  • Data: 2009-05-29 12:46:23
    Temat: Re: Jaka lustrzanka?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Mai, 13:20, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Przeczytaj sobie testy z dfv topowych Canonów i Nikonów. Przy Canonie
    > dopiero ściągnięcie obiektywu Zeissa pozwoliło wyciągnąć te 21mln
    > pikseli z matrycy.

    obawiam sie , ze nie rozumiesz znaczenia pojecia rozdzielczosc.

    co to znaczy wyciagnac 21 mpx.?
    mozesz mi to pojecie wyjasnic ?

    ja nie wiem co to znaczy wyciagnac 21 MPX z matrycy.

    obraz w kazdym przypadku sklada sie z tych 21 mpx

    czy slyszales kiedys o optymalnym doborze obiektywu do matrycy ?
    czy slyszales kiedys o zbyt rozdzielczym obiektywie dla danej
    matrycy ?

    a dlaczego wprowadza sie filtry AA przed matryca ?

    Obiektyw o za duzej rozdzielczosci dla okreslonej matrycy bedzie
    produkowal nieprzyjemnego Moirea. lepszy wynik ostateczny uzyska sie
    stosujac obiektyw o nizszej rozdzielczosci.

    WG teorii Nynquista rozdzielczosc liniowa matrycy nie powinna byc
    nizsza niz dwukrotna rozdzielczosc liniowa obiektywu. Brakuje jeszcze
    nieco. Dlatego sztucznie zaburza sie rozdzielczosc obrazu z obiektywu
    wprowadzajac filtry AA.

    Podobnie przy Nikonie. Nie należy liczyć na szybkie
    > polepszenie się jakości optyki. Zmiany są niewielkie. Transmisja może
    > wzrosnąć z tych 95 - 98% na 99%, ale to nie jest duża różnica. Kron i
    > flint nie mają jakiś następców. Postęp jest w powłokach tylko.

    pisze wlasnie o tym . nie mozna oczekiwac szybkiego wzrostu
    rozdzielczosci obiektywow , natomiast obserwujemy aktualnie szybki
    wzrost rozdzielczosci matryc . MNiej wiecej co 5 lat dwukrotny.

    ( ale postep jest nie tylko w powlokach, o nie )

    Nie ma sensu pakowania sie w b drogi nieznaczny przyrost jakosci
    spowodowany zmiana obiektywu na drozszy , jesli wiekszy przyrost
    jakosci uzyskuje sie mniejszymi kosztami zmieniajac matryce.

    Wbrew powszechnej opini osobom ktore sa zmuszone inwestycje zwiazana
    z aparatem rozlozyc na wiele lat ( a takich jest chyba wiekszosc)
    sugerowalbymzaczynac od dobrego rozdzielczego apartu.
    Z taniego zooma starego jak swiat osigam obraz o praktycznie tej samej
    jakosci co z drogiej L-ki.
    owszem pewne roznice sa . Przez dlugi czas byly one na korzysc taniego
    obiektywu.
    Dopiero dokladniejsze pomiary pozwolily mi na postawienie prawidlowej
    diagnozy . Ale kto to robi.

    To nie fotografia analogowa , gdzie rozdzielczosc filmow w zasadzie
    nie limiotowala rozdzielczosci obiektywu. W cyfrze jest troche
    inaczej.