  • 11. Data: 2010-08-05 11:00:58
    Temat: Re: Jaka optymalna karta ?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.08.2010 ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał/a:
    > Mnie chyba cięło po bezsensownym (bo nie wiedziałem jeszcze wtedy, że dla pamięci
    masowej w rodzaju SD czy SSD szkodzi zamiast
    > pomagać) "defragmentacji" (defrag czy podobne).

    Czemu szkodzi? Tzn zużywa cykle zapisu/odczytu - tak. Defragmentacja
    w sensie cylinder/sektor/głowica - jest bez sensu.
    Defragmentacja w sensie sektor logiczny/blok fizyczny flash ma sens.

    Przyglądnij się strukturze flasha i sposobie zapisu. Sektor tam nie
    jest 512 bajtów, tylko wiekszy, a wymaga wewnętrznego odczytu/zapisu
    w całości jak zapisujesz 2 pliki A i B w cyktu ABABABA to odczyt
    jednego z nich spowoduje wewnętrzny odczyt 2 plików, wyłuskanie
    z bloków flasha sektorów pliku A i jego 'oddanie'. Kontroler zawarty
    w karcie może sobie z tym radzić z róznym skutkiem, szczególnie że
    w trybach np lba nie współpracuje ze systemem plików.
    Tak naprawdę to potrzeba jest usprawnienia ww i nad tym się obecnie
    pracuje, w sumie flash wymaga odmiennych nieco fs-ów i nieco więcej
    wymiany 'wiedzy' między fs-em a pamięcią.
    Najlepiej z tym chyba sobie radzą fsy 'szyte' dla gołych flashy.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 12. Data: 2010-08-05 22:48:39
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Na "chłopski rozum" warto mieć co najmniej dwie karty, jak jedna w komp to
    > druga jednocześnie w aparat.

    Jak kojarzę, to masz k10D z gripem - zatem jedna do aparatu,druga do gripa.
    Ja mam 8 GB i 4GB (oraz parę 2GB, ale tych nie noszę ze sobą), Ósemka jest w
    aparacie i w zasadzie wystarcza mi, tę drugą wyjmowałem tylko raz w ciagu
    ostatnich dwóch lat.

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2010-08-06 11:23:37
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    W gripie nie ma styków do karty pamięci, więc taki schowek jest IMHO bez sensu (jakby
    co gubisz dwie karty).

    Podróżnicy mają nawet rozbudowane teorie zabezpieczania plików (porcja zdjęć w
    hotelowym pokoju, porcja w hotelowym sejfie, porcja
    na dysku, porcja chyba głęboko w .... ;))

    Dotyczyło kiedyś filmów, jak i dziś plików (no łatwiej dziś kopiować bezstratnie bez
    dwóch zdań).

    -----