    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?
    Date: Sun, 26 Jan 2014 21:23:01 +0100

    W dniu 2014-01-26 20:15, P.B. pisze:

    > A kto powiedział, że Plantronics jest tani? Ma niektóre słuchawki w dobrych
    > cenach, ale to nadal wielki amerykański producent sprzętu audio z 50-letnim
    > doświadczeniem.

    Aaahaa.. ok. Zrozumiałem, że "optymalność" ceny jest lepsza niż u
    rozreklamowanego i renomowanego producenta (= zwykle kosztownego).
    Faworytem jest dla mnie Jabra. Jeśli Jabra ma podobne ceny, to osobiście
    preferuję ich produkty. Sądziłem, że 300zł za słuchawkę to przesadnie
    dużo...

    > Nie mam pojęcia jakie znaczenie ma wersja BT dla działania słuchawki.
    > Transmisja jest tak wolna, że niezależnie od wersji BT przepustowości
    > wystarczy.

    To nie o szybkość transmisji chodzi lecz o jej sposób. W BT 4.0 sygnał
    idzie w paczkach, pomiędzy którymi jest cisza. Poniżej BT 4.0 łączność
    jest ponoć ciągła - nawet gdy nie ma danych.

    > BT w wersji 4.0 powinien zużywać mniej prądu, ale ja nie
    > zauważyłem żeby BT drenował szczególnie baterię telefonu. We współczesnych
    > telefonach baterie żre wyświetlacz, 3G i rdzenie procesora - tu można
    > więcej oszczędzić niż na BT.

    Wyświetlacz mam czarny gdy rozmawiam przez BT. Przynajmniej w Nexusie 5
    tak jest.

    > Co do Jabry, to trudno mi coś doradzić - miałem ich jedną słuchawkę kilka
    > lat temu i mimo ergonomii dużo lepszej od Nokii, której wtedy używałem,
    > miała tak fatalną jakość dźwięku, że nie nadawała się do użytku. Pewnie
    > inne ich sprzęty działają OK, ale ja raz się zraziłem i już później nie
    > miałem okazji żadnej Jabry testować.

    Z mojego doświadczenia: właśnie przed chwila gadałem z kumplem, któremu
    ze 3 lata temu oddałem swoją używaną (rok czy 2 lata) Jabrę. Do dziś ją
    stosuje. Tak więc trwałość mnie samego zaskakuje. Co do jakości - hmmm -
    stawiałbym raczej na trefny egzemplarz albo (zbyt) niski model. Ja
    wybierałem średnie i wyższe zawsze.

    Nokię kupiłem bo była dość tania ... ale nie pomyślałem, że słuchawka
    może nie posiadać regulacji głośności (i gubić zasięg, trzeszcząc przy
    tym)). To tak jakbym kupił odbiornik TV i w domu okazałby się być
    czarno-biały. :-D Nawet nie pomyślałem, że tak może się przytrafić.
    Nigdy wcześniej nie miałem modelu bez takiej regulacji.

    Marek