  • 11. Data: 2010-05-09 16:17:26
    Temat: Re: Jaki PRAWDZIWY rowerowy plecak foto?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.05.2010 JaromirD <r...@q...pl> napisał/a:

    > Czyli niestety i mnie.

    Spójrz na to inaczej, ładujesz do niego sprzętu za kilka kzł, raczej
    to nie miejsce na oszczędności. W razie wywrotki na rowerze wolałbym
    mieć dobre ścianki/wodoodporność itd. Tym bardziej że zakup na bardzo
    długo.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 12. Data: 2010-05-09 16:20:32
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > to nie miejsce na oszczędności. W razie wywrotki na rowerze wolałbym
    > mieć dobre ścianki/wodoodporność itd. Tym bardziej że zakup na bardzo

    Racja. Ale ten ma dla mnie akurat inną wadę: rozmiar.

    JaromirD

  • 13. Data: 2010-05-09 16:23:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 09 May 2010 14:00:01 +0200, JaromirD wrote:
    > Szukam plecaka do przewożenia na rowerze D90 z obiektywem 18-105 (w
    > przyszłości dodatkowo coś w rodzaju Sigmy 10-20 i lampy metz 4.
    [...]
    > Nie musi to być stricte plecak, może być co innego ale o podobnej
    > funkcjonalności.

    Ja bym kombinowal z jakas torba typu toploader wlozona w jakis typowy
    plecak rowerowy 20-25l.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 14. Data: 2010-05-09 16:27:12
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    JaromirD wrote:

    > Racja. Ale ten ma dla mnie akurat inną wadę: rozmiar.
    >
    > JaromirD

    No i wagę: 2,4 kg.

    JaromirD

  • 15. Data: 2010-05-09 16:41:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 09 May 2010 14:00:01 +0200, JaromirD napisał(a):

    > Szukam plecaka do przewożenia na rowerze D90 z obiektywem 18-105 (w
    > przyszłości dodatkowo coś w rodzaju Sigmy 10-20 i lampy metz 4.

    Ja to stosuję metodę "hybrydową" ;)
    Mam torbę foto (od lowepro ale to nieważne akurat) i ją w razie potrzeby
    upycham w stricte rowerowym plecaku (vaude) z siatką.
    Dzięki temu mam plecak na rower i torbę do noszenia. Na rowerze nie
    fotografuję w czasie jazdy, a jak zdejmę plecak to mam tak ułożoną torbę,
    że dostęp do sprzętu mam w 5 sekund.
    Jak ktoś woli, są torby (w tym moja) z wyciąganą "wkładką" (przegrody
    usztywniane) i samą wkładkę można wozić.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2010-05-09 16:53:28
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Kapsel wrote:

> [...]
    > Jak ktoś woli, są torby (w tym moja) z wyciąganą "wkładką" (przegrody
    > usztywniane) i samą wkładkę można wozić.

    Możesz podać nazwy? Powoli wychodzi mi, że to byłoby optymalne rozwiązanie.

    JaromirD

  • 17. Data: 2010-05-09 18:11:40
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 09 May 2010 18:53:28 +0200, JaromirD napisał(a):

    > Możesz podać nazwy? Powoli wychodzi mi, że to byłoby optymalne rozwiązanie.

    Optymalnie, to bym dobrał najpierw plecak, w którym na oko pomieści się
    torba ze sprzętem który chcę wozić ;)

    U mnie to jest kompozycja:
    - vaude, dosyć spory plecach z siatką na plecach, nazwy nie ma, kosztował
    sporo ;)
    - torba lowepro stealth reporter 200 (ma ten wyciągany środek).

    Ale ta kompozycja razem wyjdzie z 500 zł, czyli sporo. Można to osiągnąć
    tańszym kosztem, na allegro są tanie torby z wkładkami po parędziesiąt zł,
    możesz sobie z tego wpasować fajną wkładkę do dowolnego dużego plecaka
    rowerowego (jak tanie to nawet bym się przyciąć nie bał).

    Ważne, żeby jakiś pokrowiec mieć wodoodporny (też można dokupić za ~20zł),
    żeby w razie deszczu nie trząść dupą o te parę tys. w środku ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 18. Data: 2010-05-09 18:29:32
    Od: "JRT" <r...@o...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Szukam plecaka do przewożenia na rowerze D90 (...)
    > Nie musi to być stricte plecak, może być co innego
    > ale o podobnej funkcjonalności.

    Rozważałeś http://products.lowepro.com/product/Off-Trail-2,1981
    ,7.htm ?
    Z własnego doświadczenia (mam i Compu Rover AW i powyższy) wiem, że Off
    Trail jest super rozwiązaniem na rower: pleców nie zasłania (najlepsza
    wentylacja na świecie), można toto rozbudować o systemowe zasobniki (płaski
    na dokumenty i/albo na pojemnik z piciem), można w czasie jazdy przesuwać z
    pleców na brzuch (dla bezpieczeństwa sprzętu przy wywrotce albo wygody jego
    wydobycia). Po prostu bajka: jedziesz i nie czujesz że dźwigasz. Jedyny
    minus: kurtki tam nie wepchniesz.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 19. Data: 2010-05-09 18:30:55
    Od: Marek <2...@g...com>

    JaromirD napisał.

    > Powoli wychodzi mi, że to byłoby optymalne rozwiązanie.

    Bo jest. Ale dziwnie powoli Ci to wychodzi :).
    Jeżdżę po górach na MTB. Mimo ryzyka upadku mam lustrzankę w zwykłym
    pokrowcu przy biodrze, dzięki czemu nie grzebię się długo ze
    zrobieniem zdjęcia. A resztę dupereli (jeśli je biorę) wożę w plecaku
    Salewa Alpinist 28 (statyw przypięty do bocznych troków na zewnątrz).
    To świetnie zaprojektowany, choć kiepsko uszyty plecak do bardzo
    różnych zastosowań. W Lidlu była kiedyś jego podróbka i wydawała się
    solidniejsza :). Niestety, nie ma go już na rynku. Lecz marka i model
    są tu bez znaczenia. Przecież, do licha, w sprzedaży jest masę
    wygodnych plecaków rowerowych. A sprzęt foto to tylko kilka brył
    równie pakownych jak konserwy, raki czy foki. Chuchaczo-dmuchacze i
    tak go dodatkowo zabezpieczają przed brudem i uderzeniami w osobnych
    pokrowcach.
    Mam wrażenie, że sobie komplikujesz rzecz dość prostą. Kup po prostu
    wygodny plecak z dobrym systemem nośnym i półsztywną płytą zamiast
    sztywnego stelaża. Tak, by dobrze się układał na wygiętym kręgosłupie.
    Najlepiej by był dzielony, z osobnym dostępem do dolnej komory. Można
    wtedy podzielić jego przestrzeń na część fotograficzną i resztę
    świata. Warto poszukać nie tylko wśród plecaków rowerowych, ale
    również wśród alpinistycznych czy skiturowych.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2010-05-09 18:41:38
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Kapsel wrote:

    > Optymalnie, to bym dobrał najpierw plecak, w którym na oko pomieści się
    > torba ze sprzętem który chcę wozić ;)

    Bez sprawdzenia czy pasuje nie będę kupował.

    JaromirD