  • Data: 2009-12-06 18:43:44
    Temat: Re: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Dez., 19:22, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > A teraz to niby jakie odbitki robi zazwyczaj nabywca kompaktu?

    ja zazwyczaj tez takie robie z dslr 10*15.

    do wielkosci strony a4 nie wyczuwam istotnych roznic w jakosci odbitki
    z kompaktu a dslr , o ile oswietlenia pod dostatkiem w trakcie
    zdjecia .

    tak sie przypadkowo sklada ze wsrod tzw zdjec stolowych czyli w ramce
    stojacych gdzies na meblu najlepsze jakie mam pochodzi z hybrydy.

    ostrosc i kolor idealne szumy przy tej wielkosci nie odgrywja roli.

    > Wydaje mi się, że raczej przyczyna leży w tym, że kiedyś nikt nie
    > wymagał makro od 1cm, co byłoby trudne do wykonania z ówczesnym AF-em na
    > podczerwień.

    te aparaty dawniej mialy rowniez BF I FF , tyle ze na malym obrazku
    ze wzgledu na wiekszy GO skutki nieprecyzyjnego trafienia byly
    mniejsze niz na aps.

    Na duze powiekszenia wybieralo sie tylko te najlepsze , czyli na
    podstwie malej odbitki , jesli byla dobra ( tzn i ostra) robione duze
    powiekszenie - a wiec dokonywano selekcji wstepnej.

    Dzisiaj praktycznie kazde zdjecie z cyfry masz juz w duzym
    powiekszeniu na ekranie monitora.
    Wysatrczy kliknac pow. 100% i ew. nieostrosci sa natychmiast
    widoczne. W analogu taka obserwacja nie byla natychmiastowa.