    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak wytresować sąsiada akustycznie?
    Date: Tue, 5 Apr 2016 02:31:22 +0200

    Użytkownik "taurus" <_...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ndune9$kst$1@node1.news.atman.pl...
    > Mam taki klasyczny przypadek - blok 4p. z wielkiej płyty
    > i upierdliwe dzieci sąsiada (1.5l i 3l), które wykonują
    > codziennie tańce godowe. Czas-okres nierzadko zamyka się
    > w godzinach 5.30 - 22.00 gdzie z przerwami odbywają się
    > maratony biegowe nad moją głową.

    Może inaczej? Dzieci mają wysoko granicę słyszenia - nie wiem, czy są jakieś
    psy, i/lub koty w najbliższej okolicy...
    Jak hałasują, np. coś w rodzaju bramki dźwiękowej otwiera generator tak
    21-22 kHz (na pewno dzieciaki tyle usłyszą), który zamilknie, gdy tupot
    ustanie. Głośnik jakoś przystawić do sufitu, uszczelnić gąbką, by zmniejszyć
    przenikanie do otoczenia i przywalić tak ze 100 dB. Dorośli ludzie raczej
    już tego nie usłyszą, a dzieciaki się zaniepokoją.
    Pytałem o zwierzęta, gdyż one słyszą wyżej i może im to stwarzać dyskomfort.
    Jednakże gdy to sąsiad ma zwierzęta i w momencie gdy dzieci zaczną
    nadmiernie hałasować, to zwierzaki się zaczną też niepokoić i sam sąsiad
    zacznie kombinować, jak dzieciaki uciszyć.
    Miej wszakże na uwadze, że to pierwszy gorący okres w życiu dziecka, które
    rodzi się z naturalną potrzebą ruchu, co widać choćby w kołysce, gdy bez
    powodu rusza rączkami i nóżkami. Było by rzeczą bardzo złą, zabić to w
    dziecku. Jesli masz jakiekolwiek, najmniejsze wątpliwości, czy choćby
    przypadkiem kogoś tym nie skrzywdzisz, to zrezygnuj z tego pomysłu, lub go
    jakoś zmodyfikuj. Może sąsiadka ma kota i w ramach pomocy sąsiedzkiej
    pomógłbyś jej sprzątać kuwetę, a to, co kot wykasztani, zamiast do klopa, to
    na wycieraczce piętro wyżej...? Może bramka dźwiękowa uruchamiała by ten
    generator np. tylko na sekundę? Zwierzaki już powinny zareagować, dzieciaki
    być może też, a ultradźwięk nie szedł by cały czas i krzywdy by wtedy raczej
    nikomu nie zrobił?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.