  • 21. Data: 2013-05-17 18:49:04
    Temat: Re: Jaki NAS do backupu, osiągi nieistotne
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 12/05/2013 01:41, Lisciasty wrote:

    > QNAP 2-Bay TurboNAS
    > Netgear ReadyNas Duo v2
    > SYNOLOGY DS211 2-bay
    >
    > ten netgear najtańszy, ale ma jakieś szemrane opinie.

    Nie wiem, skąd te opinie, ale ja słyszałem same dobre. Sam też mam
    bardzo pozytywane wrażenia z używania. Brałbym Netgear. Jeśli nie musi
    być nowy to kup v1. Nowego V2 w tym momencie IMO nie warto kupować - na
    tę "półkę" wyszła seria 100 (nowy OS (jeszcze się nie bawiłem, ale już
    niedługo, pozatym jeśli to nadal Debian to biędzie "miodnie", nowy CPU,
    więcej RAM - choć to nie robi róznicy bo samemu można zmienić).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 22. Data: 2013-05-20 09:21:23
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-17, o godz. 17:49:04
    Michal Lukasik <m...@t...pl> napisał(a):

    > Nie wiem, skąd te opinie, ale ja słyszałem same dobre.

    No to masz pierwszą złą. Miałem 2 egzemplarze. W obu były problemy z
    instalacją dysków . Okazało się że mimo że specyfikacja mówi o dyskach
    2TB to po ich zainstalowaniu nie można było stworzyć mirrora w RAID1.
    Oba wróciły do sprzedawcy.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2013-05-20 09:36:47
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-05-20 09:21:23 niejaki Maciek BabciaDobosz napisał:

> [...]
    > instalacją dysków . Okazało się że mimo że specyfikacja mówi o dyskach
    > 2TB to po ich zainstalowaniu nie można było stworzyć mirrora w RAID1.

    no patrz - a u mnie działa (ło)

    --
    http://42.pl/u/y68
    Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

  • 24. Data: 2013-05-20 14:12:59
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 20 May 2013 09:21:23 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > instalacją dysków . Okazało się że mimo że specyfikacja mówi o dyskach
    > 2TB to po ich zainstalowaniu nie można było stworzyć mirrora w RAID1.

    A czy te dyski byly na liscie obslugiwanych? Bo tez sie z tym spotkalem
    pierwszego dnia i dwa "jakies tam" dyski nie dzialaly, ale gdy dokupilem
    odpowiednie to poszlo i juz 3ci rok biegaja bez zajakniecia.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 25. Data: 2013-05-20 14:18:37
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    R.e.m.e.K nabazgrał(a):

    > A czy te dyski byly na liscie obslugiwanych? Bo tez sie z tym spotkalem
    > pierwszego dnia i dwa "jakies tam" dyski nie dzialaly, ale gdy dokupilem
    > odpowiednie to poszlo i juz 3ci rok biegaja bez zajakniecia.

    Dokładnie ... mi wsadzili jakieś beznadziejne Seagate które rozjechały się
    już na drugi dzień, szybka wymiana na takie z listy i śmigają do dziś w
    Qnapie, do Synology już poszły osobno zakupione przez nas dyski WD RED i też
    zero problemu.

  • 26. Data: 2013-05-20 14:35:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-20, o godz. 14:12:59
    "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał(a):

> [...]
    > spotkalem pierwszego dnia i dwa "jakies tam" dyski nie dzialaly, ale
    > gdy dokupilem odpowiednie to poszlo i juz 3ci rok biegaja bez

    WD RE4 WD2003FYYS - s a na liście kompatybilności. Próbowałem jeszcze z
    Seagate Green które miałem pod ręką i objaw ten sam. RAIDo bez
    problemu a przy RAID1 problem. Co ciekawe ze 3 lata temu miałem
    identyczny problem z jednym z pierwszych ich urządzeń domowych SC101.

    Zdrówko

  • 27. Data: 2013-05-23 23:08:38
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 20/05/2013 08:21, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > instalacją dysków . Okazało się że mimo że specyfikacja mówi o dyskach
    > 2TB to po ich zainstalowaniu nie można było stworzyć mirrora w RAID1.

    SOA#1
    2xHD204UI bez żadnych problemów.
    --