-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<9tolexal98mn.1fln0qspfsd3m$.dlg@40tude.net>
<pqvpkb$d5b$1@node1.news.atman.pl>
<16wlb5a7cgjt0$.1dfjavfyw3mbk.dlg@40tude.net>
<pr2eqq$to$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sun, 28 Oct 2018 13:04:43 +0100
Message-ID: <t9rduw2ecayw$.1x7d9563d4521$.dlg@40tude.net>
Lines: 51
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.247
X-Trace: 1540728284 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 512 89.64.51.247:36407
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3085
X-Received-Body-CRC: 1269684105
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642412
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:37:56 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-26 o 22:21, Tomasz Pyra pisze:
>
>> 200A przy 12V to 2.4KW
>>
>> Dość sporo, ale jak włączy się wszystko na raz to kto wie...
>
> No właśnie niekoniecznie wszystko, przynajmniej u mnie. Liczyłem
> oszczędnie. Skoro samo ogrzewanie to czasem 130A, 70A da się wygenerować
> włączając choćby audio + światła + być może jeszcze jakąś pierdołę. Nic
> wyszukanego.
Ale to ogrzewanie tylko na chwilę - podobnie jak np. wspomaganie kierownicy
które pociągnąć potrafi jeszcze więcej, albo rozrusznik.
Chwilowy ujemny bilans jest spoko - tak długo jak jest chwilowy.
>> Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
>> które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
>> oplatać cały samochód.
>
> Więc właśnie. Patrzałem na przewody do wspomnianego ogrzewania. Mają
> chyba centymetr szerokości. To bardziej szyny niż przewody. Bez sensu...
No niestety.
Bo tu jeszcze trzeba pamiętać że jak w instalacji 230V przy 20A będą 2V
spadku napięcia, to nie ma nad czym płakać, bo to ledwo 1%.
Ale jak przy 12V 20A, na takim samym przewodzie będą 2V spadku - to już
jest sporo i nagle się okazuje że w samochodzie światła gorzej świecą.
>> Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
>> na zużycie prądu na postoju.
>
> Dziwną? Wcale niekoniecznie. Jak wspomniałem - wchodzę do auta nawet
> teraz, gdy jest +10. Jeśli ostygnie na zewnątrz, to bez podłączania
> komputera wiem, że rusza ogrzewanie elektryczne skoro natychmiast mam
> ciepło. Stan ten trwa aż do momentu kiedy silnik sam będzie potrafił
> grzać kabinę ... lub ... jak wspomniałem, całą zimę bo padł mi
> elektrozawór (psuje się co rok - 2 lata - taka przypadłość modelu) - o
> czym nie wiedziałem bo niby skąd.
No tak, ale to jest właśnie eksploatacja niesprawnego samochodu i nie ma
się co dziwić że kończy się to jakimiś problemami.
Jak ogrzewanie jest sprawne, grzałka wyłącza się pewnie po 3 minutach i
wszystko gra (tak długo jak ktoś nie robi "tras" po 3min).
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 14:23 Marek S
- 28.10.18 14:49 Zenek Kapelinder
- 28.10.18 14:58 Marek S
- 28.10.18 15:15 Marek S
- 28.10.18 15:28 J.F.
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)