eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony? › Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
  • Data: 2012-01-20 10:35:38
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-20 11:20, kamil wrote:

    > Teraz już mamy 14W? Jeszcze dwa dni dyskusji, a mój komputer zacznie
    > młode foki tłuc kijem po głowach.

    Nie chce mi sie szukac juz zestawien poboru produ przez wylaczone PC.
    Przy wyborze zasilacza, gdy znalazlem te statystyki bylem bardzo
    zaskoczony, ze z jednej strony producent stara sie o gold czy silver ale
    tam gdzie juz nikt nie patrzy mozna zaoszczedzona energie wyslac w kosmos.

    > Korzystam z niego czasem zdalnie i WOL jest mi potrzebne - nic się nie
    > marnuje. Jeśli u ciebie tak jest, wyłącz go listwą albo pstryczkiem na
    > zasilaczu.

    Standby zasilacza ma niezaprzeczalne zalety i wcale tego nie neguje.
    Twierdze jednak, ze w tym zakresie nikt nie zabral sie za dopracowanie
    technologii i poki co jest ona mocno kulawa pod katem zuzycia energii.
    Pstryczek na listwie jest wg mnie tak samo dobrym rozwiazaniem jak
    wspomniana wczesniej starozytna technologi zwiazana z parkowaniem glowic
    hdd.

    > Wyłącznik na listwie też ma swoje przeznaczenie, dlaczego go więc nie
    > użyjesz?

    Wiesz, w samochodzie mam tez zapalniczke i wcale nie czuje sie
    zobowiazany z niej korzystac ;]
    Moge oczywiscie uzyc pstryczka, no ale wybacz XXIw. kosmyczna wydajnosc
    kart graficznych i procesorow....i komputer wylaczam pstryczkiem na
    listwie bo nie pracujac zre tyle pradu ile pracujacy netbook.

    -supply.html

    > W moim nie ma i żaden z komputerów z którymi na codzień pracuje nie
    > warczy wiatrakiem niepotrzebnie. I co mi zrobisz?

    No ale czego dowodzi to, ze Ty nie widziales takiego patentu?
    Czy to jest potrzebne czy nie - nie wnikam. Faktem jest, ze kreci sie
    jeszcze ze 2 min po wylaczeniu i zapewniem Ci ze nie warczy, te czasy
    juz dawno odeszly w niepamiec; mam nadzieje, ze podobnie bedzie z
    energochlonnym standby zasilaczy.