  • Data: 2009-05-29 10:44:06
    Temat: Re: Jaka lustrzanka?
    Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Maj, 10:47, j...@a...at wrote:

    > to jest bledna filozofia
    > bylo na ten temat pare razy.
    >
    > rozdzielczosc jaka osiaga sie w 20 d to rzad ok 40 l /mm
    > w 50 d mnie wychodzi co najmniej 2 razy wiecej.
    > jesli ogladasz zdjecia wylacznie na monitorze czyli w rozdzielczosci
    > bezzwzglednej ok 1 mpx  to 10 letnie aparaty wyrabaja spokojne , ale
    > gdy chcesz juz drukowac i do tego troche wiekszy format to
    > rozdzielczosc matrycy gra juz decydujaca role.
    >
    > nie ma sensu podpinanie drogiego wysokorozdzielczego obiektywu do
    > matrycy o niskiej rozdzielczosci , gdyz rozdzielczosc matrycy bedzie
> [...]

    Dobry (zazwyczaj drogi) obiektyw to nie tylko wzrost rozdzielczości.
    Lepszy obiekyw daje lepszy kontrast, neutralne zabarwienie, lepsze
    rozmycie tła. Fotki robione dobrym obiektywem są klarowne,
    czyściutkie, więc jak najbardziej "opłaca" się stosować super
    obiektywy do "starych" niskorozdzielczych puszek.

    Gdyby twoja teoria o rozdzielczości była prawdą, to fotki z D700, D3
    powinno być zabite jakością obrazu przez fotki z D3x, A900 czy 5DII
    lub 1DsIII.