eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak zmienić koło na zapasowe w trasie?Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
  • Data: 2010-11-22 23:11:42
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:

    >> Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.
    >
    > Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

    Etam.

    Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem
    miedziowym albo grafitowym.
    Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o
    przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były posmarowane.
    Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z
    powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości
    smaru na koniec gwintu.

    Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak
    odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i
    przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
    Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że
    można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.

    Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu
    i nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i
    wszystko chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: