eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak zmienić koło na zapasowe w trasie?Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 22 Nov 2010 23:11:42 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    References: <icb5it$a63$1@inews.gazeta.pl>
    <r...@4...com>
    <i...@p...onet.pl> <icbs93$nbf$1@news.dialog.net.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    In-Reply-To: <i...@p...onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <4ceaea9d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.161.250
    X-Trace: 1290463901 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27033 83.25.161.250:17603
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2327659
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:

    >> Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.
    >
    > Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

    Etam.

    Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem
    miedziowym albo grafitowym.
    Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o
    przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były posmarowane.
    Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z
    powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości
    smaru na koniec gwintu.

    Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak
    odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i
    przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
    Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że
    można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.

    Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu
    i nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i
    wszystko chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: