  • Data: 2010-05-15 09:01:24
    Temat: Re: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris pisze:

    > jeszcze raz i powoli
    > rozdzielczosci sa te same ale obraz wiekszy gdyz 2 cale wiecej

    No, zgadza się. I wiesz co z tego wynika? To, że jak obraz większy, to
    się łatwiej literki czyta bez powiększania obrazu. Mam tak z 17" 4:3
    1280x1024 - w natywnej rozdzielczości ciężko czyta się tekst na www przy
    zachowaniu sensownej odległości od monitora (szerokość biurka). Teraz
    zamieniłbym go na 19" w tej samej rozdzielczości. A FullHD mniejszego
    niż 24" nie zamierzam kupować. Tylko pytanie - po co komu fullHD - do
    rozmieszczenia dodatkowych narzędzi to przydatne, ale równie dobrze
    spisze się dodatkowy monitor (może być tańszy i mniejszy). Do oglądania
    zdjęć - panoramy w proporcjach 16:10 czy 16:9 są wykonywane przez część
    aparatów, ale żaden chyba nie ma matrycy o tych proporcjach, więc te
    panoramy to zwykłe ucinanie góry i dołu. Ja osobiście robię panoramy
    (ale nie jest to większość moich zdjęć) dłuższe, więc i 16:10 dla mnie
    byłby niewystarczający, choć wygodniejszy. Większość zdjęć to jednak
    okolice 4:3 i 3:2. Do tego wolałbym 24" 1600x1200 IPS. Do filmów FullHD
    nadaje się, ale ostatnio mało oglądam filmów, więc przeżyję bez tego. Do
    gier nie ma to znaczenia, bo karta dopasuje obraz gry do posiadanego
    monitora.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.