  • 21. Data: 2010-05-09 18:45:06
    Temat: Re: Jaki PRAWDZIWY rowerowy plecak foto?
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Marek wrote:

    > JaromirD napisał.

    > Bo jest. Ale dziwnie powoli Ci to wychodzi :).

    E tam, raptem kilka godzin.

> [...]
    > tak go dodatkowo zabezpieczają przed brudem i uderzeniami w osobnych
    > pokrowcach.
    > Mam wrażenie, że sobie komplikujesz rzecz dość prostą. Kup po prostu
    > wygodny plecak z dobrym systemem nośnym i półsztywną płytą zamiast
    > sztywnego stelaża. Tak, by dobrze się układał na wygiętym kręgosłupie.
    > Najlepiej by był dzielony, z osobnym dostępem do dolnej komory. Można
    > wtedy podzielić jego przestrzeń na część fotograficzną i resztę
    > świata. Warto poszukać nie tylko wśród plecaków rowerowych, ale
    > również wśród alpinistycznych czy skiturowych.

    Oczywiście. Ale w tym wypadku z jednej strony "osiołkowi w żłoby dano" i
    trudno wszystko sprawdzić, tym bardziej, że nie każdy model jest dostępny w
    sklepach nieinternetowych, z drugiej - na ogół lepiej uczyć się na podstawie
    czyjegoś doświadczenia (błędów).

    JaromirD

  • 22. Data: 2010-05-09 18:47:54
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    JRT wrote:

> [...]
    >
    > Rozważałeś http://products.lowepro.com/product/Off-Trail-2,1981
    ,7.htm ?
    > Z własnego doświadczenia (mam i Compu Rover AW i powyższy) wiem, że Off
    > Trail jest super rozwiązaniem na rower: pleców nie zasłania (najlepsza
    > wentylacja na świecie), można toto rozbudować o systemowe zasobniki
    > (płaski na dokumenty i/albo na pojemnik z piciem), można w czasie jazdy
    > przesuwać z pleców na brzuch (dla bezpieczeństwa sprzętu przy wywrotce
    > albo wygody jego wydobycia). Po prostu bajka: jedziesz i nie czujesz że
    > dźwigasz. Jedyny minus: kurtki tam nie wepchniesz.

    To pas biodrowy, tak? Muszę mu się przyjrzeć. A kurtkę wożę inaczej.

    JaromirD

  • 23. Data: 2010-05-09 19:06:27
    Od: "colin" <c...@i...pl>

> [...]
    > montowania statywu (velbon sherpa 600R) lub monopodu byłaby dodatkową
    > zaletą, choć przyznam, że nie bardzo sobie wyobrażam jazdę ze statywem na
    > plecach. Jednak podstawowym wymogiem jest system wentylacji, czyli żeby
    > tył
    > plecaka nie przylegał do pleców rowerzysty. Na zdjęciach, które znalazłem
    > internecie plecaki mają sztywne i proste tyły, co dla mnie dyskwalifikuje
    > je
    > w zastosowaniach rowerowych. Może ktoś się spotkał z takimi plecakami i
    > mógłby coś podpowiedzieć? Nie musi to być stricte plecak, może być co

    Jedyne prawdziwe plecaki na rower jakie znam (sam uzywam race x air) -
    deuter, niestety sa to plecaki typowo rowerowe i z foto nie maja nic
    wspolnego:
    http://www.deutergb.co.uk/products/all/Bike/All_Bike
    /
    W race x air wchodzi mi sigma 100-300 F4 + 400D z 17-50 tamrona - z gripem
    juz jest problem

  • 24. Data: 2010-05-09 19:11:22
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    JRT wrote:

> [...]
    > albo wygody jego wydobycia). Po prostu bajka: jedziesz i nie czujesz że
    > dźwigasz. Jedyny minus: kurtki tam nie wepchniesz.

    Sądząc po zdjęciach to bardziej pasowały off-trail-1. Dwójka jest chyba
    trochę za duża. Muszę sprawdzić jak to wygląda w rzeczywistości, ale wygląda
    obiecująco.

    JaromirD

  • 25. Data: 2010-05-09 20:15:40
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    JRT wrote:

> [...]
    > albo wygody jego wydobycia). Po prostu bajka: jedziesz i nie czujesz że
    > dźwigasz. Jedyny minus: kurtki tam nie wepchniesz.

    I jeszcze jedno pytanie: off-trail nie jest wodoszczelny i nie ma pokrowca.
    Da się jakiś dokupić?

    JaromirD

  • 26. Data: 2010-05-09 20:20:49
    Od: zr <z...@o...pl>

    Ja kupiłem na Alledrogo za 200 PLN'ów coś takiego:

    http://www.skapiec.pl/img/333418-67-1-naneu-pro-adve
    nture-k3.html

    Bardzo dobrze się nosi, dość grube i miękkie szelki nośne, nieco ciężki
    ale w sumie po założeniu na plecy się tego nie odczuwa, fajny system
    nośny, nie przylega do pleców, można odpiąć pas biodrowy wraz ze
    stelażem, ma uchwyty na statyw. Noszę w tym zestaw Pentax'a: k10d + K-X
    + lampa + 2 - 3 obiektywy +akcesoria + jakieś kurki, picie itp. jest OK!
    Używam zarówno w ternie, jak i na rowerze. Jestem zadowolony.

    Zbych

  • 27. Data: 2010-05-10 08:23:29
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-09 20:29:32 +0200, "JRT" <r...@o...pl> said:

> [...]
    > Z własnego doświadczenia (mam i Compu Rover AW i powyższy) wiem, że Off
    > Trail jest super rozwiązaniem na rower: pleców nie zasłania (najlepsza

    Popieram. Może nie tyle samego Off Trailla, ale generalnie torbę biodrową.

    > można w czasie jazdy przesuwać z pleców na brzuch (dla bezpieczeństwa
    > sprzętu przy wywrotce albo wygody jego wydobycia).

    Mi tam z Orionem na brzuchu jeździło się niewygodnie, ale możłiwość
    jednoruchowego dostepu do sprzętu, wygodą i szybkością bije na głowę
    każdy plecak.

    de Fresz

  • 28. Data: 2010-05-10 08:36:07
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > mógłby coś podpowiedzieć? Nie musi to być stricte plecak, może być co innego

    Ja uzywalem (i uzywam) plecaka Vaude o pojemnosci 20l. Aparat tkwi w nim
    w dodaktowej kaburze pistoletowej. Obiektywy sa "luzem" w swoich etui.
    http://www.sfpl.pl/shop/view/Product/product_id/2027
    /Vaude_Plecak_Splash_Air_20_%2B_5?productReferer=Cat
    egory&context=3

  • 29. Data: 2010-05-10 10:03:45
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    JaromirD pisze:
    > Szukam plecaka do przewożenia na rowerze D90 z obiektywem 18-105

    Plecaki foto niestety pod względem systemów nośnych są nieakceptowalne,
    (chyba) żaden nie ma siatki dystansowej na plecach a to jedyne sensowne
    rozwiązanie na rower i dłuższe noszenie. MZ najlepiej więc kupić i
    przystosować coś niefotograficznego, np taki deuter futura w odpowiednim
    rozmiarze.

    --
    Ziemo

  • 30. Data: 2010-05-10 18:55:44
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > rozwiązanie na rower i dłuższe noszenie. MZ najlepiej więc kupić i
    > przystosować coś niefotograficznego, np taki deuter futura w odpowiednim

    Ostatnio kupiłem DeuterSuperbike.
    Bardzo wygodny plecak.
    Nie mam pomysłu jak go można zagospodarować wewnątrz, ale D80+tamron
    17-50/2.8
    włożyłem bez problemu i sporo miejsca zostało. Ścianki dość grube przez
    sporą ilość dedykowanych pokrowców(na kask, przciwdeszowy na plecak) Twardy
    i oddychający tył-aparat nie uwiera w plecy. Nie miałem jeszcze tak
    wygodnego plecaka. Wydaje się być z dobrych materiałów i solidnie wykonany.
    300zł na allegro.
    Można by zrobić wkładkę do środka separującą aparat od np.dodatkowego
    obiektywu i było by nieźle.