    Subject: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Wed, 22 Feb 2012 02:14:01 +0100
    From: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 21-02-2012 o 22:29:55 maX <a...@i...pl> napisał(a):

    > Jak "RAID Edition" to one mogą tak chodzić.

    Nom, dokladnie "RAID Edition", chociaz w cenie roznicy miedzy zwyklymi nie
    bylo.

    > W WD akurat kolor jest ważny (do pracy audio-video jest chyba seria
    > Black, a ty używałeś "ekologicznego").

    Kupilem okazyjnie, wiec wyboru nie mialem ;)

    > Oczywiście, dopiero jak pojawią się drivery i oprogramowanie wspierające
    > w nich kodowanie video.

    No i jakies testy praktyczne :) Poza tym, moze sie okazac, ze ten i5
    spokojnie wystarczy w moim przypadku.

    > No tak, z IDE Intel juz skończył.

    Gdzieniegdzie w plytach z P67 spotyka sie slot EIDE, ale nie wiem czy to
    zasluga samego chipsetu, czy dodatkowego chipu.

    > Albo IDE na kontrolerze PCI-E x1, zdaje się że będą u ciebie nieużywane
    > te gniazda.

    Heh, nie wiedzialem, ze takie wynalazki sa na PCI-E :D

    > Kluczowym jest pytanie na ile lepsze będzie Quick Sync v2 w porównaniu
    > do v1. Bo jeśli IB byłby nawet 30% droższy niż odpowiednik na SB, ale w
    > QS byłby o 80% szybszy, to może warto by się w niego zaopatrzyć.

    Totez lepiej poczekac kilka miechow na radka i na IB, bo czasem w suchych
    testach, power jest ogromny, a pozniej sie okazuje, ze roznica jest raptem
    kilka %.
    Gdzies wyczytalem, ze QSv2 ma byc 2x szybszy i ma przetwarzac wiecej
    formatow (moze WebM?), ale czort ich tam wie...

    > Być może zanim kupisz płytę to wyjdą biosy dodające support dla IB.
    > Jesli będą one równiez dla płyt GEN2 to możesz taką wziąść, PCI-Ex v3
    > praktycznie nic nie daje w porównaniu do v2, a płyta z v2 pewnie będzie
    > zdecydowanie tańsza niż wersja z v3.

    Obawiam sie, ze nawet v2 nie wykorzystam ;) Totez wybralem plyte, ktora
    nawet SLI/CFX nie ma :)

    > A nie "K"? "K" się dobrze podkręcają (choć nie wiem na ile overclocking
    > ma wpływ na wydajność Quick Sync).

    W serii K nie ma wirtualizacji i kilku innych bajerow.

    > To dalej może być problematyczne. Jak przeglądam te płyty na stronie
    > Asrocka, to w dziale "Beta Zone" są do nich beta-biosy z adnotacją
    > "Improve Vt-d function". Więc jak widać są problemy z VT-d, skoro teraz
    > to improvują.

    Wazne ze jest, ze cos tam kombinuja i ze ludziom to dziala :) Mozliwe, ze
    za jakis czas inni producenci tez to zaimplementuja w swoich plytach, ale
    poki co, to tylko tych dwoch powyzszych to ma.

    > Odpowiedniki QS pojawią się w kartach graficznych (napewno jeszcze
    > szybsze niz intelowskie rozwiązanie), może nawet AMD je doda w swoich
    > CPU.

    Ciekaw jestem, co beda dodawac w kolejnych wersjach prockow. Bo multimedia
    sa juz mocno wspierane, szyfrowanie tez... No chyba, ze Intel wreszcie
    wezmie sie za 3D, ktore pomimo wszystko nadal kuleje ;) Moze jednak skusza
    sie i kupia wreszcie nVidie? :D Nie dosc, ze zyskaliby dobra technologie
    na 3D, to jeszcze pozbyliby sie konkurenta (nVidia ARM), ktory bruzdzi
    ichniejszej platformie x86. Ale to juz teoretyzowanie...

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.