eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka opona na zapas?Re: Jaka opona na zapas?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaka opona na zapas?
    Date: Sat, 23 Jan 2016 18:05:04 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <n80brk$dl8$1@node1.news.atman.pl>
    References: <56a1d425$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <56a1df1b$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <56a1e931$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n7tqsd$kjk$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <n7v61b$h8$1@node2.news.atman.pl> <n7vi8j$g93$1@dont-email.me>
    <n804ut$1bn$1@node2.news.atman.pl> <n808gj$vk2$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1453568692 13992 83.142.198.226 (23 Jan 2016 17:04:52
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Jan 2016 17:04:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <n808gj$vk2$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2575956
    [ ukryj nagłówki ]

    On 23.01.2016 17:10, ddddddddd wrote:

    >> Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w
    >> mieście od świateł do świateł. A i tak wtedy to się nagrzewa głównie do
    >> felgi, a felga od hamulców;)
    >
    > no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to
    > mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy,

    Ale mówili, czy im się coś działo? I czy aby napewno od temperatury?
    Zresztą 200 a 400 to spora różnica;) Tak czy inaczej jakbym miał na
    jednej osi różne opony, to raczej bym starał się 200 nie jechać.

    Jak kiedyś z ciekwawości sprawdzałem opony po jeżdzie autostradą 200+ to
    nie były jakoś zauważalnie nagrzane.

    > mało kto zadaje
    > sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy
    > się opony o indeksie mniejszym niż H/V

    No mój 200 wyciąga (choć trochę mu to zajmuje) a jakoś bardzo się nad
    tym nie zastanawiałem;) Może dlatego, że nim 200 nie jeżdzę bo i po co z
    pedałem w podłodze - nikt go z pewnością nie projektował na katowanie na
    maksymalnych osiągach, więc zdrowe to ani dla auta ani dla kierowcy nie
    jest.

    > pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h
    > przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo
    > dojdzie kilka innych czynników (nie wiem- temperatura asfaltu, siły
    > boczne itp.)

    Pewnie nic. Podejrzewam, że na autostradzie nic się nie stanie, a
    naprawdę ciężkie warunki pracy to opony mają np na górskich
    serpentynach, jak chcesz sobie poszaleć. A i tam prędzej po prostu
    wylecisz bo ci przyczepności zabraknie niż miałaby ci opona wybuchnąć;)

    Jak dla mnie rozważanie indeksu zapasu jeśli miałbaby być inna niż
    pozostałe (a i to pewnie tylko na początku) jest zajęciem czysto
    teoretycznym. Jak masz różne opony na osi to zapierdalanie 200+ albo
    testowanie umiejetności i przyczepności jest kiepskim pomysłem i to nie
    tylko, a nawet przede wszystkim ze względu na indeks zapasu;)

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: