    From: WieslawBicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jaki defektoskop polecacie?
    Date: Tue, 20 Sep 2011 09:02:33 +0200

    W dniu 2011-09-20 07:30, m...@g...com pisze:
    > Szukam po sieci defektoskopu, który pozwalałby na inspekcję wałków. Chodzi o
    wykrycie czy pojawiło się pęknięcie zmęczeniowe aby uniknąć awarii.

    Niestety w sieci znajduję tylko wysoce zaawansowane skanery. Myślę, że
    wystarczyłoby urządzenie, które potrafi zmierzyć długość wałka. Np.
    mierząc 2m wałek odczytamy 0,5m co wskaże pęknięcie w tej odległości.
    Poprawcie mnie jeżeli się mylę. Podzielcie się doświadczeniami i
    polećcie jakieś urządzenia.

    > Marek.

    Niestety, ale w takich badaniach samo urządzenie jest - wbrew pozorom -
    mniej krytyczne niż wiedza i doświadczenie. Szczególnie, jeśli chodzi o
    wykrywanie wad, których obecność może doprowadzić do krytycznych sytuacji.

    Praktycznie wszystkie urządzenia pozwalają na wykrycie typowych wad, ale
    ocena tego, co one pokazują, dobranie odpowiednich głowic, prawidłowe
    ich przyłożenie, itd. wymagają wiedzy i doświadczenia.

    W. Bicz
    www.optel.pl