  • Data: 2011-02-20 18:54:27
    Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > widzisz - przejedz sie kiedyś na tempomacie i potem powiedz jakie masz
    > wrażenia.

    Mam tempomat.

    > Porównaj swoje odczucia z techniką prowadzenia samochodu w kontekście
    > zmniejszenia zużycia paliwa.

    Czyli wrażenia? No bo piszesz z taką pewnością jakbyś miał coś więcej niż
    tylko wrażenia, tym bardziej, że innym każesz coś liczyć. Wiesz, niektórzy
    kupują za grubą kasę podstawki pod kable do głośników i też potem mają
    wrażenia. Ogólnie wrażeniom ufamy słabo.

    > Jak już zrobisz te dwie rzeczy to powiedz mi jak pogodziś równą, spokojną i
    > przemyślaną jazde, bez gwałtownych przyspieszeń (tym bardziej zbędnych) z
    > tempomatem, który przy byle podmuchu wiatru, czy dowolnym wzniesieniu będzie
    > wciskał gaz jak osioł?

    Nie przesadzałbym z tymi gwałtownymi przyśpieszeniami, jakoś tam
    przyśpiesza. Ale robi to gdy sami przyhamujemy i potem zrobimy "reset", co
    ma niby robić? Natomiast rzeczywiście pod górę ciągnie z ustawioną
    prędkością, ale czy to gorzej to wykaż Ty, o ile masz coś więcej niż tylko
    wrażenia.

    Sprawa jest prosta: tempomat jedzie ze stałą prędkością, Ty proponujesz
    zwalnianie i potem przyśpieszanie, czyli w efekcie dłuższą jazdę. Pytanie:
    czy ustawiając tempomat na mniejszą prędkość aby uzyskać taki sam jak Twój
    czas przejazdu, nie uzyskamy zbliżonego zużycia paliwa?

    wit