  • Data: 2010-01-30 14:25:19
    Temat: Re: Jaki aparat kompaktowy?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ledres pisze:
    > Witam.
    > Chce kupic aparat fotograficzny i potrzebuje pomocy w decyzji dotyczacej
    > modelu.
    > - reczne ustawianie przyslony, czasu naswietlania i czulosci (w jakich
    > zakresach powinny sie miescic te wartosci?)

    W kompaktach bardzo często nastawianie przysłony charakteryzuje się
    liczbowo w języku suahili "mało-dużo". Ta niższa przysłona to pełne
    otwarcie 3-5, większa to jakieś w zabawce moich dzieci 7-11 zmienne z
    ogniskową. Nie jest to zwykle jawnie podawane w parametrach, trzeba
    wybadać palcami. W każdym razie tanie gówno a ma ręczną przysłonę, ale
    taką jak piszę.

    Miałem kiedyś taniego analoga, miał koncepcję migawko-przysłony na tych
    samych listkach, przysłona miała 3 stopnie poczynając od 2.8 nie
    pamiętam czy co działkę, czy co dwie. Jeśli ktoś myśli o bokehu, miało
    to kształt wydłuzonego prostokąta ;). Myślę (nie wiem na pewno) że w
    cyfrakach jest coś podobnego.

    Nikt mi nie potrafił wyjaśnić, czy pokazany palcem cyfrowy kompakt X
    (nawet droższy) ma prawdziwą przysłonę, czy tylko "takie coś". W łąpę i
    badać.