    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 15 May 2010 11:05:47 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki

    On Sat, 15 May 2010, Kris wrote:

    > Użytkownik "Kell a" <k...@n...com> napisał
    [...]
    > do wyglupow piersi

    Ale to NIE JEST wygłup.
    Jak masz miejce żeby zostawić stary monitor (już LCD?) to go zostaw.

    > a pozniej ludzie googluja i musza odsiewac bzdety
    > pytam serio bo jest to dla mnie wazne, nigdy nie mialem panoramy

    A dwa monitory miałeś?
    Sugeruję, że krytykujesz równie bezpodstawnie - skoro masz wątpliwości
    co do panoramy, to skąd pewność w głosie odnośnie dwu monitorów?

    > mam zlozyc kompa do Photoshopa i na dzien dobry liczy sie rozdzielczosc cale
    > i grafa

    "Grafę"...dobrze gadają. Uwierz.
    Cale.
    Cale zależą od tego jak mocne okulary ma korzystający :>
    Oczywiście nie o okulary chodzi (bo im nic do tego), ale o ostrość
    widzenia: tego, czy korzystacz będzie narzekał "bo widzi piksele",
    czy wręcz przeciwnie, "bo nie widać nawet literek", to my raczej
    nie wiemy.
    Jak dla mnie 1920x1200 24" jest OK.

    Wracając do cali, w poście obok piszesz "w 1200px nie chce sie pakowac
    bo [...] cale by musialy podejsc w gore".
    Skąd Ci to wyszło??
    Między 1200 a 1080 różnica w pionie wynosi aż 11%, ale to jest mocno
    niesłuszne porównanie: licząc *po przekątnej* (i tej samej rozdzielczości
    poziomej 1920) jest to tylko 2,7%, więc...
    Za to bardziej "kwadratowa" matryca ma przy tej samej przekątnej większą
    powierzchnię (co skądinąd przekłada się na cenę o której piszesz obok),
    o jakieś 5,5%.

    A tak w ogóle, nie napisałeś najważniejszego: jaką matrycę ma mieć
    ten monitor? :D

    pzdr, Gotfryd