-
Data: 2016-01-23 18:05:04
Temat: Re: Jaka opona na zapas?
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 23.01.2016 17:10, ddddddddd wrote:
>> Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w
>> mieście od świateł do świateł. A i tak wtedy to się nagrzewa głównie do
>> felgi, a felga od hamulców;)
>
> no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to
> mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy,
Ale mówili, czy im się coś działo? I czy aby napewno od temperatury?
Zresztą 200 a 400 to spora różnica;) Tak czy inaczej jakbym miał na
jednej osi różne opony, to raczej bym starał się 200 nie jechać.
Jak kiedyś z ciekwawości sprawdzałem opony po jeżdzie autostradą 200+ to
nie były jakoś zauważalnie nagrzane.
> mało kto zadaje
> sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy
> się opony o indeksie mniejszym niż H/V
No mój 200 wyciąga (choć trochę mu to zajmuje) a jakoś bardzo się nad
tym nie zastanawiałem;) Może dlatego, że nim 200 nie jeżdzę bo i po co z
pedałem w podłodze - nikt go z pewnością nie projektował na katowanie na
maksymalnych osiągach, więc zdrowe to ani dla auta ani dla kierowcy nie
jest.
> pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h
> przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo
> dojdzie kilka innych czynników (nie wiem- temperatura asfaltu, siły
> boczne itp.)
Pewnie nic. Podejrzewam, że na autostradzie nic się nie stanie, a
naprawdę ciężkie warunki pracy to opony mają np na górskich
serpentynach, jak chcesz sobie poszaleć. A i tam prędzej po prostu
wylecisz bo ci przyczepności zabraknie niż miałaby ci opona wybuchnąć;)
Jak dla mnie rozważanie indeksu zapasu jeśli miałbaby być inna niż
pozostałe (a i to pewnie tylko na początku) jest zajęciem czysto
teoretycznym. Jak masz różne opony na osi to zapierdalanie 200+ albo
testowanie umiejetności i przyczepności jest kiepskim pomysłem i to nie
tylko, a nawet przede wszystkim ze względu na indeks zapasu;)
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.16 18:18 Shrek
- 23.01.16 18:52 Czesław Wiśniak
- 23.01.16 19:37 Tomasz Gorbaczuk
- 23.01.16 19:40 Cavallino
- 23.01.16 19:54 Shrek
- 23.01.16 19:59 Shrek
- 23.01.16 20:00 Budzik
- 23.01.16 20:00 Budzik
- 23.01.16 20:00 Budzik
- 23.01.16 20:07 Tomasz Gorbaczuk
- 23.01.16 20:12 Shrek
- 23.01.16 20:21 Shrek
- 23.01.16 21:40 Tom N
- 23.01.16 21:43 ddddddddd
- 23.01.16 22:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe