20 09:24:04
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > W swojej klasie ma plusy, jednak jesli jezdziło sie wczesniej jej
    > starszym lepszym bratem czyli Passatem to wszędzie widzi się
    > oszczędności w materiałach, wykonczeniu, wyposażeniu, czasem nawet
    > głupie pierdoły które umilały życie są pominięte. NO i samo
    > prowadzenie... naprawdę warto dopłacić do VW.
    > No i względy estetyczne ale to już rzecz gustu - Octavia jest po
    > prostu dużo brzydsza.

    Porownanie passata do octavii jest mocnym naduzyciem - porownaj do
    bory i moze sie okazac ze juz tak zle octavia nie wypada.

    A oszczednosci musza byc bo octavia to takie budzetowe auto.

  • 54. Data: 2011-06-20 09:42:40
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecność
    > regulowanych nawiewów na tylne siedzenia lub możliwością dobrania
    > skrzyni automatycznej do prawie każdego silnika.

    chlopie nie rob sobie jaj... - te nawiewy to niby przepustka do
    wyzszej klasy? O ile to wydluza rozstaw osi?

  • 55. Data: 2011-06-20 20:07:13
    Od: Tomek Glowka <s...@o...pl>

    On 20 Cze, 09:42, hamberg <r...@g...com> wrote:
    > chlopie nie rob sobie jaj... - te nawiewy to niby przepustka do
    > wyzszej klasy? O ile to wydluza rozstaw osi?
    A co Wy z tym rozstawem? Nie mam świeższego przykładu, ale chociażby
    Mazdy 323 i 626 miały pod koniec produkcji identyczny rozstaw osi.
    Ująłbym to inaczej: w klasie średniej są auta dla singli /
    bezdzietnych. Jak rodzina się powiększa, to w necie pytają o coś
    większego. Wtedy pojawia się propozycja Octavii - i za to należy jej
    się ten plus (-;
    pozdrawiam, tomek

  • 56. Data: 2011-06-20 22:42:25
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Nie chodzi o to.
    Octavia to klasa D ze względu na kubaturę przestrzeni pasażerskiej.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class
    http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification
    http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia

    Czyli auta klasy D to zarówno "zwykłe" duże kompakty (coś w rodzaju
    jakby klasy C+), jak i luksusowe auta kompaktowe (takie jak np BMW M3
    z rozstawem osi 2568 mm).

    --
    CB

  • 57. Data: 2011-06-21 01:30:10
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > A co Wy z tym rozstawem? Nie mam świeższego przykładu, ale chociażby

    rozstaw to najbardziej miarodajny wskaznik

> [...]
    > bezdzietnych. Jak rodzina się powiększa, to w necie pytają o coś
    > większego. Wtedy pojawia się propozycja Octavii - i za to należy jej

    znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D. Twierdzisz ze
    polecane jest auto klasy C komus ktos kto ma auto klasy D?
    TO co jest w necie polecane to kwestia "horyzontu" polecajacych - ja
    bym raczej zastanowil sie czy polecac octavie I rodzinie z malymi
    dziecmi - z tylu jak sie da fotelik dla dziecka to niestety bardzo
    ciasno jest _przy_tym_rozstawie_osi.

  • 58. Data: 2011-06-21 13:21:32
    Od: Tomek Glowka <s...@o...pl>

    On 21 Cze, 01:30, hamberg <r...@g...com> wrote:
    > rozstaw to najbardziej miarodajny wskaznik

    jak widać, może i jest miarodajny, ale nie może być jedynym.

    > znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D.
    Ojej, no to jak nazywasz segment C? "Kompakty"?
    Octavia nie jest wg mnie kompaktowa. Jest na to za duża i tyle.

    > ja
    > bym raczej zastanowil sie czy polecac octavie I rodzinie z malymi
    > dziecmi - z tylu jak sie da fotelik dla dziecka to niestety bardzo
    > ciasno jest _przy_tym_rozstawie_osi.
    Mówiliśmy o Octavii II, to nie jest bez znaczenia pod tym względem.

    Wyjaśniam, dla zakończenia wątku - nie uważam Octavii II za auto klasy
    Passata. To po prostu coś więcej niż zwykły kompakt (np. Golf).
    Dlatego podoba mi się określenie "C+" (w odróżnieniu od C premium,
    które oznacza coś zupełnie innego).
    pozdrawiam, tomek

  • 59. Data: 2011-06-22 13:11:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A nie lepiej tańszy w eksploatacji? W przypadku 7letniej gwarancji, musisz
    > przez 7 lat robić najdroższe na rynku przeglądy

    Następny.
    250-300 zł za przegląd to nie dość że nie jest najdrożej na rynku, to
    jeszcze jest nawet całkiem niedrogo.
    Nic innego nie musisz.

  • 60. Data: 2011-06-22 13:12:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zadowolenie klientów (w które akurat wierze, choć osobiście znam tylko
    > jednego użytkownika octavii) to nie jest jednak argument za
    > przynależnością auta do danego segmentu. Przyjęto, ze segment D zaczyna
    > się od rozstawu osi 2700 i octavia sie nie łapie. Największym kompaktem
    > (lub jednym z największych, bo czytałem o tym w 2007 czy 2008, więc być
    > może pojawiło się coś większego) jest lancer - ma rozstaw osi 2635,

    Moje Megane miało bodajże 2650, Ceed też ma coś w ten deseń.